Turkomiteen Skrevet 26. februar 2021 #141 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ts her! Mener dere i turkomitèn at selvlagde figurer i tre er laget av sponsede midler fra sponsorer? Når elever lager ting selv, for så å selge dem så kan dere ikke mene at de kan bli anmeldt? Hvor kommer sponsorer inn i bildet?» Anonymkode: 790e3...71e Det er ikke trefigurer jeg snakker om. Så da beklager jeg at jeg blandet meg inn her. Mye annet her gjorde at dette hørtes ut som vår sak fra vår tur. Beklager igjen for å blande inn dette. Vi har solgt et produkt laget/bestilt av turkomiteen for midler sponset av sponsorer. Ingen elever har laget noe som helst hos oss. 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27057432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #142 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet dere hvordan pengene er tjent inn? Jeg forstår det er snakk om dugnadspenger, men som ts har skrevet så var det ikke snakk om det. Det var snakk om penger disse FÅ elevene har tjent inn på egenhånd, som å vaske hjemme for å tjene penger til seg selv på turen? Mener dere også sånn helt seriøst å anmelde elever/foreldre for en føkkings elevtur? 🤣 Og mener dere også at elevene ikke kjenner på dette presset med å skrive under på en kontrakt når hele klassen sitter og gjør det samme? Og to elever kommer og preker om denne turen? Er det ikke snart nok? Barna til de i komiteen koser seg sikkert og har det helt fint, mens de elevene som ikke ønsker tur sitter flaue i et hjørne og vet ikke hva de skal gjøre. Dette er tatt altfor langt, og som komité (den gruppen med makt i denne situasjonen) burde dere vært litt greiere med de som ombestemmer seg. Jeg synes også det er rart at dere forsvarer underskrift på en kontrakt av elevene uten å informere foreldre. Uansett hva som blir delt ut på skolen og tidligere info skal dette med hjem! Håper hele gjengen finner ut av dette for jeg synes synd i elevene og de få foreldrene som blir utsatt for trakassering og utpressing. Anonymkode: 790e3...71e Hvorfor skriver du om deg selv i 3. person? Anonymkode: 2069d...a09 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27057485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkomiteen Skrevet 26. februar 2021 #143 Del Skrevet 26. februar 2021 Kerrs Pink skrev (1 time siden): Hvis alt er tjent ved å selge et produkt,hvorfor tror ts da at det er " egne penger" det er snakk om? Alt tyder jo på at det er snakk om noe annet enn et produkt laget av sponsede midler? Og hvis dere virkelig hadde hatt advokat på saken,hvorfor har dere ikke gitt skriftlig beskjed om dette før dere anmelder? Nå viser det seg at det, til tross for veldig mange likheter, nok ikke er vår sak dette gjelder. Jeg har beklagd til TS at jeg rotet meg inn i denne saken. Men velger likevel å svare på spm. ditt ang. advokat. Advokat kun brukt som en vennetjeneste for å få råd til hvordan vi skulle forholde oss videre. Skulle vi ha noe skriftlig måtte det betales. Ingen av foreldrene i klassen var villige til å bruke penger oppspart til tur på et skriv fra advokat. Dette ble tatt opp som sak på foreldremøtet. Vi har gitt mange skriftlige beskjeder om at vi blir nødt å anmelde saken om pengene fortsatt uteblir og forklart hvorfor, og vi satte til slutt en frist for dette. 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27057493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #144 Del Skrevet 26. februar 2021 Latterlig... Uansett hvor uproff ditt eller datt er, etter min mening er det urelevant hva man måtte mene om hvordan ting har blitt gjort i ettertid når konflikten har oppstått, men man HOLDER ikke tilbake penger som i utgangspunktet skulle gå til en felles tur! Og at det planlegges å gi pengene til et annet formål er som å gi fingeren til barna som skal reise og hele komiteen. Hvis man ikke skal bruke pengene man holder tilbake selv så skjønner jeg ikke poenget !! Jeg hadde skannet meg så jævlig hvis dette hadde vært samboer og hans barn (vi har ingen felles) som styrte på slik. Og om jeg skulle vært så skutt å oppført meg sånn så håper jeg at samboer hadde satt foten ned og snakket meg til vett.. Man holder rett og slett ikke på slik ! Da jeg spilte fotball jobbet vi dugnad vært år... Det ene året jeg ikke ble med på Dana Cup, fordi jeg ville på tur med tanten min, så jobbet jeg likevel sammen med laget mitt. Samme gjorde foreldrene mine det året. Anonymkode: 27f2d...fe0 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27057505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #145 Del Skrevet 26. februar 2021 Og jeg er såpass trangsynt her nå at jeg klarer ikke helt å tro at det er 2 så like konflikter oppe å går atm, at jeg ikke tviler på at det er snakk om samme tur fra HI og Turkomiteen. Mitt inntrykk, ut i fra så grundig Turkomiteen svarte så virker det for meg at HI, som skriver på vegne av en annens dilemma, har en annen versjon med uriktige detaljer (enten med vilje eller bare mangler disse siden HI ikke personlig er involvert) av hvilke tjenester som er blitt gjort for disse pengene, 2 klasser med så like fellestrekk på alt annet enn hva de faktisk har solgt og gjort for pengene + noen få måneder på reisetidspunkt synes i hvert fall jeg er vanskelig å tro på at er så tilfeldig 😂😂 Er jo helt skadet om dette tullet pågår i flere klasser med foredrag, innsamling av lapper, tilbakeholdte penger og alt annet ved historien som likt. Anonymkode: 27f2d...fe0 11 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27057692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #146 Del Skrevet 26. februar 2021 Wow Anonym her oppe, hvis du har lest gjennom tråden så er det flere klassen som sliter med problemer ang. skoletur. Hvis du ikke har barn i skolen så tror jeg du må vente med å uttale deg. For det er ganske mange klasser som holder på med endringer i klasseturen i år. Komiteen kommer ikke med noe ny informasjon, de har bare satt det opp punkt for punkt. Så her er det bare ord mot ord. Jeg vil ikke spekulere i hvem som er hvem, men jeg synes vi må passe på å dra konklusjoner for vi vet ingenting. Anonymkode: c6237...5c0 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27057894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #147 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Wow Anonym her oppe, hvis du har lest gjennom tråden så er det flere klassen som sliter med problemer ang. skoletur. Hvis du ikke har barn i skolen så tror jeg du må vente med å uttale deg. For det er ganske mange klasser som holder på med endringer i klasseturen i år. Komiteen kommer ikke med noe ny informasjon, de har bare satt det opp punkt for punkt. Så her er det bare ord mot ord. Jeg vil ikke spekulere i hvem som er hvem, men jeg synes vi må passe på å dra konklusjoner for vi vet ingenting. Anonymkode: c6237...5c0 Tviler ikke på at folk har problemer grunnet korona, sier seg selv, så det har jeg ikke sagt noe på, men disse to historiene. WOW.. snakke meg om tilsvar på foredrag, lapper, advokat, penger ect. Og ja.. her bor det 4 barn i hus, og du trenger ikke å spekulere hvis du ikke ønsker, men punktene som refererte til utsagn fra HI var da virkelig tilfeldig så skremmende at flere sliter med samme historie, hvis en ser bort i fra trefigurer og bilvask 😂 Anonymkode: 27f2d...fe0 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #148 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skriver du om deg selv i 3. person? Anonymkode: 2069d...a09 Stor sjanse for at hun omtaler seg i tredje person for at TS: 1..Har glemt ut/ikke vet at hver anonym bruker har egen kode. 2. For å så kunne støtte seg selv med sin historie (hvor noen detaljer har blitt endret på) for å få medlidenhet, for å holde tilbake pengene. 3. For og så prøve å "overbevise" etter at Turkomiteen kommenterte, at dette skal være to forskjellige klasser det er snakk om, ved å legge vekt på hva pengene ble tjent på. Men meg om det.... Anonymkode: 27f2d...fe0 10 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #149 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 23.56): Men hvis du hadde fått beskjed om at pengene du betalte inn går til en veldig fin og viktig organisasjon som elevene har valgt selv, mener du fortsatt at det er feil. Ts skriver jo at elevene ønsker å gi pengene bort, ikke bruke dem på seg selv... Anonymkode: 790e3...71e Tredje person igjen .... Anonymkode: 27f2d...fe0 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #150 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 23.53): Jeg er faktisk oppi en slik sak selv med eget barn... klassen skulle til Danmark om 2 år, men dette er endret til Norge. Mitt barn og 6 andre , av 53 elever har trukket seg. De vil rett og slett ikke dit det planlegges nå. De har jobbet masse dugnad, og på egenhånd. Her sa reisekomiteen at de har gjort en super jobb på dugnad, men at de ikke trenger å betale inn mer av egne penger. De hadde mange år på seg og de har ikke betalt for buss eller hotell enda. De egne pengene skulle de få bruke selv, det var ikke rettferdig at de som skulle reise fikk penger av de som ikke skal på turen. En flott opplevelse for en far som fryktet å måtte betale inn penger som ikke skulle gå tilbake til mitt barn... Kanskje denne komiteen skulle lært seg noe om medmenneskelighet og vennlighet... Anonymkode: 790e3...71e Enten skrevet som seg selv mtp at HI ikke handler om egen situasjon, men også