Gå til innhold

Barnehagen blitt en oppbevaringsplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer egentlig? 1 åriner i barnehagen fra 7.20 til 16.30 å foreldrene har hjemmekontor?  permisjon med småsøsken, Full barnegruppe senest 7.45 dette er ikke normalen for korona men nå ... det erhelt sykt serriøst lissom. Er foreldre så lei ungene sine? skal dere ta igjen så dere får valutta for penga?? Sorry Jeg klarer bare ikke forstå prioriteringene deres. KAn noen please opplyse meg ?? hvorfor ikke nyte tiden om morningene med ungene deres nå når dere strengt tatt har muligheten??? Spise en  god frokost uten stress og mas??? unga blir fort store vettu og kan garantere at det er dette du vil angre på at du ikke tok deg tid til når du hadde den. 

Anonymkode: 15b71...e62

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilken barnehage/område du jobber i. Men her har jeg ikke klart å gjennomføre en full dag på hjemmekontoret i 2021 med den tiden ungene er i barnehagen, og må jobbe inn igjen på kveld. Minstemann er gjerne nr 2/3 av 12 når hun kommer en gang mellom 8.30 og 9. Så at du tenker din avdeling er representativ for alle er ca like fornuftig som at jeg tror min hverdag med hjemmekontor og fleksitid er det. 

Anonymkode: cbbcc...c28

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hvilken barnehage/område du jobber i. Men her har jeg ikke klart å gjennomføre en full dag på hjemmekontoret i 2021 med den tiden ungene er i barnehaen, og må jobbe inn igjen på kveld. Minstemann er gjerne nr 2/3 av 12 når hun kommer en gang mellom 8.30 og 9. Så at du tenker din avdeling er representativ for alle er ca like fornuftig som at jeg tror min hverdag med hjemmekontor og fleksitid er det. 

Anonymkode: cbbcc...c28

8.30-9 da har dere sikkert rukket en god frokost først :) ofte i barnehagen er det ofte 14 til frokost og det er kø utenfor siden det kun er 2 foreldre tillatt om gangen, ser det er irriterende for foreldre som skal på jobb måtte stå der fordi mor i permisjon har all verdens tid å må absolutt komme midt i travleste leverinstidspunktet.  sier ikke og vet at det seff ikke gjelder alle men tendensen er over hele fjøla dessverre.  

• Liker 4
Skrevet

Lite å tenke på om dagen siden du bruker tiden på å erge deg over hvordan andre organiserer hverdagen sin? Hver familie er unik og ulik, og jeg er sikker på at de aller aller fleste velger det beste for deres familie.

Anonymkode: b9429...7df

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mannen min har hjemmekontor og han jobber mer nå som han er hjemme. Bortsett fra å møte han (i telefonen) på kjøkkenet et par ganger om dagen, så ser jeg han ikke noe mer enn da han var fysisk på kontoret.

Her så starter han kl 08 og 0730 begynner telefonen å ringe. Han avslutter dagen kl 16, men han går ikke ut av hjemmekontoret før ved 17 tiden. 

Det har krevd ganske mye omstilling for å få til hjemmekontor og for mange krever det mye mer tid enn før å få gjennomført ting. Det kommer an på hvilken jobb man har, men mannens jobb er det ganske krevende å få til dette. 

Så hvordan mener du han skulle fått kost seg med lang frokost med barna? 

Nå er jeg student så de kan være mye hjemme og blir levert sent men jeg mener at det er direkte latterlig og mene at folk skal ha barna hjemme til lang frokost etter de faktisk har startet på jobb. Det er da ikke sånn at man kan jobbe mindre fordi det er korona og hjemmekontor. 

Mange som jobber i barnehage virker til å ha et veldig snevert syn på ting og er ikke de beste til å omstille seg. 

Anonymkode: d5c04...ca4

Heldigvis så har jeg en arbeidsgiver som setter premisser. Hjemmekontor er kun for de som kan jobbe effektivt. Dvs, har man barn hjemme, ansees dette ikke som effektivt, og man kan ikke ha hjemmekontor.

• Liker 9
Skrevet

Poenget er barna har fått mye lenger dager . hvorfor undrer jeg når man slipper reise til og fra jobb ??? ar barna godt av å vre i barnehagen fra 7.30 til 17 ???? 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lite å tenke på om dagen siden du bruker tiden på å erge deg over hvordan andre organiserer hverdagen sin? Hver familie er unik og ulik, og jeg er sikker på at de aller aller fleste velger det beste for deres familie.

så det beste for barna er å vere i barnehagen fra 7 til 17 ?  spesielt

• Liker 3
Skrevet

Kor skal eg ha barna mens eg er på jobb?

Anonymkode: 42171...4f6

• Liker 9
Skrevet

Her er det motsatt. Barnehagen er åpen fra 08:00-16:00 her, men alle har fast hentetidspunkt så ikke alle foreldrene skal komme samtidig. Når jeg leverer 4 åringen kl 09:00 er kun halvparten av barna der, noen ganger færre. Virker som mange har lange morgener, sånn som oss. Dog blir det mye kveldsjobbing og ikke så mye søvn på oss foreldre. 

Anonymkode: 0e1f7...d92

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen min har hjemmekontor og han jobber mer nå som han er hjemme. Bortsett fra å møte han (i telefonen) på kjøkkenet et par ganger om dagen, så ser jeg han ikke noe mer enn da han var fysisk på kontoret.

Her så starter han kl 08 og 0730 begynner telefonen å ringe. Han avslutter dagen kl 16, men han går ikke ut av hjemmekontoret før ved 17 tiden. 

se 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kor skal eg ha barna mens eg er på jobb?

Anonymkode: 42171...4f6

ikke  helt det jegnspurte om eller?

• Liker 2
Skrevet

Det burde vært en lov som sa max 7timer i barnehagen. MAX. 

Anonymkode: b6ae7...709

• Liker 14
Skrevet

Barnehager er per definisjon laget for å være en oppbevaringsplass, sånn til opplysning. 

Anonymkode: 7bfc2...c10

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hvordan skal et menneske kunne jobbe 7,5 timer + reisetid da? Forbud mot å ha barn uten å ha høy nok lønn til 60% stilling?

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men da burde jobben og lønnen tilpasse seg sånn man har råd og tid til å kun ha barnet 7 timer i barnehagen. 😉 

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnehager er per definisjon laget for å være en oppbevaringsplass, sånn til opplysning. 

Så da er det det beste for barnet ditt i i 9-10 timer hver  dag?  

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Heldigvis så har jeg en arbeidsgiver som setter premisser. Hjemmekontor er kun for de som kan jobbe effektivt. Dvs, har man barn hjemme, ansees dette ikke som effektivt, og man kan ikke ha hjemmekontor.

Hva hjelper det når kommunen stenger kontorene?

Anonymkode: f1b34...280

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...