Gå til innhold

Bli gravid uten/før avtale med partner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har opplevd det? Enten ved et uhell eller med vilje blitt gravide uten at partneren og du har blitt enige?

Jeg har tatt p-piller til feil tid noen dager, ikke tenkt så mye på det. Men nå har jeg ikke fått noen blødning denne måneden som jeg burde hatt (er en av de som dessverre ikke har mistet mensen av p-pillene). Jeg mistenker at jeg kanskje er gravid, og føler litt panikk. Kjæresten min kan kanskje tenke at jeg har gjort det med vilje.

Er det noen her som er blitt gravid fordi de slurvet med pillene? Skal det ikke mer til? Og, ble dere trodd av partneren på det?

Anonymkode: a8ce7...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har slurvet med prevensjon og blitt gravid. Sånt skjer, og det må han bare akseptere☺️
Begge var her forøvrig enige i abort.

Anonymkode: 14b13...d5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at en tredjedel av alle førstefødte i et forhold er blitt til ved et "uhell" når kvinnen ikke lenger har tid til å vente på en mann som aldri blir klar - hva nå det er.

Anonymkode: eb0fc...5e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min sa hans barn (2 stk) skjedde uplanlagt. Barnemor sa det var planlagt av begge..., so who knows 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f7838...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har slurvet med p-pillene, og ikke tatt de slik du skal, så har du jo regelrett lurt han. Han stoler jo på at du fikser prevensjon her, så det er et alvorlig tillitsbrudd.

Og selv om du lyver i vei til partner er min erfaring at det raskt gjennomskues. så jeg har noen venninner som er alenemødre etter et slikt svik, ja. 

Anonymkode: 73288...b60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eksen min sa hans barn (2 stk) skjedde uplanlagt. Barnemor sa det var planlagt av begge..., so who knows 🤷🏼‍♀️

Min mann ville sikkert sagt at våre ikke var planlagte heller. Selv om vi var enige i at vi ønsket barn, og jeg sluttet på prevensjon. Fordi han «planla» jo ikke, og følte garantert ikke hastverk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min mann ville sikkert sagt at våre ikke var planlagte heller. Selv om vi var enige i at vi ønsket barn, og jeg sluttet på prevensjon. Fordi han «planla» jo ikke, og følte garantert ikke hastverk. 

Ja jeg tror egentlig også det skjedde sånn 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min mener at vi egentlig ikke prøvde å bli gravide med vår tredje, selv om vi var enige i at vi ville ha en til og han visste at vi ikke brukte prevensjon - men når jeg ble gravid på første forsøk så var det allikevel "uten å prøve" og et stort sjokk. Skal ikke mye til for menn.

Hsr ei venninne som ble gravid til tross for dobbel prevensjon (hormonell+kondom) og måtte ta abort pga medisinene hun gikk på (som var veldig skadelige for foster), så det vil jeg påstå var et helt ærlig uhell. Og et par som ble alenemødre da de var 18-21 år men som aldri har gått i detalj om hvorfor.

Resten av vennene mine har planlagte barn alle sammen.

Anonymkode: a0ca0...52d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slurvet med p-pillene med vilje ja. Det er ikke noe jeg er stolt over, men dette er mange år siden og jeg ville ikke gjort det igjen i dag. Jeg hadde veldig lyst på barn, kunne oppdra alene om så var. Husker ikke over hvor lang tid jeg slurvet med p-pillene, men det var ca. 2 måneder. Så ble jeg gravid. Mannen ble sjokka og ville jeg skulle ta abort. Jeg nektet. Vi beholdt, ble en familie og fikk et til barn (enighet om prøving) etter det. Er en fantastisk familie på 4 i dag, der han forguder begge barna sine. Men jeg vet veldig godt at det slettes ikke var sikkert at det ville gå sånn. Jeg hadde nok veldig flaks.

Anonymkode: 92858...e5d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slurvet masse med p piller.. Ble aldri gravid og vi har prøvd hardt å bli gravide over et halvt år nå.. Vær isåfall takknemlig for at du klarer å bli gravid. Det er mange av oss som strever veldig med å få det til!! 

Anonymkode: dcad2...229

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chroma skrev (4 timer siden):

Det er jo dumt å slurve med prevensjon når han stoler på at du ikke gjør det. 

Jeg tror de fleste glemmer å ta pillen til tiden iblant. F.eks. har det hendt at jeg har glemt å ta den på morgenen fordi jeg har det travelt og skal på jobb og få ungene på skolen. Da har jeg tatt den på ettermiddagen når jeg kommer hjem istedet. Det er ikke som at jeg har gjort dette med overlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du har slurvet med p-pillene, og ikke tatt de slik du skal, så har du jo regelrett lurt han. Han stoler jo på at du fikser prevensjon her, så det er et alvorlig tillitsbrudd.

Og selv om du lyver i vei til partner er min erfaring at det raskt gjennomskues. så jeg har noen venninner som er alenemødre etter et slikt svik, ja. 

Det er veldig drøyt at du skriver jeg har lurt han, bare fordi jeg har glemt å ta pillene til tiden noen ganger. Laaaaangt unna tllitsbrudd, herregud så sykt å skrive. Hva er feil med noen folk på kvinneguiden? Så hatsk og bastant, og dum, kommentar.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså om det er snakk om timer forsinket p-pille skal ille dette være nok til å være gravid...om du leser bruksanvisningen 

Anonymkode: 10953...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det noen her som har opplevd det? Enten ved et uhell eller med vilje blitt gravide uten at partneren og du har blitt enige?

Jeg har tatt p-piller til feil tid noen dager, ikke tenkt så mye på det. Men nå har jeg ikke fått noen blødning denne måneden som jeg burde hatt (er en av de som dessverre ikke har mistet mensen av p-pillene). Jeg mistenker at jeg kanskje er gravid, og føler litt panikk. Kjæresten min kan kanskje tenke at jeg har gjort det med vilje.

Er det noen her som er blitt gravid fordi de slurvet med pillene? Skal det ikke mer til? Og, ble dere trodd av partneren på det?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror de fleste glemmer å ta pillen til tiden iblant. F.eks. har det hendt at jeg har glemt å ta den på morgenen fordi jeg har det travelt og skal på jobb og få ungene på skolen. Da har jeg tatt den på ettermiddagen når jeg kommer hjem istedet. Det er ikke som at jeg har gjort dette med overlegg.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig drøyt at du skriver jeg har lurt han, bare fordi jeg har glemt å ta pillene til tiden noen ganger. Laaaaangt unna tllitsbrudd, herregud så sykt å skrive. Hva er feil med noen folk på kvinneguiden? Så hatsk og bastant, og dum, kommentar.

Men kjære deg. Dette er ikke nok til å miste effekt av pillene. Les pakningsvedlegget - det må gå mer enn 24 t fra du skulle tatt pillen før du kan miste effekten, altså mer enn 48 timer siden du tok forrige pille.

Anonymkode: 8bd3a...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså om det er snakk om timer forsinket p-pille skal ille dette være nok til å være gravid...om du leser bruksanvisningen 

Anonymkode: 10953...cdd

Håper du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men kjære deg. Dette er ikke nok til å miste effekt av pillene. Les pakningsvedlegget - det må gå mer enn 24 t fra du skulle tatt pillen før du kan miste effekten, altså mer enn 48 timer siden du tok forrige pille.

Anonymkode: 8bd3a...618

Håper det stemmer, men har en litt annen følelse nå. Har og lest diverse steder at pillen mister litt effekt om den ikke tas ca. til samme tid hver dag. Uansett, jeg tar dem på morgenen før jobb, er kun et fåtall ganger jeg har glemt det i morgenstresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man ikke ta pillen til fast tid så burde man gå på annen prevansjon eller bruke kondom i tillegg. Selv om det kan gå fint er pillen blant de mindre usikre prevansjonsmidlene ved slurving, og spesielt minipille må en ha ekstra kontroll på. 

Anonymkode: 0b0f2...fc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At det var? Hun har så klart ikke regelrett lurt han om hun med et uhell glemmer en pille. Husk også at ingen prevensjon er 100 prosent sikkert, og ved samtykket samleie er eventuell graviditet begges ansvar. Det trengs to for å danse tango. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...