Gå til innhold

Hvorfor er bingoene stengt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Butikker får holde åpent mens bingoene må holde stengt.

Dette er hinsides all fornuft, den «sosiale nedstengningen» virker mot sin hensikt når kafeer og restauranter får holde åpent mens bingoene som ikke har hatt ett eneste smittetilfelle og som har god avstand, godt renhold og god oppfølgning med smitteoppsporingslister må holde stengt. 

Anonymkode: 84c97...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Butikker er nødvendige, bingoer er det ikke. 

Endret av Peonjenta
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er hinsides all fornuft, den «sosiale nedstengningen» virker mot sin hensikt når kafeer og restauranter får holde åpent mens bingoene som ikke har hatt ett eneste smittetilfelle og som har god avstand, godt renhold og god oppfølgning med smitteoppsporingslister må holde stengt. 

Spar heller trygda ts og slutt og røyk. 

Anonymkode: 5dca4...f15

• Liker 2
Skrevet
Peonjenta skrev (54 minutter siden):

Butikker er nødvendige, bingoer er det ikke. 

Er en kafe mer nødvendig enn en bingo? Vi som frekventerer bingoer ønsker å delta på fritiden for hygge oss og ha litt spenning i hverdagen

Skrevet

Hvis jeg skulle tippe; Covid-19. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Spar heller trygda ts og slutt og røyk. 

Anonymkode: 5dca4...f15

Jeg bruker trygda på det jeg ønsker, og jeg ønsker ikke å gå på en kafe men heller å spille bingo. Tiltaket virker dårlig gjennomtenkt

Skrevet

Spill bingo online da vel :) anbefaler fjorden bingo 

Anonymkode: 91392...e95

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spill bingo online da vel :) anbefaler fjorden bingo 

Får ikke det sosiale via internett bingo. 

• Liker 1
Skrevet
Frøyamor skrev (26 minutter siden):

Du får invitere 2-3 venner fra den vanlige bingoen og spille med de da :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er en kafe mer nødvendig enn en bingo? Vi som frekventerer bingoer ønsker å delta på fritiden for hygge oss og ha litt spenning i hverdagen

For vi andre er jo like sosiale som vi alltid har vært, tenker du da, eller?

• Liker 2
Skrevet
Frøyamor skrev (23 timer siden):

Hva er det som er så sosialt med bingo? Var med en gang, under spill må en selvsagt være stille. I pausene gikk de fleste utenfor for en røyk. Det kan en vel gjøre andre steder også? Hva er så sosialt med bingo?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 16.21):

Det var et stort utbrudd på en bingo i Kristiansand ved juletider, og over 40 personer  ble smittet. Så jo det har vært smitte på bingoer. Smitte kan skje hvor som helst hvor man befinner seg sammen inne over tid, og puster inn samme luft. Men enig at bingoer er ikke mer smittefarlig enn cafeer. Det går for det samme. Personlig skjønner jeg ingenting av at butikker er stengt i Oslo , der alle har munnbind og forflytter seg, og har  ganske korte opphold. Men cafeer er åpne hvor man sitter ned over tid uten munnbind. Ikke alltid logikk bak disse vurderingene. Men poenget er i det store og hele og begrense at folk samles. 

Endret av J.E
  • Liker 1
Skrevet

Nei, for all del. Steng skoler og fritidsaktiviteter for barn, så bingoene kan være åpne. Viktig at risikogruppene samles nå som alle andre holder seg hjemme for dem. 

• Liker 4
Skrevet
Frøyamor skrev (På 16.2.2021 den 17.31):

Hvis jeg skulle tippe; Covid-19. 

BINGO!

• Liker 5
  • Opprett ny...