AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Del Skrevet 16. februar 2021 Hvor ofte grundig vask? Lett vask? Vasker dere hjemme? Jeg tenker et alternativ er å sette den på verksted å vaske den grundig 1-2 ganger i året. Men om vinteren blir det vanskelig. Bor på et lite sted så tror ikke her er steder man kan skylle selv. Man kan ikke vaske bil hjemme på tunet i -15? Selv om man tørker etterpå? Eller? Hvordan er prosessen for dere som har bil dere ønsker ta best mulig vare på? Anonymkode: 110c7...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Del Skrevet 16. februar 2021 Grundig vask et par ganger i året. Lett vask flere ganger i året. Vasker i maskin til vanlig, grundig for hånd. Har en bil som ikke har fin lakk og jeg bryr meg ikke om det blir mer slitasje på den. Jeg hadde aldri i verden tatt med en ny bil i maskin, uansett hvor bra og ny denne maskinen er. Biler som er fine i lakken og som man ønsker skal være fin lenge, skal behandles deretter. Anonymkode: c7fcc...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Del Skrevet 16. februar 2021 Man skal ikke vaske hjemme, med mindre man har et sted med sluk. Hvis ikke forvinner all olje og drit ned i bakken. Svært lite miljøvennlig og svært skadelig for naturen. Anonymkode: 601fa...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Del Skrevet 16. februar 2021 Vasker den for sjeldent egentlig. Vasker innimellom i selvvaskehall og innimellom hjemme hos far. Anonymkode: 66b54...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiemonster Skrevet 16. februar 2021 #5 Del Skrevet 16. februar 2021 vasker den annenhver uke. Har garasje, så går greit å vaske den selv i minusgrader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Man skal ikke vaske hjemme, med mindre man har et sted med sluk. Hvis ikke forvinner all olje og drit ned i bakken. Svært lite miljøvennlig og svært skadelig for naturen. Anonymkode: 601fa...5ae Neida det går bra, var det de gjorde i gamledager også 😂 Anonymkode: 04a2f...720 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Neida det går bra, var det de gjorde i gamledager også 😂 Anonymkode: 04a2f...720 Å hjelpes 😂 Anonymkode: 8a096...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Del Skrevet 17. februar 2021 Har vasket den kanskje tre ganger på tre og et halvt år. Vasker i selvvask på bensinstasjonen. Har ingen rust til tross for at bilen er 14 år gammel, heller ikke noe rust under. Anonymkode: 093cf...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Del Skrevet 17. februar 2021 Hver kveld om vinteren. Vi har vaskehall i nærheten. Anonymkode: bab0d...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 17. februar 2021 #10 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 17.00): Hvor ofte grundig vask? Lett vask? Vasker dere hjemme? .............. Anonymkode: 110c7...7d3 Hva er forskjellen på grundig og lett? Vasker hjemme eller i maskin. Kommer helt an på tid på aret, tid til rådighet og om det skal vaskes innvendig, støvsuges, poleres eller ikke. Bilene vaskes 3-4 ganger i måneden i vår-, sommer- og høstsesongen, og litt sjeldnere på vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvali Skrevet 17. februar 2021 #11 Del Skrevet 17. februar 2021 Jeg vasker bilen omtrent aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #12 Del Skrevet 18. februar 2021 Vasker grundig ca annenhver måned. Når vannledningen ikke er frossen utvendig og det brukes veisalt, skyller jeg bilen hver gang jeg kommer hjem. Anonymkode: feee1...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Del Skrevet 18. februar 2021 14 hours ago, Whistler said: Hva er forskjellen på grundig og lett? Vasker hjemme eller i maskin. Kommer helt an på tid på aret, tid til rådighet og om det skal vaskes innvendig, støvsuges, poleres eller ikke. Bilene vaskes 3-4 ganger i måneden i vår-, sommer- og høstsesongen, og litt sjeldnere på vinteren. Grundig = avfetting og den slags 5 hours ago, AnonymBruker said: Vasker grundig ca annenhver måned. Når vannledningen ikke er frossen utvendig og det brukes veisalt, skyller jeg bilen hver gang jeg kommer hjem. Anonymkode: feee1...ce7 Tørker du etterpå? Det er ikke et problem i -15? Anonymkode: 110c7...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 18. februar 2021 #14 Del Skrevet 18. februar 2021 (endret) On 2/16/2021 at 5:57 PM, AnonymBruker said: Man skal ikke vaske hjemme, med mindre man har et sted med sluk. Hvis ikke forvinner all olje og drit ned i bakken. Svært lite miljøvennlig og svært skadelig for naturen. Anonymkode: 601fa...5ae Bryr meg ikke om miljøet, gå å lek med mdg. Endret 18. februar 2021 av Revenmann29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. februar 2021 #15 Del Skrevet 18. februar 2021 En gang i uken i automat med full vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. februar 2021 #16 Del Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Grundig = avfetting og den slags Tørker du etterpå? Det er ikke et problem i -15? Anonymkode: 110c7...7d3 Du hverken vasker eller tørker når det er -15 ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå