Gjest Musikkelsker Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 Noen sanger får jeg en bestemt høstfølelse av. Jeg blir melankolsk - kanskje til og med litt trist, tenker over livet mitt, det kommer en lengsel i kroppen som jeg ikke kan forklare. Høstsanger har en helt egen klang. De er ofte rolige med meningsfull tekst. Men de kan også være litt mer up-beat. De er behagelige å høre på med stearinlys på bordet, og en varm kopp te i hånda. Gjerne mens jeg skriver dagbok eller noe annet kreativt. Eksempel på sanger: James Blunt "Cry" og "You're beautiful" Sarah McLachlan "Angel" Willie Nelson "You are always on my mind" Ingenting "Liden" Jeff Buckley "Hallelujah" Så lurte jeg på om noen der ute har noe lignende? Om noen andre også har noe de kaller høstsanger? Eller som får fram den vondgode følelsen av melankoli?
Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 Skjønner hva du mener! Jeg tenker på høst, litt mørke og lett regn når jeg hører: Black Velvet med Alanah Myles og Walking in Memphis med Mark Cohn Høsten passer til musikk av drevne musikere, tekster med 'voksent' innhold i vellagede og selvsikre arrangement! Livsmelankoli - som ikke går så dypt at det blir patetisk - av noen som har levd lenge og vet hva de snakker om... Elvis Costello, James Taylor for å nevne et par!
Cronos Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 (endret) Høstmørket med regn og vind forbindes med Kents B-sides og mye av Tom Waits. Og selvfølgelig Jeff Buckley. Endret 19. august 2005 av Cronos
Kafka Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Noen sanger får jeg en bestemt høstfølelse av. Jeg blir melankolsk - kanskje til og med litt trist, tenker over livet mitt, det kommer en lengsel i kroppen som jeg ikke kan forklare. Høstsanger har en helt egen klang. De er ofte rolige med meningsfull tekst. Men de kan også være litt mer up-beat. De er behagelige å høre på med stearinlys på bordet, og en varm kopp te i hånda. Gjerne mens jeg skriver dagbok eller noe annet kreativt. Eksempel på sanger: James Blunt "Cry" og "You're beautiful" Sarah McLachlan "Angel" Willie Nelson "You are always on my mind" Ingenting "Liden" Jeff Buckley "Hallelujah" Så lurte jeg på om noen der ute har noe lignende? Om noen andre også har noe de kaller høstsanger? Eller som får fram den vondgode følelsen av melankoli? ←
Gjest Jiha(d) Skrevet 19. august 2005 #6 Skrevet 19. august 2005 Type O Negative- October rust. Før. Ikke nå lenger. Det er bare det jeg kom på når jeg leste ordet høst
Tusseline Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 Thomas Dybdahls oktobertrilogi! ← Ja, så absolutt! Nesten som om jeg begynner å glede meg litt til mørke høstkvelder.
Sarke Skrevet 20. august 2005 #8 Skrevet 20. august 2005 For meg er høsten den beste tiden av året. Elsker melankoli, varme klær og ullsokker. Mye musikk kan fremkalle denne følelesen også ellers i året. James Blunt "Cry" Thomas Dybdal "Stay Home" Portishead 2 plater "Dummy" og "Portishead" Ane Brun "A temporary Dive" Massive Attack "protection" og "better things" Bare en liten prosent av alt jeg har av høstmusikk....
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2005 #9 Skrevet 20. august 2005 Madrugada - Industrial Silence Antony and The Johnsons Thomas Dybdahl - octobertrilogien Radiohead - ok computer Deilige, deilige høsten
Gjest Embla s Skrevet 20. august 2005 #10 Skrevet 20. august 2005 Thindersticks er høstmusikk for meg! (også DeLillos: "Siste sommerferiedag" )
Gjest Gulltopp Skrevet 20. august 2005 #11 Skrevet 20. august 2005 Eros Ramazzotti - Piccola pietra. Den har ingenting med høst å gjøre, men siden den betydde mye for meg høsten for to år siden, forbinder jeg den likevel med høst etter det.
Anglofil Skrevet 20. august 2005 #12 Skrevet 20. august 2005 Frank Sinatra; (Ikke altfor kjappe, men allikevel gir en stemning av høst) Come Fly With me I Could Have Danced All Night I've Got you Under my Skin Just one of those Things Witchcraft That Old Black Magic As Time Goes By My Funny Valentine I Get a Kick out of you September in the Rain You Make me Feel so Young Here's that Rainy Day Autumn Leaves Dancing in the Dark September Song One for my Baby (And one More for the Road) Elton John; Lucy in the Sky with Diamonds Sacrifice Written in the Stars m/Leann Rimes Jewel; You Were Meant for me Hands November Rain - Guns'n'Roses Bohemian Rapsody - Queen I Want you to Need me - Celine Dion Hallelujah - Rufus Wainwright I don't Want to Know - Mario Wynans The Way we were - Barbra Streisand What's Good for me - Lucy Woodward Let's Make Love - Tim McGraw & Faith Hill Breathe Easy - Blue Come Away with me - Norah Jones I Think it's Going to Rain Today - Katie Melua How Did I Fall In Love With You - BSB Take you with me - Maria Mena Mvh Yvonne
Gjest Madden Skrevet 22. august 2005 #13 Skrevet 22. august 2005 Definitivt Radioheads OK Computer...den er bare GENIAL! og perfekt høstmusikk... Bruker alltid å få med Sommarens Sista Sång av Peter Jöback også..den er liksom min kjenningsmelodi til skiftet mellom sensommer og høst...
Gjest skindeep Skrevet 22. august 2005 #14 Skrevet 22. august 2005 Jeg hører ikke på henne, men det første som kom i hodet på meg var hun der Tracy Chapman.. (er det sånn det skrives?) Hun forbinder jeg med høstmusikk..
*M* Skrevet 22. august 2005 #15 Skrevet 22. august 2005 Min høst musikk er Thomas Dybdahl - October triologien Madrugada - Alle albumene Kent - Vapen og Amunition Jeff Buckley - Grace Mozart - Requiem Var de jeg kom på nå..
Fakse Skrevet 23. august 2005 #17 Skrevet 23. august 2005 Den ultimate høstsangen for meg er Tove Jansson sin Höstvisa.
Gjest Dum Perignon Skrevet 23. august 2005 #18 Skrevet 23. august 2005 Jayhawks - Rainy day music Walkabouts - Setting the woods on fire Blue Rodeo - Nowhere to here Cowboy Junkies - The trinity session Steve Earle - Jerusalem Waterboys - A Pagan place ...er eksempler på plater som spilles oftere på høsten enn ellers.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 23. august 2005 #19 Skrevet 23. august 2005 Hører fremdeles på sommerlig trance i håp om å beholde sommerfølelsen litt lenger Melankolsk musikk gjør meg bare deprimert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå