AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Hei, litt nysgjerrig på dette med balsam. Hvor ofte bruker dere balsam i håret? Er det innafor å bruke det hver gang man vasker håret, altså 4-5 ganger i uka? Anonymkode: 027e0...67d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Jeg bruker alltid balsam når jeg vasker håret. Annenhver dag. Anonymkode: 5f7c3...f5f 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 Aldri brukt balsam Anonymkode: 9c6f9...027 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Hver gang jeg vasker håret. Må det, ellers er håret håpløst. Anonymkode: 13778...135 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Balsam er jo bedre for håret enn shampo. Ingen grunn til å droppe det når du uansett vasker håret. Med mindre du har kort hår da og så finnes det sikkert spesielle hårtyper. Anonymkode: 9f163...ded 5
Djungelvrål Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Balsam er ren kosmetikk for håret og gjør svært lite for det annet enn å få det til å se og føles mykere. Balsam glatter ut skjellaget på hårstrået. For de som har mye floker vil det selvsagt være nyttig og når håret er elektrisk vil det kunne legge seg bedre og ikke bli så flyete. Hår som er slitt må klippes, litt som en at en ødelagt negl ikke kan repareres. (negler og hår er begge bygget opp av keratin, en form for døde hudceller) 1
Ylvali Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Jeg bruker alltid balsam etter jeg har vasket håret med shampoo. Det hører med🙂 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 Bruker alltid balsam når jeg vasker håret, det vil si 2 ganger i uka. Anonymkode: eefac...015
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 Peonjenta skrev (12 minutter siden): Balsam er ren kosmetikk for håret og gjør svært lite for det annet enn å få det til å se og føles mykere. Balsam glatter ut skjellaget på hårstrået. For de som har mye floker vil det selvsagt være nyttig og når håret er elektrisk vil det kunne legge seg bedre og ikke bli så flyete. Hår som er slitt må klippes, litt som en at en ødelagt negl ikke kan repareres. (negler og hår er begge bygget opp av keratin, en form for døde hudceller) Jeg har veldig åpne skjellag i håret, naturlig, og er fullstendig avhengig av balsam for at det skal være mulig å gre det, får å tilføre fukt og at det skal se ok ut. Så nei, det er ikke bare kosmetisk. Det hjelper også på tørr hodebunn Anonymkode: aea5f...08b 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 Vasker håret ca hver 4. eller 5. dag. Bruker aldri balsam. Har langt hår. Anonymkode: 32d8c...2b4
Kniv & gaffel Skrevet 17. februar 2021 #11 Skrevet 17. februar 2021 Bruker alltid balsam når jeg vasker håret. Hvis ikke blir det fort knuter i det, og i verste fall tover det seg helt. Har tørt hår med naturlige krøller/bølger. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Skrevet 17. februar 2021 Det kommer an på hvordan hår du har. Vi som har krøller må bruke balsam fordi det blir fult av floker uten Anonymkode: 237ca...0cd 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 Håret mitt er håpløst uten, floket og fælt. Hvergang jeg vasker håret her. Anonymkode: b1e2c...12f 1
Kniv & gaffel Skrevet 17. februar 2021 #14 Skrevet 17. februar 2021 Peonjenta skrev (26 minutter siden): Balsam er ren kosmetikk for håret og gjør svært lite for det annet enn å få det til å se og føles mykere. Balsam glatter ut skjellaget på hårstrået. For de som har mye floker vil det selvsagt være nyttig og når håret er elektrisk vil det kunne legge seg bedre og ikke bli så flyete. Hår som er slitt må klippes, litt som en at en ødelagt negl ikke kan repareres. (negler og hår er begge bygget opp av keratin, en form for døde hudceller) Da gjetter jeg på at du har glatt hår som lett bli fett, og dermed ikke har like stort behov for balsam som oss med tørre høysåter? Alternativet til balsam er for meg å bruke olje eller hudkrem i håret. Det har skjedd noen ganger som en nødløsning hvis jeg har vært tom for balsam. Å ikke bruke noe i håret etter shampo, er uaktuelt. Da kan jeg knapt få gredd i gjennom håret. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #17 Skrevet 17. februar 2021 Jeg vasker håret en gang i uka, og bruker alltid balsam. Helt håpløst å gre det uten, det blir tørt og flokete. Anonymkode: 41645...744
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har veldig åpne skjellag i håret, naturlig, og er fullstendig avhengig av balsam for at det skal være mulig å gre det, får å tilføre fukt og at det skal se ok ut. Så nei, det er ikke bare kosmetisk. Det hjelper også på tørr hodebunn Anonymkode: aea5f...08b Tørr hodebunn? Tar du balsam i hodebunn? 😳 Anonymkode: 59ccb...7ce 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tørr hodebunn? Tar du balsam i hodebunn? 😳 Anonymkode: 59ccb...7ce Det gjør jeg og, ikke noe problem her i gården. Gnir ikke inn i hodebunn, men håret ser helt natta ut, om jeg ikke får balsam opp mot toppen også. Hverken fett eller ødelagt av den grunn, har hår ned til korsryggen nå. Anonymkode: af8e2...e30 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det gjør jeg og, ikke noe problem her i gården. Gnir ikke inn i hodebunn, men håret ser helt natta ut, om jeg ikke får balsam opp mot toppen også. Hverken fett eller ødelagt av den grunn, har hår ned til korsryggen nå. Anonymkode: af8e2...e30 Men balsam skal kun i håret fra ørene og nedover, ellers kan du bruke kur om du må ha det i hodebunn. Det er ikke bra med balsam i hodebunn. Anonymkode: 59ccb...7ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå