AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Jeg er i en sårbar fase og mulig jeg overreagerer... Men.. For noen mndr siden fikk jeg en venneforespørsel av min fars kompis. Jeg kjenner han ikke, bare hørt om han. Sa ja til det. Igår hadde han bursdag og jeg skrev "gratulerer med dagen" til han. Jeg gjør det til alle, enten de er perifere el nære. Syns det er koselig. Han fikk en del gratulasjoner og i dag ser jeg at han gir tommel opp på alle kommentarer unntatt min. Og jeg tenker... Skal jeg slette kommentaren min? For en frekkas som ikke takker meg? Syns han det ble rart siden vi ikke kjenner hverandre (men HAN ba om å bli venn m meg!)? Syns han det er kult å ydmyke meg ved å ikke gi tommel opp til meg? Ja jeg er sårbar som sagt. Men likevel... Hva ville du tenkt /gjort? Anonymkode: 0b4f0...bbb 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i en sårbar fase og mulig jeg overreagerer... Skjønner at du har det litt vanskelig for tiden. Dropp sosiale medier nå som du har det litt vanskelig, bruk heller tiden din på det som er viktig. Ta en pause fra det som ikke er viktig og som skaper flere problemer for deg. Sender en styrkeklem🌺 Anonymkode: 9c8c0...d03 15
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner at du har det litt vanskelig for tiden. Dropp sosiale medier nå som du har det litt vanskelig, bruk heller tiden din på det som er viktig. Ta en pause fra det som ikke er viktig og som skaper flere problemer for deg. Sender en styrkeklem🌺 Anonymkode: 9c8c0...d03 For et nydelig svar. Tusen takk ❤️ ja jeg har det tøft. Mistet to nære på kort tid 😢 Tror du har rett i at jeg bør ta en pause... For slikt som dette, som bare KAN være en forglemmelse fra hans side, tar jeg meg kjempe nær av... 😟 Anonymkode: 0b4f0...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Min mor takket for alle gratulasjoner unntatt min. Jeg er den som står henne nærmest, så det må rett og slett ha vært en forglemmelse. Kanskje det var det i ditt tilfelle også? Det tror jeg. Men jeg forstår hva du mener og at det kan oppleves sårt Anonymkode: 0ed3c...349 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Han har helt sikkert liket alle kommentarer og så misset han en, og det ble din. Det har skjedd meg også, prøver å forte meg gjennom likingen for det tar jo litt tid. Helt sikkert ikke noe personlig:) Anonymkode: ecd30...7e3 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Skrevet 16. februar 2021 Synes det er merkelig at en venn av faren din sender venneforespørsel til deg når dere aldri har møttes. Synes også at du ikke trenger å skrive gratulasjoner til folk du ikke kjenner. Veldig hyggelig av deg, men jeg ignorerer også gratulasjoner fra folk jeg ikke kjenner (noe som aldri skjer, for jeg har ikke Facebook venner som jeg ikke kjenner). Om han unngikk å gi gratulasjonen din en tommel opp med vilje eller ikke, vet jeg ikke. Men uansett bør du ikke ta deg nær av det. At du reagerer sterkt nok på det til å lage et innlegg her på kg forteller meg at du kanskje er litt følsom for tiden. Legg det fra deg og fokuser på noe annet, en serie/film/bok eller noe annet du liker 🙂 Anonymkode: 0e8f1...96d 1
Daria Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 Det er så fort gjort å hoppe over en gratulasjon eller to, tror jeg gjør det hvert eneste år. Ingen grunn til å legge noe i det. (Men når du er sårbar og nærtagende kan det være lurt å la være å lete etter ting å bli fornærmet over...). 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 Det er merkelig at din fars kompis som du ikke kjenner, sendte venneforespørsel til deg. Kan rett og slett vært et uhell, kanskje han kom borti mens han bladde igjennom «people you may know» eller lignende. Uansett, jeg ville nok aldri lagt merke til om jeg var den eneste som ikke fikk tommel opp, for jeg går ikke igjennom profilene til folk jeg har gratulert i etterkant. Og skulle jeg mot formodning oppdage det, ville jeg ikke lagt så mye i det når det er en person jeg ikke kjenner engang. Det kan kanskje være lurt med en sosiale medier-detox, ts? Det er nok ikke sunt for deg når du reagerer på slike ting. Anonymkode: 0bfc1...734 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 OMG. Skjerp deg. Anonymkode: 69d2d...bbd
Hengebuksvinet Skrevet 16. februar 2021 #10 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i en sårbar fase og mulig jeg overreagerer... Da hadde jeg tatt en runde med meg selv. Hvorfor i all verden bryr du deg med å sjekke om en mann du nesten ikke kjenner gir tommel opp på andres gratulasjoner? Hvorfor tenker du at en kompis av faren din skulle ønske å ydmyke deg? Hvorfor tenker du at tommel opp skulle ha noe å si for verdien din? Jeg har nok såret mange, om flere er som du. Veldig inkonsekvent med likes, bruker lite tid på å analysere. Du er så mye mer enn facebookprofilen din. 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Skjer hele tiden her. Liker og kommenterer innlegg 1 og 3 og hopper galant over innlegg 2. Det er med uhell selvsagt. Ville ikke tatt meg nær av det. Anonymkode: 96271...db9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #12 Skrevet 16. februar 2021 Dette har jeg gjort selv. Så det flere mnd etterpå, men da føltes det teit å trykke liker siden tiden hadde gått. Var en glipp. Anonymkode: 3dd95...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 Det er viktig, Ts, å huske at nesten ingen tenker på andre enn seg selv. Tenk bare på hvor mye tid du brukte på å få din fars kompis sin bursdag (som sikkert var full av familie og venner og moro og sånt) til å handle om deg. Du kan være helt sikker på,at han ikke husker deg eller gratulasjonen din og at han heller ikke bryr seg nevneverdig. Trykket han ikke «liker»? Ok, han var opptatt med seg selv. Husk det, Ts, når du tror at folk ønsker å fornærme, fornedre eller støte deg: du er altfor uviktig for dem til at de gidder tenke tanken. De er nemlig like opptatt av seg selv som du er av deg selv. Anonymkode: 879ca...8f8 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Skrevet 16. februar 2021 Jeg også reagerer på sånt. Slettet hele Facebook for 3 år siden, jeg, and I'm never coming back 🤪 Anonymkode: f61b0...60d 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #15 Skrevet 16. februar 2021 Fort gjort å overse noen selv hvis man tenker at man skal trykke liker på alle gratulasjoner. Men å gå gjennom listen for å sjekke om alle andre er blitt likt, er ikke noe sunnhetstegn. Når jeg har gratulert noen på facebook går jeg sjelden/aldri tilbake til listen over gratulanter, hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 12f3d...c97
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 Takk for alle svar. Ja jeg vet jeg er altfor sårbar. Og det var i grunnen litt tilfeldig at jeg ble sittende å se at andre fikk tommel opp. Jeg var usikker på om jeg hadde skrevet en hilsen og gratulert, derfor gikk jeg inn på siden hans. Er ny på FB så skjønner ikke helt hvordan alt funker. Og han sendte venneforespørsel og en mld på messenger der han skrev han gjerne ville være venn med meg slik at han kunne fortsette å ha "en bit" av min far. Pappa døde nemlig kort tid før jeg fikk forespørselen. Så da så. Men ja. Jeg trenger en detox. "Omg!skjerp deg!" funker ikke... Omsorg og forståelse funker. Så derfor tar jeg en pause fra FB 👍🏼😊 Ts Anonymkode: 0b4f0...bbb 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #17 Skrevet 17. februar 2021 Broren min og ex kona holdt på sånn, likte aldri noe jeg la ut, skrev aldri noe på min profil. hvis jeg kommenterte på deres innlegg ble det ignort, mens alle andre fikk likes. Jeg sende meldinger som ikke fikk svar. Helt enkle bursdaghilsner og takk f0r julegavene ol. Aner ikke hvorfor jeg fortjener slik behandling Guttene deres vokset opp, og nektet å legge meg tl venn, svarte ikke på meldinger osv som foreldre. Fra jeg 23 (30) når første nevø ble født, har min bror (og resten av familie) vært på en kampanje for å sverte meg mest mulig, jeg vet ikke hva som har blitt sagt, men mistenker at bror har sagt at jeg ikke gidder å komme når han har invitert min bror og ex konas søster, mens istede ble jeg aldri invitert. Jeg mistenker også at min mor har sagt at når hun kjøper inn jule og bursdagsgaver så er hun som betaler for de, som er en blanks løgn. Det var først 3-4 år siden jeg valgte å slette ex kone og bror fra facebook, da etter flere år med dårlig oppførsel som fikk meg til føle meg utenfor og ikke velkommen i min egen familie. Slik har det vært så lenge jeg kan huske. Og innse at jeg hadde tapt, at jeg aldri hadde mulighet til å få et forhold, bare et enkelt forhold til mine nevøer, var det bare å gå. Hele familien min vær i mot meg, prøvde å jeg å være med fotball eller bowling, lagte min andre bror så mye kvalme for at jeg ikke skulle være med og være inkludert-. Den siste spikern i kista var ikke når pappa stjal penger av meg, men når min bror hadde gitt fake telefonnr til meg, som jeg trodde var til hans ex, og brukte en melding jeg trodde jeg sende til exen, han jugde og sa til hele familien (min far røpet det email), at jeg hadde gått på angrep på han via min nevø. det var da jeg innså hvor ille det faktisk det var, og hvor mye dritt det snakkes om meg. Hvor jeg ikke kan forsvare meg, Jeg ble blokkert av nevø, noen år tidligere hadde min far snakket med sin familie fohold til hans søsters mann begravelse, jeg fikk aldri beskjed om det, men oppdaget i etterkant at min tante og hennes mann datter og sønn var slettet. Det er ingen som bare gjør det ut av det blå. Ikke bare 1, ikke bare 2, men hele 3 personer! Det var da jeg innså at jeg hadde tapt og aldri ville ha vunnet i denne familien uansett hva enn gjør. Først da slettet jeg de , sorry rotet skrevet. Anonymkode: bd568...25a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Skrevet 18. februar 2021 Har vært på den andre siden. Det var bare en forglemmelse. Oppdaget det såpass lenge ettrr at jeg gadd ikke like det da 😅 ikke tenk på det du. Sånt skjer 💚 Anonymkode: 1bfa6...530
Gjest TheCatLady Skrevet 18. februar 2021 #19 Skrevet 18. februar 2021 Jeg tipper det er en forglemmelse så sikkert ikke noe personlig rettet mot deg, men jeg skjønner at det er en ting man kan henge seg opp i om man har det vanskelig. Jeg har også glemt å like eller å kommentere ting, og så plutselig ser jeg det kanskje senere. Det er sånt som kan skje dessverre, men de fleste gjør ikke sånt med vilje. Har lagt merke til at noen gjør det med vilje, men da er det mer systematisk og man ser det på alle innlegg de har lagt ut. Allikevel er det nok i de aller fleste tilfeller tilfeldig Flott at du tar en pause. Jeg har også gjort det om jeg opplever at det blir negativt for meg.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #20 Skrevet 18. februar 2021 TheCatLady skrev (1 minutt siden): Har lagt merke til at noen gjør det med vilje, men da er det mer systematisk og man ser det på alle innlegg de har lagt ut. denne Anonymkode: bd568...25a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå