AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 HTML og CSS gikk greit. For all del, jeg er på ingen måte "utlært", men når det er noe jeg ikke får til så kan jeg lese litt på w3schools eller stackoverflow og så finner jeg ut av det. Men, altså. Javascript. Hva faen. Jeg skjønner ikke et pøkk. Når koden blir mer enn to linjer sitter jeg bare og stirrer tomt på skjermen. Noen gode tips til hvordan knekke koden, pun intended? Anonymkode: 687bc...d88
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Se litt kurs, finn noen kode snutter å prøve å kjøre de, lag noen enkle ting som du lett kan google feks. En popup boks med hello world, en knapp som viser det du har skrevet i et felt på siden. Javascript gjør siden din dynamisk, kom på andre dynamiske ting du har lyst til å gjøre 😄 Anonymkode: c3074...229
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Se litt kurs, finn noen kode snutter å prøve å kjøre de, lag noen enkle ting som du lett kan google feks. En popup boks med hello world, en knapp som viser det du har skrevet i et felt på siden. Javascript gjør siden din dynamisk, kom på andre dynamiske ting du har lyst til å gjøre 😄 Anonymkode: c3074...229 Alle nybegynnereksemplene er nettopp å lage slike knapper og sånn. "Klikk her for å bytte farge" eller "klikk her for å vise en tekst". Og det er jo greit nok det altså, men jeg ser ikke hva jeg skal bruke akkurat det til. Og så sliter jeg med å se overføringsverdien i at det jeg lærte om "hvordan lage knapp" kan brukes til noe helt annet. De tingene jeg prøver å forstå virker så sjukt komplisert, selv om det sikkert ikke er det. Jeg skjønner ikke hele logikken i dette med å definere variabler, lage funksjoner, hente inn variablene igjen.. Det virker så innviklet for å gjøre de enkleste ting, men det må kanskje være sånn.. Er allerede registrert på et kurs på udemy men kan se litt på codeacademy også. Takk for tips. Anonymkode: 687bc...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå