Gå til innhold

Uke 37 .. Ingen hjerteslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt så har jeg 2-3 uker tidligere vært hos sykehuset pga lite bevegelse i magen, alt stod bra til. 

I siste dagene kjenner jeg bare mindre og mindre bevegelse, og jeg sjekket nettopp for hjerteslag med doppleren.. men finner ingen? Eller hørte noe kjempe svakt  i noen sekunder som forsvant like fort. 

Er ellers veldig sliten, men ikke kvalm. 

Kan det skyldes av mye fostervann i magen som gjør at det er vanskeligere å finne hjerteslag? Drikker cola og allikevel er det lite bevegelse. 

Anonymkode: 45956...9bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kort fortalt så har jeg 2-3 uker tidligere vært hos sykehuset pga lite bevegelse i magen, alt stod bra til. 

I siste dagene kjenner jeg bare mindre og mindre bevegelse, og jeg sjekket nettopp for hjerteslag med doppleren.. men finner ingen? Eller hørte noe kjempe svakt  i noen sekunder som forsvant like fort. 

Er ellers veldig sliten, men ikke kvalm. 

Kan det skyldes av mye fostervann i magen som gjør at det er vanskeligere å finne hjerteslag? Drikker cola og allikevel er det lite bevegelse. 

Du må ringe føden, ikke spørre her :)

Anonymkode: ce307...ac2

• Liker 20
Skrevet

Kontakt føden. NÅ! Du går da ikke i flere uker med lite bevegelse, for så å ikke finne hjerteslag, uten å kontakte føden?! 

Anonymkode: b52fe...61a

• Liker 21
Skrevet

Kjekt med angelsound altså..  

Anonymkode: fbca3...9c4

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du må ringe føden, ikke spørre her :)

Anonymkode: ce307...ac2

Ringte føden for det samme 2-3 uker tidligere og fikk en irritert beskjed om å komme dersom jeg «følte for det». 

Etter ultralyd og alt mulig sjekk som viste seg at alt stod bra så ble dem irritert og fortalte at jeg hadde nødt til å drikke noe kaldt osv. 

Greia er at jeg gjorde det og kjente uansett ikke bevegelser, men like sur var dem. Spør derfor her om mye fostervann kan ha mye å si, osv. når det kommer til hjemmebruk av doppler. 

Skrevet

Derfor folk ikke skal bruke hjemmedoppler! 

Anonymkode: 1b124...345

• Liker 23
Skrevet

Ble også spurt da om hvorfor jeg kontakter dem på kvelden. Vil ikke være en hysterisk mor etter hvordan jeg ble behandler forrige gang. 

Hørte som sagt hjerteslag i noen sekunder, men svakt. 

Skrevet

Kontakt føden nå. Detta er og grunnen til at eg ikkje vil ha angelsound, eg hadde blitt heilt gal og sjekka konstant.

Be om ny sparketest. Prøvd å drikke juice og legge deg ned? Kjenne etter? 

Det er ganske trangt der inne nå.

Ring! 

Anonymkode: a1347...3af

• Liker 14
Skrevet

Så sent i svangerskapet er det ikke alltid så lett å høre hjertelyden da de ligger langt nede i bekkenet.

Men ring føden og be om sjekk. Lite liv skal ALLTID tas på alvor.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Derfor folk ikke skal bruke hjemmedoppler! 

Anonymkode: 1b124...345

Derfor jeg først spør her? Bruker ikke doppler som medisinsk undersøkelse, men ble nysgjerrig siden det har vært lite bevegelser.

Lurer bare på om det kan vær at det er mye fostervann som gjør at det er vanskeligere å høre. 

Skrevet

Du må ringe føden med én gang! Drit i om de blir sure! Synes det høres rart ut. Jeg ble fulgt opp ekstra pga liten baby. Var til ultralyd hver uke de siste tre månedene av svangerskapet og fikk streng beskjed om å ikke bare ta kontakt om det var mindre liv, men også om det var annerledes liv enn ellers. Fikk flere ganger «kjeft» fordi jeg ikke hadde ringt når jeg var litt usikker. Nå er kanskje det litt annerledes, men det sier likevel noe om hvor alvorlig de tar det å kjenne liv. Synes ikke du skal vente et minutt lengre!

Anonymkode: 4f9aa...a4d

• Liker 13
Skrevet

Drit i om de blir sure. Overdriv og få hjelp. Ring nå.

Anonymkode: 5b2f7...7e4

• Liker 8
Skrevet

Drit i om folk er sure. Lojaliteten din ligger til barnet. Vær til bry, ta plass. 

Anonymkode: a1347...3af

• Liker 11
Skrevet

Ring føden! Drit i om de blir irritert, ta ansvar for babyen din sin sikkerhet. Du skal ikke ta hensyn til om de som er på jobb har en dårlig dag... 

Anonymkode: 19381...e70

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Moonies said:

Så sent i svangerskapet er det ikke alltid så lett å høre hjertelyden da de ligger langt nede i bekkenet.

Men ring føden og be om sjekk. Lite liv skal ALLTID tas på alvor.

Tenkte meg det. Skal ta et glass cola igjen og kjenne godt etter, deretter ringe føden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tenkte meg det. Skal ta et glass cola igjen og kjenne godt etter, deretter ringe føden. 

Nei, ring nå!

Anonymkode: af122...6d7

• Liker 3
Skrevet

Tok du kontakt med føden og hvordan gikk det i så fall?

Anonymkode: 42716...628

Skrevet

Jeg hadde lite bevegelse , barnet ble tatt ut umiddelbart , uke 32... gikk bra, men lå på nyfødtintensiven i 2 måneder 😕  

Anonymkode: af65a...9c3

• Liker 3
Skrevet

Jeg blir alltid så bekymret av sånne her tråder. 

dra på sykehuset nå

ikke gidd å ring. Bare dra

Anonymkode: 7e5de...55b

• Liker 2
Skrevet

Væske leder ultralydbølger bra, så det er ikke grunnen.

Anonymkode: 02624...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...