AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Vi har en enebolig med hybel i kjelleren. Nå skal leietakeren vår flytte ut og vi vurderer hva vi skal gjøre med hybelen. Et alternativ er å pusse opp badet i hybelen og finne ny leietaker. Denne leietakeren får mest sannsynlig ikke bodd der så mye lengre enn et år, med tanke på familieutvidelse og fører til en del merarbeid for meg. Ellers er alternativet å rive veggen mellom oss og hybelen og pusse opp badet, slik at hovedboenheten får 1-2 ekstra soverom, kjøkken og et ekstra bad. Vet ikke helt hva som er lurest med tanke på senere salg av huset heller? Er det lurest å beholde hybelen som en egen del eller slå sammen? Anonymkode: 0487a...502
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Hybel er iallfall et veldig stort pluss for mange. Om jeg skulle kjøpt hus, så hadde jeg sett etter noe med hybel! Veldig kjekt Anonymkode: 55233...d4b 1
Gjest Lunaris Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 Riv og få to soverom eventuelt stue ekstra.
Apekatten Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 Jeg vil ha et hus uten utleiedel, det er ikke alle som ønsker å ha leietakere. Nå vet jeg ikke hvordan planløsningen er i huset ditt, men hvis du ønsker å fjerne veggen til utleiedel, så gjør du det. Så kan eventuelt nye eiere sette opp vegg igjen senere hvis de ønsker å leie ut. Det er du som skal bo der nå, så gjør det som blir best for dere.
Jytte Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Kommer an på hvor dere bor. Er det festivaler der? Friluftsliv som laksefiske eller andre ting? Da kan du leie ut på døgnbasis i perioder, fullt utstyrt og ta på deg jobben med renhold. Du binder deg ikke, men får en viss inntekt. Resten av tiden kan du og familien disponere enheten som dere vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå