Gå til innhold

PØkonomi og ledelse//samfunnsøkonomi//økonomi og admin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Økonomi og ledelse(høyskole), samfunnsøkonomi(universitet) eller økonomi og admin(universitet)

hva er egentlig forskjellen? Har det noe og si om jeg velger høyskole eller universitet når jeg uansett ikke ønsker toppjobber i storbyer? Vil bare ha en trygg stabil 8-4 jobb og ett A4 liv.. Hvilken av disse er det lettest og få jobb med eller har det egentlig ingen ting å si? 

takk for alle tips og råd! (Ja jeg er en av de som tenker å studere økonomi fordi jeg er god med tall og penger og ikke aner hva jeg vil bli🙈 )

Anonymkode: 371e1...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomi og ledelse er i hvert fall det enkleste du kan ta av disse valgene. Og det jeg selv anser som mest artig og allsidig. Tenker du har greie ambisjoner, og skulle du få lyst så kan du alltids videreutdanne deg senere. 

Anonymkode: 5b1bc...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Økonomi og ledelse(høyskole), samfunnsøkonomi(universitet) eller økonomi og admin(universitet)

hva er egentlig forskjellen? Har det noe og si om jeg velger høyskole eller universitet når jeg uansett ikke ønsker toppjobber i storbyer? Vil bare ha en trygg stabil 8-4 jobb og ett A4 liv.. Hvilken av disse er det lettest og få jobb med eller har det egentlig ingen ting å si? 

takk for alle tips og råd! (Ja jeg er en av de som tenker å studere økonomi fordi jeg er god med tall og penger og ikke aner hva jeg vil bli🙈 )

Anonymkode: 371e1...b11

Ingen av dem er særlige lette jobber å få jobb i. Utdanningene er utbredt og nærmest oppbrukt. 

Skal du ha en trygg og stabil jobb med A4 liv bør du styre unna ledelse. 

Jeg tenker at du burde velge regnskap og revisjon. Det kommer aldri til å utgå, og du har utallige muligheter innenfor små og store bedrifter, samt starte egen bedrift. Da må du gå økonomi og admin, for så ta master. 

Anonymkode: 6d484...b97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du gå økonomi og admin, for så ta master. 

Økonomi og admin med regnskap som spesialisering, for så master. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har studert samfunnsøkonomi (bachelor UiB), bachelor økonomi og administrasjon (NHH) og master i økonomi og ledelse (Høgskolen i Innlandet). Hadde 5 års studieopphold mellom bachelor 1 og 2, fikk jobb før jeg var ferdig med bacheloren i samføk. Synes at det har vært en helt supert fagkombo og angrer ikke!

Hvis jeg skal studert på nytt ville jeg tatt økad 5 år med spesialisering samføk. Til syvende og sist handler det om interesse for faget. Tror også man må bare komme over kneika med å få første relevante jobb!

Anonymkode: 2dd98...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...