Gå til innhold

Oppgradere rom i bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i utgangspunktet ute etter ny bolig, men markedet her vi bor for tiden er veldig dødt, samt at vi er ganske kresne så vi innser at vi kan bli boende et par år til her.

Med fødselpermisjon og nå hjemmekontor i nesten et år etterpå begynner jeg å bli litt desperat etter fornyelser i boligen som kan være med på å gjøre leiligheten vår mer salgbar i samme prosess. 

Vi har et ganske stort bad (ca 9 m2?), og hele boligen er ny siden 2012 og vi har ikke gjort noe siden vi flyttet inn annet enn å kjøpe møbler og montere noen fine lamper. Baderomsmøblene er greie, men ganske kjipe og har nå begynt å få litt fuktflekker, så vi bør bytte ut før vi selger uansett. 

Men jeg lurer på hvilken prosess bør vi velge? 

Jeg har kontaktet en baderomsbutikk og fått et prisforslag som jeg synes var alt for dyrt (70 K) 

Jeg har kontaktet en stylist, men hun skulle ha timesbetalt for designjobben og jeg gav et budsjett på 30 K som hun trodde var innenfor, men kom til å kreve mye egeninnsats fra vår side og vi måtte stå for montasjejobben selv.

Jeg vurderer en tredje opsjon og det er å tegne i Ikea/sketchup med møbler fra katalog selv og få levert hjem og så få hjelp av en håndverkerkamerat eller hyre han via firmaet og så gjør vi det sammen. 

Hvordan ville dere gjort det? Jeg er i utgangspunktet ute etter et nytt servantskap, og en benkeplate og noen skap/skuffer ved vaskemaskin/tørketrommel. Jeg har lyst på en litt ekslusiv finish, men jeg vet ikke helt hva det er. 

Anonymkode: a42b1...976

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med permisjon, hjemmekontor og mangel på ting å finne på kan man jo vurdere å skru ned et skap og henge noe nytt på veggen selv. Du kan ikke forvente at en stylist skal klare å sikre honorar til seg selv pluss lønn til en rørlegger, pluss å kjøpe møbler til badet ditt for 30'000? 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Med permisjon, hjemmekontor og mangel på ting å finne på kan man jo vurdere å skru ned et skap og henge noe nytt på veggen selv. Du kan ikke forvente at en stylist skal klare å sikre honorar til seg selv pluss lønn til en rørlegger, pluss å kjøpe møbler til badet ditt for 30'000? 

Nå bruker denne stylisten hovedsaklig Ikea og malte hobbyplater, så jeg regnet med halve honoraret skulle dekke møblene og resten stylisten og muligens montering? Stylist er jo ikke akkurat en beskyttet tittel/utdanning så forventer ikke at de skal ha 1000 kr timen. Rørlegger skjønner jeg jo selvsagt er utenom, det er jo fagfolk.. men da tror jeg heller jeg finner en møbelserie jeg liker og legger pengene i det. Har jo skjønt at honoraret på de baderomsbutikktegnerne må jo ligge i salg av varene. Og får vi det ikke til å montere det selv så får vi lyse ut jobben på mitt anbud.

Anonymkode: a42b1...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...