Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er snart 5 mnd og jeg har enda ikke mistet mer hår enn normalt. Når begynte det hos dere? Er jeg heldig som slipper? :)

(Fikk heller ikke spesielt tjukkere hår under graviditeten)

Anonymkode: 9e7fd...723

Videoannonse
Annonse
Gjest Ordsmed
Skrevet

Jeg fikk mye tykkere hår i begge graviditetene og røytet deretter som en gal fra noen uker etter fødsel og til ca. 4-5 måneder etter fødsel. Så det kan virke som du slipper unna! :) 

Skrevet

Jeg tror det startet så å si med én gang. Håret ser ikke noe tynnere ut da, men jeg mister hår overalt i huset. 

Anonymkode: e3718...776

Skrevet

Ca 6 mnd tror jeg 🤔 jeg hadde veldig fint hår i flere måneder før det plutselig ble veldig pistrete og tynt. Alså at jeg mistet en del hår. 

Anonymkode: 339a9...767

Skrevet

Jeg fikk omtrent fire ganger så tykt hår i begge mine graviditeter. Det var til ungene var 3 måneder nesten på dagen, så falt det av i store klaser (føltes det som). Røytinga vara vel ca 3-4 mnd før det roa seg... 

Anonymkode: 6b501...302

Skrevet

Med nr 1 mistet jeg MYE! Med nr to ventet jeg på det, men beholdt det fine håret mitt, og har det fremdeles to år etter 😀 eneste forskjellen hos meg var stressnivået, kan det ha innvirkning? 

Anonymkode: 2048e...cbb

Skrevet

Jeg har kjempe tykt hår til vanlig, det forandret seg ikke noe i graviditene. Mistet heller ikke mer enn normalt etter fødsel. Nå med nr2 ble det litt tørrere, men tror det er mer pga kulden. 

• Liker 1
Skrevet

Gått gravid og født 5 ganger. Det har hatt minimal innvirkning på håret mitt. Så det er ikke sånn at man må miste hår altså. 

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt at det skal være vanlig å miste hår etter fødsel.  Har selv født to ganger, og håret mitt endret seg ikke.  

• Liker 1
Skrevet

Mistet ikke et hårstrå da jeg var gravid, 5 måneder etter fødsel derimot....😂 sykt at man kan røyte så mye uten å bli helt skalla.

Anonymkode: 0b373...3c6

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk tykkere hår som gravid, men mistet ikke noe etterpå. 

Anonymkode: c1fc7...15a

Skrevet

Jeg mista ikke noe særlig med hår etter fødselen. Eller, jeg gikk til frisøren og klippet bort minst 20 cm et par måneder etter fødselen uten at jeg følte det var mer enn en stuss, håret vokste sykt under graviditeten 😂 

Anonymkode: 4a8dc...374

Skrevet

Jeg startet å røyte nå, hun er 4 måneder 

Skrevet

4-5 måneder etter fødsel. Så ikke ut, men fikk heldigvis ikke viker som flere i barselgruppa mi fikk 🙈

Anonymkode: 75c26...2e8

Skrevet

Hjelp! Dette har jeg aldri hørt om😟 Men er det kun hvis håret blir tykkere under graviditet at man røyter i etterkant av graviditeten? 

Anonymkode: 549bb...b3b

Skrevet

Rundt 4 måneder med begge ungene. Så helt j#%>*$ ut etterhvert🤣

Anonymkode: 28feb...77d

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hjelp! Dette har jeg aldri hørt om😟 Men er det kun hvis håret blir tykkere under graviditet at man røyter i etterkant av graviditeten? 

Anonymkode: 549bb...b3b

Noen av graviditetshormonene gjør at du mister mindre hår enn vanlig. Når disse hormonene normaliseres 3-4 måneder etter fødsel, mister du alt håret du vanligvis skulle mistet under graviditeten, så det oppleves som om man røyter noe voldsomt.  (Skjer også helt uavhengig av om man ammer.)

Anonymkode: 8681a...939

Skrevet

Mine er 1 og 3 år, og jeg har aldri røytet. Jeg fikk tykkere hår under første graviditet og enda tykkere etter andre. 

Anonymkode: e24c8...461

Skrevet

En ting er at man røyter som en hund på våren, men det verste er nesten når det begynner å vokse ut igjen.. Vikene og kantene ser jo ikke ut. 

Skrevet

3 mnd. Ungen er 10 mnd nå og jeg røyter fortsatt masse 😟

Anonymkode: 07c3f...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...