Gå til innhold

Samværavtale der en bor et stykke unna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha slik at en har alle hverdager som da blir oppfølging av bhg/skole. Så får den andre alle helger. På den måten dele likt når en bor et stykke unna?

Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: f785a...936

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn som skal leve med en sånn avtale, selv om det gagner foreldrene så er det definitivt ikke barnets beste. 

Anonymkode: 576cb...ff7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan man ha slik at en har alle hverdager som da blir oppfølging av bhg/skole. Så får den andre alle helger. På den måten dele likt når en bor et stykke unna?

Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Hva er «et stykke unna»?

Anonymkode: 6583f...d1e

Skrevet

Så barna skal aldri få en hel dag kvalitetstid med hverdagsforelderen? Det høres kjipt ut. 

En forelder kan bare slakke, ta det rolig og ha det gøy i helgene, og en forelder har alt ansvaret og reell oppfølging. Det gagner ingen. Barna trenger rolig kvalitetstid med begge foreldre og at begge foreldre får følge opp skikkelig. 

Da får den andre forelderen flytte etter eller være samværsforelder annenhver helg, spør du meg. 

• Liker 4
Skrevet

"Man" KAN jo det. Hvorfor ikke er ganske åpenbart. Den som har ukedagene må ha bare hverdag, sjonglere tidsklemma, være på job selv, ha all oppfølging. Den som har helger kan kose seg sammen og gjøre som h*n vil. Barnet får ikke et normalt liv hos noen av dem. 

Anonymkode: 953f9...d7e

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke lovfestet noe sted at man ikke kan gjøre det sånn. Men jeg vil jo håpe for barnets skyld at foreldrene ikke er så nedsnødd at de blir enige om en sånn avtale! 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke vært hverdagsforelderen i såfall. Tenk å aldri ha en hel dag sammen med barnet hvor man kan kose seg og gjøre noe gøy sammen...

Anonymkode: 3ef40...cbc

• Liker 3
Skrevet

Klart man kan det

Anonymkode: 86a0f...47f

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva du definerer som langt unna, men jeg hadde ikke sendt barna på samvær hos den andre forelderen hver helg. Det høres fryktelig slitsomt ut for barna å reise et stykke hver uke. De fortjener jo også en helg sammen med den forelderen de bor hos fast, i tillegg til at de fortjener en helg hvor x-antall timer går med på reising :) 

Anonymkode: 87f33...4bc

• Liker 3
Skrevet

Bedre for barnet å se en forelder 20% eller bruke ukedager på å pendle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...