Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører folk fortelle at det er lite søvn i babyperioden. Jeg sover veldig dypt og kona sover veldig lett så jeg tror at det blir kona som våkner. Hvem pleier å stå opp om natten? Er det den som våkner først eller er det vanlig å stå opp på skift?

Hvor mange timer sover en gjennomsnittelig baby om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En baby kommer ikke med en fasit, noen babyer våkner hver time, mens andre kan sove i flere timer. Det er vanlig at de våkner mye i løpet av døgnet for å spise. Fint at du vil avlaste kona men hun er jo matfatet, så i starten er det mye mor. Men du kan avlaste med å ta baby utenom spising så hun får sovet, viktig det og!

Anonymkode: 82ff0...8ca

Skrevet

Her våknet baby 1-3 ganger om natta de 6.flrsre mnd. Mannen hentet baby og ga til meg for mating 

Skrevet

Er det ikke enklere å la babyen sove i sengen med foreldrene? Eller kan babyen dø fordi man legger seg oppå i søvne?

Skrevet

Vi har en baby som omtrent siden fødsel har sovet natten gjennom (perioder med unntak selvfølgelig).

De første mnd sov hun som regel fra 23/00 - 05/06. Fikk mat og sov videre til rundt 10.😅 nå er hun 5 mnd, og sovner mellom 20-21 en gang og sover til kl 06. Da står vi opp, men ofte sovner hun på puppen en time til også. 

Men vi har slitt med søvn på dagtid, noen dager sov hun kun 10-11 timer totalt. Nå de siste ukene har dagsovingen blitt bedre (men sover kun i bevegelse eller på puppen fortsatt).

Men dette er nok ikke gjennomsnittet, er vel mer normalt at de våkner noen ganger om natten og sover mer på dagtid.

Men jeg har delammet helt fra starten, og har fått en flaske mme etter amming rett før leggetid, så mulig det er derfor hun sover mye om natten.

Anonymkode: 44a66...6f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...