godt mulig at innlegget skal være et svar fra en annen "random". Who knows.... Anonymkode: 27f2d...fe0 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #151 Del Skrevet 26. februar 2021 Det er litt uoversiktlig fra ts om pengene var barnas egne lommepenger eller til felleskassa. Og det er synd at det blir en så stor konflikt. Tanken som slår meg, er hvordan slik jeg opplever det, holdningene vi har til fellesskapet. Det er viktig og bra og bli selvstendige individer, men livet er urettferdig, man må tilpasse seg fellesskapet og noen ganger bite i det sure eplet. De har planlagt en klassetur i fellesskap som pga omstendigheter man ikke har kontroll over, blir til at de må endre turen til et mindre attraktivt sted. Da kan man ikke komme å si at JEG vil ikke dra dit og forvente at det er ikke mitt problem hvordan resten av klassen skal løse det. Hvordan skal det bli når man blir voksen og skal tilpasse seg krav og forventninger hvis man ikke lærer seg at av og til må man sette sine egne behov til side. Jeg synes at synet på fellesskap og dugnadsånd dessverre har blitt erstattet av et for stort fokus på hva JEG vil og mine behov. Spesielt som i dette tilfellet når denne klasseturen var et fellesprosjekt. Anonymkode: 346d5...655 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 26. februar 2021 #152 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Altså, jeg tror ikke noen av elevene har laget og solgt ting for flere titalls tusen kroner. Hvorfor i all videste grønne verden gidder TS å ta denne konflikten? Du/dere risikerer søksmål og/eller anmeldelse. Hadde det vært mine barn, hadde noe annet vært helt utenkelig, og hvis jeg hadde følt at det var så uendelig trist at barnet mitt mistet de hundrelappene, så skulle jeg for pokker lagt ut for dem. Betal inn de pengene til kassa, og bli ferdig med saken slik at dere skåner barna for en totalt unødvendig konflikt. Endret 26. februar 2021 av Sprinkle Skrivefeil 8 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #153 Del Skrevet 26. februar 2021 Må innrømme at endel i denne saken overrasker meg. For det første så høres det da ikke ut som om det er et godt avtaledokument her. Hvis det er litt samme sak som turkomiteen over her nevner, hvor det er snakk om penger fra dugnad som ikke har kommet inn så er det klart det må inn i felleskassa. Hvis disse egenpengene er en type egenandel som elevene selv står ansvarlig for å skaffe så syns jeg ikke nødvendigvis det er riktig å betale inn dette. Noen vil få dette sponset av foreldrene, andre gjør arbeid for å skaffe disse pengene, i dette tilfellet har de jobbet for det. Hvis det var jeg som skulle betalt en egenandel fra egen lomme hadde jeg jo ikke gjort det hvis jeg i utgangspunktet ikke hadde sagt meg villig til turen, og når jeg trekker meg fra noe jeg ikke hadde meldt meg på etter å allerede ha bidratt gjennom dugnad ville hvertfall ikke jeg hatt mye dårlig samvittighet for å beholde egenkapitalen. Men er enig med det endel skriver, hvis det er noen som har sponset mtp klasseturen i form av å gi ungdommen en jobb (vaske bil), så ville jeg gitt dette beløpet videre bare fordi jeg føler det var endel av avtalen for å få disse pengene. Ellers har jeg en helt annen opplevelse av slike type klasseturer en hva endel andre her skriver, og ser på ingen måte på det som noe som bør forventes å dra på. I klassen min på ungdomsskolen ble det Polentur, det var ca 10 stk som dro, og de kom ikke tilbake med noe bedre samhold. De hadde hengt med de som de pleide å henge med ellers. Vi hadde endel klasseturer i regi av skolen (teltturer eller liknende), jeg syns det ga like stor verdi. Har selv drevet med diverse aktiviteter som har krevet dugnadsarbeid, og hatt turer i forbindelse med dette som for meg har vært mye mer givende. Slik jeg opplever det har dessverre ikke klasseturer hjulpet de som allerede har falt utenfor miljøet, eller skapt mer samhold på tvers av splittelser i klassen. Syns nesten det er rart at såpass mange har meldt seg på, og at det kun er noen få som ikke ønsker å dra. Det kan jo kanskje gjøre det litt kjipere å være en av de få som ikke har tatt del i opplevelsen. Anonymkode: 07b3c...adc 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27058935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #154 Del Skrevet 26. februar 2021 On 2/16/2021 at 11:19 PM, AnonymBruker said: Nei, de pengene skulle gått til elevene selv, og når de ikke skal på turen så kjenner de på at det blir urettferdig at de blir tvunget til å betale for noe de ikke får noe ut av. De er blitt presset av elever i klassen, og de begynner å slite psykisk fordi de føler seg trakassert og utpresset. En klassetur er ikke veldedighet, skole skal være gratis, og skole oppfordrer til ting som er gratis, men det er noen høylytte foreldre som presser seg gjennom og trykker noen få andre ganske langt ned for å få viljen sin. Alle penger som er samlet inn felles er betalt inn, men d høres vel ikke rett ut at hvis barnet ditt ikke skal på en tur så må hun betale inn pengene hun tjente for å vaske bilen i helgen? Anonymkode: 790e3...71e Barna burde lære allerede nå at slike ting kan skje som en konsekvens av deres egne valg. DE har VALGT å IKKE dra. Anonymkode: b331f...ef2 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27059016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #155 Del Skrevet 27. februar 2021 Tidenes rareste tråd! Anonymkode: 4defa...933 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27059649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #156 Del Skrevet 27. februar 2021 Da jeg skulle på skoletur til Polen kom det noen fra banken en gang i mnd, og samlet inn penger vi hadde med oss. Vi betalte da inn det vi hadde med, og fikk sum og stempel i en bankbok. Vi hadde også dugnader, der alt til fellesskapet. Jeg ble syk med kyssesyken før Polen turen så viste lenge før at jeg ikke fikk bli med, så da fikk jeg de pengene jeg hadde spart på bok selv. Det jeg hadde bidratt med på dugnad fikk klassen min. Klassen min mente det var litt urettferdig for meg, og mente jeg burde ha fått det jeg bidro med siden jeg ikke fikk dratt. Men jeg mente det skulle gå til turen uansett. Om det er ting som er laget av og solgt av sponsede midler så skal pengene få til turen uansett. Men er det penger hver enkelt selv har skaffet er jo de pengene barnets. Anonymkode: 4d4a9...61b 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27059738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #157 Del Skrevet 27. februar 2021 Med tanke på hvor mange ganger TS har latt som om hun er en annen bruker og svart seg selv med støttende innlegg, synes jeg TS må innse at hun driter på draget og bør overføre pengene hun forsøker lure til seg asap. Anonymkode: ef664...a7a 13 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27059752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #158 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med tanke på hvor mange ganger TS har latt som om hun er en annen bruker og svart seg selv med støttende innlegg, synes jeg TS må innse at hun driter på draget og bør overføre pengene hun forsøker lure til seg asap. Anonymkode: ef664...a7a Enig! Anonymkode: 27f2d...fe0 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27060834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #159 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tidenes rareste tråd! Anonymkode: 4defa...933 Ja, ! Vanvittig Anonymkode: 27f2d...fe0 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27060843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #160 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ts her! Mener dere i turkomitèn at selvlagde figurer i tre er laget av sponsede midler fra sponsorer? Når elever lager ting selv, for så å selge dem så kan dere ikke mene at de kan bli anmeldt? Hvor kommer sponsorer inn i bildet?» Anonymkode: 790e3...71e Rart det der at HI eller TS ikke inneholder/nevner noe om salg som en del av dugnaden før Turkomiteen kommer på banen. Eksempler på at pengene har kommet av trefigurer, så salg av leker og klær etter at Turkomiteen svarte. Tilfeldig eller ikke..? At TS følte da for å forsvare penger som ble tjent av salg når forsvar i starten, frem til Turkomiteen svarte, handlet om penger fra tjenester.. og ikke salg av verken den ene eller andre tingen. En ting er å være uenig om pengene, MEN å gjøre det verre med å skape egen historie... Og så bli gjenkjent... Ai ai.. Nå vet jeg ikke om økonomien til de som nekter å betale inn siste rest av pengene, men om det hadde vært meg så hadde jeg betalt barnet samme sum som barnet leverte inn og lagt ballen død. Som TS sier så vet ikke komiteen hvor mye penger barnet har.. så hadde betalt barnet inntil 2000,- for å gi fra seg inntil 2000,- Og hvis tur skal sponsens av egen innsats i tillegg til felles dugnad så er det uansett urimelig at Hans jobber seg i hjel for å levere inn penger til felles kassen fordi han har så lyst å reise i mens Siri tar det chill og gjør noen få tjenester. Om innsamlingen fungerer slik så er det virkelig noe galt med opplegget! Så ja, jeg hadde lett cashet ut barnet for at den ikke måtte stå oppi dette kaoset! Anonymkode: 27f2d...fe0 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1452043-hjelp-klassetur-foreldre-presser-andre-foreldre-for-penger/page/8/#findComment-27061567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå