Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften.. Jeg er usikker på om jeg skal ta angrepille eller om jeg skal satse på at jeg ikke ble gravid.. Hvordan er det å ha barn som er knappe året imellom? Jeg er så usikker, også da jeg ammer, og om jeg skal ta angrepille så kan jeg ikke amme på 8 timer.. 

Anonymkode: 67612...23b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid da minsten var 9 mnd, tungt som F, men det gikk med god hjelp av mannen og familien

Anonymkode: 6a9a1...5a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):Som overskriften.. Jeg er usikker på om jeg skal ta angrepille eller om jeg skal satse på at jeg ikke ble gravid.. Hvordan er det å ha barn som er knappe året imellom? Jeg er så usikker, også da jeg ammer, og om jeg skal ta angrepille så kan jeg ikke amme på 8 timer.. 

Da er de nærme hverandre i alder, og kan leke med hverandre og etter hvert kanskje begynne med de samme fritidsinteressene. Da slipper du ørten ulike steder å forholde deg til. De går gjerne i samme barnehage mesteparten av tiden, samme skoler osv. Så du sparer tid på å dra hit og dit. De gjennomgår de samme fasene uten alt for lang tid i mellom. 

Eldstebarnet begynner vel i barnehage, mens du er hjemme med minste. Og yngste kan arve av eldste 🙂

Anonymkode: 673cf...5d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er de nærme hverandre i alder, og kan leke med hverandre og etter hvert kanskje begynne med de samme fritidsinteressene. Da slipper du ørten ulike steder å forholde deg til. De går gjerne i samme barnehage mesteparten av tiden, samme skoler osv. Så du sparer tid på å dra hit og dit. De gjennomgår de samme fasene uten alt for lang tid i mellom. 

Eldstebarnet begynner vel i barnehage, mens du er hjemme med minste. Og yngste kan arve av eldste 🙂

Anonymkode: 673cf...5d6

Hva om det blir forskjellig kjønn? Kanskje gutten vil gå på fotball, mens jenta kanskje vil gå på ballett? Ja, det er sant det du sier med at de er nærme i alder, jeg ønsker at de skal være nærme i alder, men hadde kanskje håpt baby var 1 år før jeg kanskje blir gravid 😂

Skrevet

Jeg ble gravid da første var 6 mnd. Ikke planlagt. I tillegg ble jeg dødskvalm ganske tidlig og resten av svangerskapet.

Det går faktisk veldig fint nå når lillesøster er født. Storebror har taklet det veldig fint. Nå er lillesøster 4 mnd, og er kjempe nysgjerrig på storebror. Storebror går ikke i barnehagen, og egentlig kjenner jeg at det er veldig godt. Når lillesøster sover kan jeg bruke masse tid på storebror, og omvendt. 

Da jeg gikk gravid angret jeg en del ganger på at jeg beholdt fordi jeg var så dårlig, og følte det gikk ut over gutten vår. Følte mye på dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarte å gi så mye som jeg ønsket. Men pga korona så var far også mye hjemme, og det var til stor hjelp. 

jeg kunne lett ha gjort det om igjen om jeg visste at jeg ikke ble dårlig under graviditeten. Venter fortsatt på den overveldende trøttheten og travelheten alle advarte meg mot. 

Anonymkode: fdcd5...236

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hva om det blir forskjellig kjønn? Kanskje gutten vil gå på fotball, mens jenta kanskje vil gå på ballett? Ja, det er sant det du sier med at de er nærme i alder, jeg ønsker at de skal være nærme i alder, men hadde kanskje håpt baby var 1 år før jeg kanskje blir gravid 😂

Ulike interesser kan komme uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 35be6...907

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

De kommer til å være ulike årskull så ikke gitt de har trening likt uansett.

Anonymkode: 35be6...907

• Liker 1
Skrevet

Min mor hadde 4 graviditet med 5 måneder eller mindre i mellom. 

Trur ikke hun angrer nå, men va vell hardt på det værste 😂

Anonymkode: c0bd6...6b5

Skrevet

jeg har hypermesis nå med jente og hadde ikke overlevd å måtte passe på et barn under graviditeten. Mannen må gjøre alt hjemme nå med husarbeid, matlaging, handling, snømokking osv og det virker som det er mer enn nok. tenk over risikoen for sykdom også under graviditeten iallfall

Anonymkode: f737f...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...