AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Del Skrevet 16. februar 2021 Satt å spiste en fjorland i sta, den med koteletter og fløtegratinerte poteter. Så begynte jeg å tenke på de fløtegratinerte potetene... det er en rot grønnsak i en saus av melk fra et annet dyr. Blæh 🤢 klarte ikke spise opp.. jeg tenker meg ikke på dette når jeg er i butikken å handler. Sitter nå å spiser sjokolade, og har ikke noe problem med det. Men det er jo et melke produkt det også... Kan også få slike tanker om kyllingvinger, men ikke kyllingfilet. Når jeg tenker meg om, så tenkte jeg ikke en gang over koteletten jeg spiste med de fløtegratinerte potetene 😂 Jeg føler jeg begynner å bli ufrivillig vegetarianer... Klarer ikke penger drikke melk pga disse tankene, så drikker bare soya melk Ost tenker jeg heller ikke over, men har problemer med lammekjøtt av en eller annen grunn. Klarer hvertfall ikke kjøpe meg en hel stekt kylling på meny.. dette begynner å bli slitsomt 🙄 Men jeg klarer ikke stoppe disse tankene, og det blir så ille at jeg ikke klarer spise opp og i verstefall spyr Anonymkode: d86f3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Del Skrevet 16. februar 2021 Spis det du har lyst til å spise, og unngå å spise det du ikke har lyst til å spise. Er vel ikke verre enn det? Ingen grunn til å tvinge i deg noe som gjør deg kvalm. Anonymkode: 7a487...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Del Skrevet 16. februar 2021 Anbefaler psykoterapi Anonymkode: 094cd...a98 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spis det du har lyst til å spise, og unngå å spise det du ikke har lyst til å spise. Er vel ikke verre enn det? Ingen grunn til å tvinge i deg noe som gjør deg kvalm. Anonymkode: 7a487...4c4 Er sant det. Men det dukker opp ting hele tiden, jeg ante ikke at jeg hadde et problem med fløtegratinerte poteter før i sta 🙄 ts Anonymkode: d86f3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anbefaler psykoterapi Anonymkode: 094cd...a98 Jeg tror nok ikke jeg er psykisk syk 😜 ts Anonymkode: d86f3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Del Skrevet 16. februar 2021 Vil si det er helt naturlig. De fleste ville bli veldig kvalme om de fikk servert øyeball fra sau. Men hvorfor det? Er ikke eklere spise øyet til et dyr, enn foten dens. Eneste forskjellen er hva man er vant til fra barn. Det er for så vidt rasjonelle følelser du har. Det er ekkelt å spise døde, oppkuttede dyr. Egget kommer ut av rumpa på høna. Melk kommer ut fra skitne spener, og selv om det blir renset så er det morsomt at de fleste syntes det er eklere med menneskemorsmelk, enn kumelk... Det er ingen som hadde sagt du var gærn om du sa du fikk vondt i magen av tanken på å spise hundevalp, samtidig som de bæljer i seg et dødt lam. Det er ikke rasjonel, det er kun vaner. Anonymkode: 1da72...fc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vil si det er helt naturlig. De fleste ville bli veldig kvalme om de fikk servert øyeball fra sau. Men hvorfor det? Er ikke eklere spise øyet til et dyr, enn foten dens. Eneste forskjellen er hva man er vant til fra barn. Det er for så vidt rasjonelle følelser du har. Det er ekkelt å spise døde, oppkuttede dyr. Egget kommer ut av rumpa på høna. Melk kommer ut fra skitne spener, og selv om det blir renset så er det morsomt at de fleste syntes det er eklere med menneskemorsmelk, enn kumelk... Det er ingen som hadde sagt du var gærn om du sa du fikk vondt i magen av tanken på å spise hundevalp, samtidig som de bæljer i seg et dødt lam. Det er ikke rasjonel, det er kun vaner. Anonymkode: 1da72...fc0 Ja jeg er helt enig i tankegangen din! Jeg tror ikke jeg er psykisk syk som en over her mente 😜 Er bare så rart at jeg i en alder av 30 år skal begynne tenke slik 🙄 men igjen, så visste jeg ikke bedre som barn da... har lært mer om hvor ting kommer fra i voksen alder 😅 Men jeg føler ikke jeg kan kalle meg vegetarianer eller veganer (kan ikke en gang forskjellen). For noen ting klarer jeg fint å spise uten å få noen assosiasjoner til hva det en gang var. Er bare sykt irriterende 😑 trodde jeg skulle kose meg med fløtegratinerte poteter... men neida 😛 ts Anonymkode: d86f3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #8 Del Skrevet 16. februar 2021 Hvis dette ikke er et problem og du ikke opplever å trenge behandling kan du bare la være å spise disse tingene. Jeg takler selv ikke å spise ting med synlig fett på pga. konsistens. Så da unngår jeg det. Anonymkode: e281a...37e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Del Skrevet 16. februar 2021 Vegetarianere spiser meieriprodukter og siden du fortsatt spiser kjøtt så er du ikke vegetarianer uansett. Men med det sagt er tanke dine helt logiske og rasjonelle,for ja det er rart å drikke morsmelka til en annen art eller andre en gang levende vesner Anonymkode: 7780a...703 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #10 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis dette ikke er et problem og du ikke opplever å trenge behandling kan du bare la være å spise disse tingene. Jeg takler selv ikke å spise ting med synlig fett på pga. konsistens. Så da unngår jeg det. Anonymkode: e281a...37e Det går nok fint når jeg har funnet ut av alt jeg ikke vil spise, men jeg opplever nå at mat jeg gleder meg til å spise, får jeg tanker om mens jeg spiser det 🙄 oppdager nye tanker om dette hele tiden i det siste... ts Anonymkode: d86f3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #11 Del Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vegetarianere spiser meieriprodukter og siden du fortsatt spiser kjøtt så er du ikke vegetarianer uansett. Men med det sagt er tanke dine helt logiske og rasjonelle,for ja det er rart å drikke morsmelka til en annen art eller andre en gang levende vesner Anonymkode: 7780a...703 Det er sant 😅 men føler jeg er på vei i deres tankegang... men takk for at du sier det er logisk, var redd for å bare få svar at jeg var helt gal 😅😅 ts Anonymkode: d86f3...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 17. februar 2021 #12 Del Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja jeg er helt enig i tankegangen din! Jeg tror ikke jeg er psykisk syk som en over her mente 😜 Er bare så rart at jeg i en alder av 30 år skal begynne tenke slik 🙄 men igjen, så visste jeg ikke bedre som barn da... har lært mer om hvor ting kommer fra i voksen alder 😅 Men jeg føler ikke jeg kan kalle meg vegetarianer eller veganer (kan ikke en gang forskjellen). For noen ting klarer jeg fint å spise uten å få noen assosiasjoner til hva det en gang var. Er bare sykt irriterende 😑 trodde jeg skulle kose meg med fløtegratinerte poteter... men neida 😛 ts Anonymkode: d86f3...d36 Fikk også disse tankene som 30 åring, så jeg sluttet med både kjøtt, meieriprodukter og egg. Funker helt fint det. Fløtegratinerte poteter kan jeg spise med havrefløte og det meste annet kan også erstattes med noe lignende. Det eneste jeg savner litt er ost. Vil si jeg spiser bedre mat i dag enn hva jeg gjorde før faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #13 Del Skrevet 18. februar 2021 On 2/16/2021 at 6:24 PM, AnonymBruker said: Det er sant 😅 men føler jeg er på vei i deres tankegang... men takk for at du sier det er logisk, var redd for å bare få svar at jeg var helt gal 😅😅 ts Anonymkode: d86f3...d36 At de fleste sier du er gal betyr ikke at du er det. Jeg mener, det er folks tendens til å holde seg til det de har vokst opp med som er dominerende blant folk flest. Før vokste man opp der det var vanlig å tro på gud og de fleste mente du var gal eller ond om du ikke trodde. Det var mange diskusjoner på hvordan ateister kunne ha moral back in the days. Kan man ha moral om der ikke er en gud som tvinger deg til å være snill?? Det tar tid for folk å endre mening om ting. Logisk sett er det veldig rart å drepe lam og spise dem som en feiring i påska. Det er søte, små lam, liksom. Hvordan kan vi spise dem med et smil om munnen? Hva om vi dreper en valp og forsøker si at dette er hyggelig, en fin juletradisjon? Nei. Folk tenker ikke på dyra. De ser produktet og spiser det. Selv om de vet det kommer fra et dyr, så har de ikke en aktiv empati med dyret. Den empatien er slått av. Fordi vi er vant til å slå den av. Jeg var slik selv. Men etter at jeg vokste opp og ble smartere (barn er dumme, let's face it) har jeg blitt bedre på å empatisere med både dyr og mennesker. Jeg forstår hvorfor mennesker gjør onde handlinger, har voldsomme følelser osv. Og jeg forstår hvordan dyr er bevisste skapninger med følelser som lider og har jævlige liv i mange tilfeller. Det er ikke lett å være bevisst på slike ting, for folk flest er relativt dårlige på å forstå både dyr og sine medmennesker. Man blir en outsider sosialt, det blir man. Men samtidig tenker jeg at der var individer som ofret livet for å smugle barn bort så de ikke ble gasset av tyskere. At jeg blir sett på som en raring sosialt er i den kontekst ikke noe å snakke om? Anonymkode: 1da72...fc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå