Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres nok veldig overfladisk ut men jeg har altså veldig mørke hår på magen. Pleier vanligvis å vokse, men har ikke hatt ork.

Men vi skal til 12 ukers ultralyd nå og jeg er så beskymret for dette. Mannen min er jo ikke helt vant til å se meg slik heller. Pleier å vokse som sagt, men de siste ukene har det bare ikke gått. 

Innvendig UL var med dimmet lys- hvordan er utvendig?

Dette er faktisk et problem for meg og jeg skjemmer 😛 Har prøvd laser..hjalp ikke.

Anonymkode: 1cf93...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare tatt høvelen over.

har vært godt med lys når jeg har tatt utvendig ul

Anonymkode: 60cf8...6bb

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

tør ikke...er så redd for slike mørke hår som jeg får på leggene når jeg barberer. :( Har en veldig fin manke på det hodet, men desverre også andre steder 😮 )t

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

har det også vært godt med lys når du har tatt innvendig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Merkelig. Har vært til ultralyd 11 ganger i løpet av svangerskapet, absolutt alle gangene har lyset blitt slukket. 

Ts, den som tar ultralyd bryr seg absolutt ikke. Snakk med din mann, etterhvert som magen vokser vil han kanskje se den? Lykke til med graviditet. 

Anonymkode: 1f893...8de

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

tør ikke...er så redd for slike mørke hår som jeg får på leggene når jeg barberer. :( Har en veldig fin manke på det hodet, men desverre også andre steder 😮 )t

Det er ingen sammenheng mellom barbering av hår og endring av hårtypen. Hår blir ikke tykkere eller mørkere om du barberer.

Anonymkode: 98cf9...dab

• Liker 26
Skrevet

Har vert slukket lys når jeg har tatt utvendig ultralyd. Har også litt hår på magen men har ikke tenkt over det. De som tar ul tenker nok heller ikke på det  :)

Anonymkode: 39f0b...fe4

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen sammenheng mellom barbering av hår og endring av hårtypen. Hår blir ikke tykkere eller mørkere om du barberer.

Anonymkode: 98cf9...dab

Hos meg blir håret tykkere desverre. Er jo fordi man kutter av håret tvert om så det kjennes tykkere ut da det vokser ut med en gang. Voksing tar jo håret fra roten:) 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vert slukket lys når jeg har tatt utvendig ultralyd. Har også litt hår på magen men har ikke tenkt over det. De som tar ul tenker nok heller ikke på det  :)

Anonymkode: 39f0b...fe4

Jeg har ikke vanlig hår på magen. Skjønner godt at noen tenker det er overfladisk, dette er noe jeg har slitt med hele livet og ble mye mobbet for i barndommen. Har vokset siden liten...er i en unntaksfase nå hvor jeg bare ikke orker. Mannen vil nok se magen ja, men hadde håpet på en runde med voks først 😛 Synes dette er så flaut.

Skrevet

Bruk hårfjerningskrem istedet?

Det er uansett ikke så uvanlig å få mer hår blant annet på magen i graviditeten. De har sikkert sett det før :)

Anonymkode: 74d42...1e9

• Liker 1
Skrevet

Du skal få BARN med denne mannen og du tør ikke vise deg for han i din naturlige form....? Hva er det som skjer med kvinner og samfunnet... Det er bare nitrist. 

Dra høvelen over eller gi faen. Har hår på magen jeg også og noen ganger gidder jeg ikke barbere eller vokse det. Har aldri fått negativ reaksjon fra menn, men så har jeg ikke vært sammen med guttunger som ikke vet at kvinnekroppen kommer i mange varianter heller. 

Anonymkode: c6de9...09d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er en myte at barbering gjør håret tykkere... ta en Google sjekk

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hos meg blir håret tykkere desverre. Er jo fordi man kutter av håret tvert om så det kjennes tykkere ut da det vokser ut med en gang. Voksing tar jo håret fra roten:) 

Men da blir det jo ikke tykkere, det bare virker slik ...å det vil avta når du enten vokser igjen eller når hårene blir «slitt»

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruk hårfjerningskrem istedet?

Det er uansett ikke så uvanlig å få mer hår blant annet på magen i graviditeten. De har sikkert sett det før :)

Anonymkode: 74d42...1e9

får samme resultat som barbering av det :( 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men når noen sier at de ikke vil barbere da? Trenger ikke Google heller da for da er vel saken grei, eller? 

Anonymkode: 0b065...72c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo IKKE det når jeg får det? Tror du har misforstått. Er ikke fordi håret nødvendigvis er tykkere (det er faktisk det på meg! Merker så stor forskjell på barering vs voksing av legger for eksempel. Men en av grunnene er jo at det vokser ut stubber ett halvt minutt etter på meg og det blir grovt og ekkelt.  Men det er ikke det jeg ønsker å diskutere...har som sagt slitt med det i mange år så dette er ikke noe nytt for meg. Har prøvd det meste..

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal få BARN med denne mannen og du tør ikke vise deg for han i din naturlige form....? Hva er det som skjer med kvinner og samfunnet... Det er bare nitrist. 

Dra høvelen over eller gi faen. Har hår på magen jeg også og noen ganger gidder jeg ikke barbere eller vokse det. Har aldri fått negativ reaksjon fra menn, men så har jeg ikke vært sammen med guttunger som ikke vet at kvinnekroppen kommer i mange varianter heller. 

Anonymkode: c6de9...09d

Han ser meg i min naturlige form HVER DAG. Men ønsker å være fin når jeg ligger på benken med fokus på magen...

Det er jo ikke nitrist. Du er heldig som ikke har hår som meg, tror ikke du vet hva jeg snakker om. 

Spørsmålet mitt var om det pleier å være lyst eller ikke........................

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Eh, folk snakker ofte av erfaring når det gjelder sånne ting. Jeg barberte magen da jeg var veldig ung, var myke fine hår, fikk kjønnshår oppover til navlen isteden! 

Anonymkode: 93f8d...f77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men da blir det jo ikke tykkere, det bare virker slik ...å det vil avta når du enten vokser igjen eller når hårene blir «slitt»

Nei, det stemmer ikke for alle. Mine magehår er fortsatt svarte og lange etter en dustete barbering for 20 år siden!

Anonymkode: 93f8d...f77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette høres nok veldig overfladisk ut men jeg har altså veldig mørke hår på magen. Pleier vanligvis å vokse, men har ikke hatt ork.

Men vi skal til 12 ukers ultralyd nå og jeg er så beskymret for dette. Mannen min er jo ikke helt vant til å se meg slik heller. Pleier å vokse som sagt, men de siste ukene har det bare ikke gått. 

Innvendig UL var med dimmet lys- hvordan er utvendig?

Dette er faktisk et problem for meg og jeg skjemmer 😛 Har prøvd laser..hjalp ikke.

Men hvordan skal du gjøre det under fødsel tenker du....? er det ikke bedre å bare ta praten med mannen din? Dere skal jo se på deres barn, ikke magen...?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...