Gå til innhold

Katte helveten min har pissa på den store Bergans ryggsekken min 😠

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har stått ute i minusgrader i nåken veke, men den stinke enda. Er det nåken som har tips og erfaringer som hjelpe?

Anonymkode: 80afc...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med du vasket den skikkelig med en gang? Vaskepulver, eddik, skylle godt. Tørke skikkelig. 

Anonymkode: 43a8f...6a7

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at du er fortvilet, men ikke kall den for kattehelvete.

Hvis den markerer rundt inne, så er den kanskje ikke kastrert? Eller, så begynner den å bli gammel? Den tisser ikke inne for å være jævlig.

Anonymkode: 6a53b...23a

• Liker 12
Skrevet

Katter kan også tisse inne ved sykdom, f.eks urinveisinfeksjon. Eller om det har vært store forandringer i livet til katten. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis den markerer rundt inne, så er den kanskje ikke kastrert? Eller, så begynner den å bli gammel? Den tisser ikke inne for å være jævlig.

Kattekrek. 

Anonymkode: 65367...2f6

• Liker 4
Skrevet

Kontakt dyreorganisasjon og spør hva de bruker for å fjerne kattemarkering/urin?

Anonymkode: 78bff...be3

Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Blir den lei seg da?

Prøv med eddik som noen andre her skriver. Og luft den ute. Både katta og sekken. 

Skrevet

😂

Anonymkode: b38a6...c29

Gjest theTitanic
Skrevet

Sånn er livet med katt. Av og til skjer det uhell. Om det er en bergans sekk til flere tusen eller en slitt dørmatte ser jo ikke katten forskjell på. Få katter er prisbevisste.  

Skrevet

Sånn gjorde ene fosterpusen vår også. Hun var helt frisk og ung. Vi konkluderte bare at det var en demonstasjon for hun ble tvunget til å være innekatt 🤷🏼‍♀️😂 Men seriøst, ALT som lå på gulvet ble tissa på. Det falt en klut på gulvet og sekunder senere hadde hun tissa på det

Anonymkode: 0aa2d...fa6

• Liker 1
Skrevet

Det er slik som skjer!

Anonymkode: 1885b...e09

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kattekrek. 

Anonymkode: 65367...2f6

Håper ikke du har dyr.

Trynefaktor skrev (2 minutter siden):

Blir den lei seg da?

Prøv med eddik som noen andre her skriver. Og luft den ute. Både katta og sekken. 

Den blir nok ikke lei seg, nei, med mindre TS skriker til den eller forsøker å straffe den ved å la den være lenge ute i kulda vi har hatt etc. MEN, jeg synes ikke folk som kaller katten sin for kattehelvete er egnet til å ha katt. Det er ikke uvanlig å reagere når man kaller andre levende individer for "helvetet".

• Liker 3
Skrevet

Mine liker å pisse på svettelukt (de er kastrert), funker fjell i forhold til at mannen legger treningsklærne rett til vask. 

Uansett - eddik, eller piss-off fra dyrebutikk, er det eneste som kamuflerer lukten godt nok. 

Anonymkode: 9bcbb...5e1

• Liker 2
Skrevet

Skjønner det er kjipt når kattefaen pisser ned tingene dine. Eddik er vel det beste tipset. Vi har selv en katt som av og til tisser på tingene våre, og selv om vi er veldig glade i katten så blir det en del bannskap når vi finner noe som er nedpisset. Banning er katten rett og slett nødt til å godta når hn velger å tisse utenfor kattedoen. 

Anonymkode: 6b484...74a

• Liker 4
Skrevet

Du får aldri bort lukta, så se den som tapt. Men du har fortsatt ei katte da :)

Anonymkode: 822ff...74c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner det er kjipt når kattefaen pisser ned tingene dine. Eddik er vel det beste tipset. Vi har selv en katt som av og til tisser på tingene våre, og selv om vi er veldig glade i katten så blir det en del bannskap når vi finner noe som er nedpisset. Banning er katten rett og slett nødt til å godta når hn velger å tisse utenfor kattedoen. 

Anonymkode: 6b484...74a

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 69a21...5c2

Skrevet

Sjekk katten din for sykdommer og om det er en innekatt: Rent kattedo som ikke er i nærheten av matskåla. 

Bruker den å få lov til å gå ut så passer du så klart på at katten får gått på do så lenge det ikke er kaldt ute. Er det minusgrader så sørger du for at det er en kattedo inne. Hadde du orket å tisse ute i minusgrader? 

Har du badekar så dumper du sekken oppi der med varmt vann og edikk. Spyl sekken din godt med vann deretter og gjenta prosess til lukten har forsvunnet. 

Katten kan ha pisset på den pga manglende/feil type kattesand/skitten/feilplassert kattedo og/eller at sekken din luktet svette. 

Kan også vær at katten din er syk så sjekk hos en dyrelege. 

• Liker 1
Skrevet

Er det virkelig vanlig at katter tisser inne hvis de har kasse, og er kastrert? Med mindre sanden er full av tiss eller bæsj og katten ikke finner et rent område.

Jeg har to katter, den ene er 15 år. Den andre er 6 år. Begge er kastrert. De har aldri tisset andre steder enn i kassen sin eller utendørs. Jeg rengjør kassen ofte og den er alltid "innbydende" hvis jeg kan kalle det det 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det virkelig vanlig at katter tisser inne hvis de har kasse, og er kastrert? Med mindre sanden er full av tiss eller bæsj og katten ikke finner et rent område.

Jeg har to katter, den ene er 15 år. Den andre er 6 år. Begge er kastrert. De har aldri tisset andre steder enn i kassen sin eller utendørs. Jeg rengjør kassen ofte og den er alltid "innbydende" hvis jeg kan kalle det det 😅

Jeg har hatt katt i 14 år (tre stykk). Og de har alltid fått topp service når det gjelder dofasiliteter. 

Men mannens svette treningstøy....der er to av tre helt konsekvente - det skal markeres.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt katt i 14 år (tre stykk). Og de har alltid fått topp service når det gjelder dofasiliteter. 

Men mannens svette treningstøy....der er to av tre helt konsekvente - det skal markeres.

Og alle er kastrerte?

Hvis ja, så er jeg glad jeg ikke trener da 😅🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...