Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal legge denne, regner med den blir flyttet. 
Har lagd en tråd om leieboere før (husker ikke hvor jeg la den) og her kommer en til 😅

Leieboerne våre lar den lille hunden sin gjøre fra seg rett på terrassen. De slipper den bare ut der (de har en innhegning) og lar den gjøre sitt fornøyde før den kommer inn igjen. Oppdaget det i går da jeg plutselig så mange små bæsjer som lå strødd rundt.

Og så hører jeg plutselig fra et par andre at dette ikke er så uvanlig?! 

Er det bare meg som synes det er ekstremt ekkelt? 

Anonymkode: 103f4...d48

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er pur latskap. Sånne folk skulle aldri hatt hund.

Anonymkode: 783ca...325

• Liker 18
Skrevet

Nei det er ikke normalt. Normale folk lufter bikkja på tur - ikke verandaen. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg har hund og for meg er dette overhodet ikke normalt. 

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke normalt. For noen jævla latsabber 

Anonymkode: 1aaf1...7c7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har lagd en tråd om leieboere før (husker ikke hvor jeg la den) og her kommer en til 😅

Leieboerne våre lar den lille hunden sin gjøre fra seg rett på terrassen. De slipper den bare ut der (de har en innhegning) og lar den gjøre sitt fornøyde før den kommer inn igjen. Oppdaget det i går da jeg plutselig så mange små bæsjer som lå strødd rundt.

Vet at enkelte gjør det, men da får de kjøpe sitt eget sted hunden kan gjøre slik på/i.

Jeg hadde ikke godtatt det av mine leieboere.

• Liker 4
Skrevet

Kan du "ta" de på forsøpling av området? Avføring på terrasse og uteområde er jo grobunn for bakterier. 

• Liker 1
Skrevet

Vi eier da, men morgenbæsjen blir gjort utenfor. Rett å slett pga tiden. Morgentur får han de dagene vi skal på jobb. Har jeg fri tar vi oss en lengre tur etter levering. 

Men jeg plukker opp bæsjen! Å la den ligge er ekkelt. 

Anonymkode: 4fe58...521

• Liker 1
Skrevet

Kan forstå det litt bedre om det er en liten valp som ofte må ut og lærer å gå på do ute. Men større hund er ikke ok. En ting er å slippe i egen hage innimellom, men ikke når man leier. Og da plukker man opp eller tar en runde hver dag og sjekker. Hunder trenger tur også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi eier da, men morgenbæsjen blir gjort utenfor. Rett å slett pga tiden. Morgentur får han de dagene vi skal på jobb. Har jeg fri tar vi oss en lengre tur etter levering. 

Men du lar da vel ikke hunden drite på terrassen eller? 

• Liker 4
Skrevet

Hundene våre blir også sluppet ut x-antall ganger for dagen for å gå på do, i tillegg til tur. 

Er da helt vanlig å slippe hunden ut i hagen? 

Vi plukker opp bæsjen på plenen flere ganger i uken, men noen ganger kan det gå en hel uke mellom ryddingen. Vi er late og ekle altså!

Anonymkode: cda57...cd9

• Liker 1
Skrevet

Ts her, 

godt det ikke bare er meg som synes det er spesielt. 
Jeg synes jo det er mye bedre om de slipper den ut på plenen og at den gjør fra seg der, og at de bare plukker det opp med en gang derfra. Har ikke nevneverdig problem med det. Men nå frykter jeg jo også at terrassen blir misfarget av både urin og avføring, i tillegg til at det er så vemmelig. 
Det virker ikke som om de går tur med den i det hele tatt. Har faktisk aldri sett dem på tur. Synes egentlig veldig synd på bikkja... 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her, 

godt det ikke bare er meg som synes det er spesielt. 
Jeg synes jo det er mye bedre om de slipper den ut på plenen og at den gjør fra seg der, og at de bare plukker det opp med en gang derfra. Har ikke nevneverdig problem med det. Men nå frykter jeg jo også at terrassen blir misfarget av både urin og avføring, i tillegg til at det er så vemmelig. 
Det virker ikke som om de går tur med den i det hele tatt. Har faktisk aldri sett dem på tur. Synes egentlig veldig synd på bikkja... 

Om de ødelegger terrassen så tar du det fra depositumet når de skal flytte. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hundene våre blir også sluppet ut x-antall ganger for dagen for å gå på do, i tillegg til tur. 

Er da helt vanlig å slippe hunden ut i hagen? 

Vi plukker opp bæsjen på plenen flere ganger i uken, men noen ganger kan det gå en hel uke mellom ryddingen. Vi er late og ekle altså!

Anonymkode: cda57...cd9

Dere lar da vel ikke hunden gjøre fra seg på terrassen? 

• Liker 4
Skrevet

Litt bæsj skader ikke. Ved neste regnskyll er den lille bæsjen vasket bort. Ikke vær så fisefin. 

Anonymkode: 7b6f7...f89

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med tiss? Bikkja gjør vel begge deler? Vasker dere gulvet på terrassen hver gang? I så fall er det vel raskere å gå tur?

Jeg skjønner ikke hvordan folk får hundene sine til å gjøre fra seg på terrassen. For min hund er det gulv, og gulv driter man ikke på! Tør ikke tenke på hva et terrassegulv dynket i bæsj og hundetiss lukter når det blir varmt i været. Æsj!

Anonymkode: 78a8a...070

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For det første skal en hund uansett størrelse gå ordentlig tur, og det er ekkelt ja. 

Skrevet

Ene naboen vår lar hunden gjøre fra seg på sin veranda, som er under tak. Naboen på andre siden har bygd hagegjerdet så høyt at de bruker plenen som hundegård. Ser at de plukker opp av og til, men de går aldri tur  med hunden for å la den gjøre fra seg andre steder. Det plager oss ikke, men jeg syns det er litt rart at ingen av dem går tur med bikkja.

Anonymkode: 87a37...fcb

Skrevet

Er det mulig å gi de en advarsel av noe slag? Og ta bilder over en liten periode slik at du har beviser på at det ligger hundemøkk på terassen

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 20.47):

Nei ikke vanlig . De får lære opp bikkja til å drite utenfor plenen. Jeg slipper min hund ut på morraen løs men den har vett til å gå i skogskanten for å drite . 
Driter den på plenen får den korrigering . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...