AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Del Skrevet 16. februar 2021 Hei Var hos gynekolog for å gjennomføre celleprøve, samt sjekke om "alt står bra til" da vi er førstegangsprøvere. Gynekologen sa at alt så helt normalt ut ved VUL. Både eggstokk, livmor og livmorhals, og sa det var masse egg (som normalt til min alder). Stilte spørsmål vedrørende eggledere og om de så "ok" ut flere ganger. Gynekologen sier da at det ikke er mulig å se egglederne på VUL, men dersom egglederne skade/betennelse så vil dette vises på en VUL. Gynekologen sa derfor at egglederne mine er normale. Stemmer dette? Kjenner jeg er litt bekymret og kanskje litt "paranoid". Det ble jo ikke gjort en grundig undersøkelse på egglederne mine, og er redd for at det skal være noe feil med dem, feks at de er tette eller lignende. Har dere noen erfaringer? Anonymkode: bcc70...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Del Skrevet 16. februar 2021 Du får ikke sjekket om de er tette på innvendig ultralyd nei. de fleste gyn nå til dags vurderer at dersom du ikke har gjennomgått betennelser, infeksjoner eller lignende som følge av eksempelvis kjønnssykdommer så er det ingen grunn til å sjekke dette. Det er uansett en sjekk man tar når man har prøvd å bli gravid en stund. jeg var dog like «paranoid» som deg da vi prøvde på første og bestilte time til eggleder-skylling på medicus. Det er denne metoden man bruker for å sjekke om alt er ok. Og de sjekker da også livmor mer grundig. Alt var ok, så undersøkelsen var dog sånn sett unødvendig:0 og den var utrolig vond. Men det er altså muligheter for å sjekke dette, selv om du må ut med noen tusen kr, så kan det kanskje være verdt det dersom du bekymrer deg mye Anonymkode: 34919...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå