Gå til innhold

Vanlig pris på legetime?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var hos fastlegen og fikk nå en regning på SMS på 347kr. Var en "akutt time" som jeg fikk samme dag, i tillegg til noen blodprøver som ble tatt. Er det vanlig at dette koster 347kr? Mener å huske at legebesøk pleide å ligge nærmere halvparten.

Anonymkode: c2a22...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet da f@{n hva som har skjedd. Men jeg betaler mye mer enn før. Utstyr som litt lunka vann fra springen koster masse penger. Gjør meg forbanna!

Anonymkode: 91439...822

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En betaler for blodprøvene. Og er legen allmennlege (spesialist) er det også dyrere

Anonymkode: a42c0...358

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En betaler for blodprøvene. Og er legen allmennlege (spesialist) er det også dyrere

Anonymkode: a42c0...358

Poenget er at prisene har økt mye.Og at de tar betalt for ting som ikke inngår i egenandel eller frikort, slik var det ikke før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg må man betale innen 48 timer, ellers kommer Stjeling Collectors og tvangsruller deg i fjær og tjære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være lenge siden du var til lege om du mener prisen var ca halvparten. Var prisøkning ved årsskiftet. Jeg var hos legen i dag betalte 266,- Legen er ikke spesialist i allmennpraksis, tror de er ca 40,- dyrere. Så kommer fakturagebyr, prisen du nevner hørtes helt normalt ut. Leger kan ikke takste pasienten ekstra for vanlige blodprøver om du har vært inne til time.  

Anonymkode: 67de0...0cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte 111 for 2 blodprøver i dag. Det er 3 kroner mer enn i fjor.

Det skal henge en prisliste lett synlig på venterommet.

Anonymkode: 5f62d...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig. Jeg var hos legen i forrige uke + at det ble tatt blodprøver. Jeg betalte 281,- for dette.

Anonymkode: 16e64...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vet da f@{n hva som har skjedd. Men jeg betaler mye mer enn før. Utstyr som litt lunka vann fra springen koster masse penger. Gjør meg forbanna!

Hva brukte legen lunka vann fra springen til? 

Anonymkode: 39c4b...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I oktober betalte jeg 271,- for en akuttime med blodprøve, i desember betalte jeg akkurat det samme for en ordinær time uten blodprøve.  Legen er spesialist i allmennmedisin tror jeg.

Anonymkode: d895b...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du fikk regning på SMS går jeg ut fra at en betydelig andel av den summen er et fakturagebyr. Det koster å ikke gjøre opp for seg kontant (altså med kort der og da).

Anonymkode: 009f5...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...