AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Jeg merker at jeg sliter mye med selvtilliten og en mindreverdighetsfølelse. Føler meg lite selvstendig selv om jeg tar alt av valg og beslutninger selv i livet. Greia er at økonomien er knallgod men jeg har ikke jobbet for pengene. Eller, jeg har fast jobb og tjener jo egne penger også, men jeg hadde ikke behøvd å jobbe. Likevel ønsker jeg å bidra i samfunnet på lik linje med andre og betaler skatten min med glede.. Får mye penger av mine foreldre og mye hjelp økonomisk ved kjøp av større ting som bil, bopel og lignende. Å si nei har jeg gjort noen ganger men det er ikke aktuelt, det blir mye intriger i familien og foreldrene mine ser på det som en stor fornærmelse om jeg takker nei til penger. Deres oppdragelsesmetode har alltid vært å forsørge økonomisk, lite på andre måter.... Eneste jeg får fra dem er penger og ting. Penger er ikke en bekymring i livet i hele tatt men det er dessverre alt annet. Det er vanskelig å snakke om dette og jeg kjenner ingen som har det slik. Jeg føler meg privilegert og heldig, og er takknemlig for at jeg har et slikt gode, samtidig føler jeg meg bortskjemt og udugelig. Nå sliter jeg med psykiske problemer fra før også da, og det blir noe forsterket i perioder når jeg tenker over at jeg er en av de som får alt opp i henda. Med årene har også den økonomiske sansen blitt forferdelig og jeg sløser mye i stedet for å tjene mer penger på pengene, jeg investerer ikke i aksjer og slike ting. Men dette kan henge i tråd med at jeg egentlig ikke ser for meg et langt liv, er periodevis suicidal og tenker at pytt, er ikke vits i å spare når jeg ikke blir gammel uansett... Bare noen tanker, håper noen som er i lignende situasjon vil dele hvordan de har det. Anonymkode: f57f6...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå