Gå til innhold

Jeg klarer ikke være en bra mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så etter et brudd nå, så sitter jeg alene med alt ansvar for en på 3år. I dag var barnefar innom det ble et ganske stort helvette. Vi hadde en avtalte på at han skulle kjøre i barnehage til jeg fikk tatt lappen eller byttet barnehage fordi barnehagen er kjempe langt unna og jeg har ikke ekstra energi til det.

Når jeg var liten så levde jeg under omsorgssvikt, egentlig helt til jeg flyttet ut fordi min mor fortsatte og terrorisere. Dette har dessverre gitt med senskader, og jeg blir veldig fort utmattet og sliten. Jeg fungerer som en god nok mor når ikke halve dagen går til barnehage levering og henting. Men nå som jeg må busse rundt, og gå lange strekninger da jeg ikke bor ved bussrute. Mister jeg all energi.

I dag ringte jeg min mormor og fortalte at jeg tror det beste er og gi ansvaret videre. Ikke påføre barnet det samme som jeg opplevde. Jeg føler jeg fikk dårlige forutsetninger i livet, og klarer ikke det du kanskje klarer fordi oppveksten min ødela, jeg er ellers et oppegående menneske som egentlig ikke skulle hatt de utfordringene jeg har hvis jeg hadde fått hjelp. Jeg vil ikke gi mitt barn det samme livet og forutsetningene som jeg har fått. 

Uansett min mormor kommer, blir sur fordi hun aldri skal få se det dyrebareste hun har igjen sier hun, hun gråter og lager mye greier ut av det... Deretter forteller meg at om jeg gjør det kommer jeg ikke til og ha noe familie igjen osv..  Altså jeg vet ikke hvor jeg skal med det her, det bare gjør så vondt for meg.. hele greiene er ganske tungt. Jeg føler jo at det er det riktige og gjøre, selvom det muligens bare er et halvt år til jeg har lappen holder jeg ikke en uke. Et halvt år med en mor som ikke er ordentlig til stede fordi hun er utbrent er ikke bra. 

Har jo ingen og snakke med dette om heller, da jeg har ingen venner, eller noe familie som godtar og snakke om sånt. Om jeg nevner det får jeg uansett bare kjeft. Føler bare det er viktig og tenke på barnets beste ikke ens egen beste. 

Dette er nok bare en utblåsning, hadde satt stor pris om dere vil være høflige, da dette er så utrolig ømt tema.

Anonymkode: 7077e...f01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her må du gjøre det som er best for deg og barnet ditt og ikke hva familie og slikt mener er best for dems situasjon. Kanskje du skal kontakte barnevernet og forklare situasjonen din, så du kan få hjelpetiltak. Om du kunne få dekket drosje frem og tilbake fra barnehagen kanskje. Ønsker du at barnevernet skal ha omsorgen for barnet ditt en periode? Jeg vet ikke helt om det fungerer slik hos dem når det er omsorgsovertakelse. Hva føler du vil være hjelp for deg og barnet ditt? Og kan ikke eksen kjøre barnet til barnehagen ?

Anonymkode: 1f8e0...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her må du gjøre det som er best for deg og barnet ditt og ikke hva familie og slikt mener er best for dems situasjon. Kanskje du skal kontakte barnevernet og forklare situasjonen din, så du kan få hjelpetiltak. Om du kunne få dekket drosje frem og tilbake fra barnehagen kanskje. Ønsker du at barnevernet skal ha omsorgen for barnet ditt en periode? Jeg vet ikke helt om det fungerer slik hos dem når det er omsorgsovertakelse. Hva føler du vil være hjelp for deg og barnet ditt? Og kan ikke eksen kjøre barnet til barnehagen ?

Anonymkode: 1f8e0...a2a

Jeg signerer denne. Ta kontakt med barneverntjenesten, det høres ut som du har behov for hjelpetiltak, barnevernet er også en god til rådgivning og vil det samme som deg - barnets beste. Det høres ut som du har noen ting du trenger å jobbe med for å kunne ha overskuddet som ditt barn trenger av deg. Selv om du har vokst opp med en del svikt, er jeg sikker på at du er en god mor som gjør så godt du kan for ditt barn med de forutsetningene du har. Kontakt barnevernet, vær åpen og ærlig om hvordan situasjonen er, dine tanker og følelser rundt det, så blir det enklere for barnevernet å hjelpe deg med å finne en løsning som passer best for deg og ditt barn. Kanskje avlastning kan være et alternativ for deg. Alt dette kan barneverntjenesten hjelpe deg med. Sender deg en klem ❤️  Det blir nok bra skal du se. 

Skrevet

Klarer du å ta lappen? Prøv å ta noen timer i blant, jeg brukte 3 år på å ta lappen pga dårlig inntekt. Mange av dine vonde tanker er nå fordi livet sitt er tøft nå. 

Anonymkode: 722b8...3d4

Skrevet

Eller ikke ring barnevernet. Ta kontakt med daglig leder i bhg å forklar situasjonen. Kommunen har også oversikt over ledig plasser i de forskjellige bhgene. Her er det garantert hjelp å få. Jeg ville startet med det og hørt om de kunne hjulpet i første omgang. Du sier det er dette med levering/henging og upålitelig eks som bidrar til at du anser deg selv som en dårlig mor, du som resten av oss gjør så godt du kan, og jeg tror når dette er i orden og du igjen fåroverskudd vil du se annerledes på det. 
jeg hadde også tatt kontakt med en utenforstående for å snakke med/blåse ut frustrasjon. Høres ut som selvtilliten din har fått seg en knekk. Det skjer fort når du er alene med alle tankene og frustasjonen din. Ønsker deg lykke til og håper du finner frem telefonen din i morgen og tar kontakt med de forskjellige som kan muligens hjelpe deg dit du vil være. 

Anonymkode: 0c3c1...dcf

• Liker 1
Skrevet

Kontakt helsestasjonen, fortell ærlig hvordan du har det. Kanskje de kan hjelpe, og kanskje kontakter de bvt for ytterligere hjelp til deg. Livet kan være krevende, og å være mor er krevende og trigger de fleste punkter. Du er sliten, men det finnes hjelp å få. Ikke mist håpet! Du kan også kontakte bvt direkte.

Anonymkode: b7d8d...3cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...