Gå til innhold

Hvordan søke(?) om å bli enslig forsørger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går man fram for å få aleneforsørger-ansvar for barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du nok rettens vei, ja.

Eller du kan spørre barnefaren rett ut om han vil fraskrive seg alle rettigheter. Da slipper du retten, vil jeg tro.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. Hvis det er snakk om hvilke økonomiske ytelser du kan få må du kontakte trygdekontoret

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen.

Er du samboer/gift med faren idag ? Da må dere gjøre en avtale dere imellom før dere flytter fra hverandre.

Bor du alene med barnet, uten avtale om delt omsorg, er du allerede aleneforsørger.

Gjest Gjest_Eowyn_*
Skrevet

Faren vil gå med på det ja. Det jeg mener er at det er vel noen papirer som må skrives under og lignende?

Skrevet

Enslig forsørger, det er jo at du bor alene med barnet og hr forsørgeransvaret.

Mener du at du vil ha foreldreansvaret alene (kunne flytte, bytte navn, ta med til utlandet etc), eller vil du søke om å få lov til å bo alene med barnet? For, det søker man vel ikke om (men om yteser for enslig forsørger, kanskje?)

Skrevet

Om du eller ex'en ønsker å bo alene sammen med barnet er det bare å kontakte trygdekontoret og fortelle at du nå er aleneforelder (om du eller ex'en velger å flytte fra hverandre). Trygdekontoret vil hjelpe deg videre med evt støtteordninger, barnebidrag, etc, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...