buksa di Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 (endret) Hva tror dere skjer i Oslo, tanke på hva Raymond Johansen har sagt tidligere? https://www.vg.no/nyheter/i/1BVwkl/ringtiltak-i-oslo-og-viken-oppheves Endret 16. februar 2021 av buksa di
buksa di Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #2 Skrevet 16. februar 2021 (endret) En link til i tråden https://akersposten.no/nyheter/raymond-johansen-kan-bli-noen-lettelser-i-oslo/19.6397 Endret 16. februar 2021 av buksa di
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 buksa di skrev (20 timer siden): Hva tror dere skjer i Oslo, tanke på hva Raymond Johansen har sagt tidligere? https://www.vg.no/nyheter/i/1BVwkl/ringtiltak-i-oslo-og-viken-oppheves 90 minutter igjen så får vi svaret. Nå har det blant annet vært nevnt at Liertoppen kjøpesenter har merket en ganske høy omsetningsvekst, som jo betyr at det er sånn som med Vinmonopolet. Mange folk drar andre steder for å handle, som betyr at det blir en smittespredning over større areal. Det har også vært nevnt at i Drammen så har de merket at spisestedene har hatt høy pågang fra folk i Oslo som vil ut og spise, mens de kan ta seg en øl til maten. Samme her. Mange drar ut av byen for å kose seg. Det er jo noe som må vurderes når det kommer til smittespredning da man jo ønsker at folk ikke skal farte på kryss og tvers så mye, så jeg regner med at det blir en del lettelser som kommer i dag. Kanskje jeg er for optimistisk? Men samtidig så har det vært så strengt i Oslo siden begynnelsen av november og han snakker jo om at Oslo er litt ved et bristepunkt der folk begynner å gå lei. Det har jo noe med den psykiske helsen også å gjøre. Det er positivt å trene og være sosial. Det er ting som ble sterkt anbefalt før, som man nå har gått bort fra. Nå er det mest mulig hjemme, treffe minst mulig folk. 1
buksa di Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (1 time siden): 90 minutter igjen så får vi svaret. Nå har det blant annet vært nevnt at Liertoppen kjøpesenter har merket en ganske høy omsetningsvekst, som jo betyr at det er sånn som med Vinmonopolet. Mange folk drar andre steder for å handle, som betyr at det blir en smittespredning over større areal. Det har også vært nevnt at i Drammen så har de merket at spisestedene har hatt høy pågang fra folk i Oslo som vil ut og spise, mens de kan ta seg en øl til maten. Samme her. Mange drar ut av byen for å kose seg. Det er jo noe som må vurderes når det kommer til smittespredning da man jo ønsker at folk ikke skal farte på kryss og tvers så mye, så jeg regner med at det blir en del lettelser som kommer i dag. Kanskje jeg er for optimistisk? Men samtidig så har det vært så strengt i Oslo siden begynnelsen av november og han snakker jo om at Oslo er litt ved et bristepunkt der folk begynner å gå lei. Det har jo noe med den psykiske helsen også å gjøre. Det er positivt å trene og være sosial. Det er ting som ble sterkt anbefalt før, som man nå har gått bort fra. Nå er det mest mulig hjemme, treffe minst mulig folk. Håper det Jeg blir bare glad om kinoene åpner nå-også håper fritidsaktiviteter for voksne åpnes neste uke, men det er litt ønsketekning
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 (endret) buksa di skrev (12 minutter siden): Håper det Jeg blir bare glad om kinoene åpner nå-også håper fritidsaktiviteter for voksne åpnes neste uke, men det er litt ønsketekning Jeg er veldig glad for at skolene har gått over til gult nivå, fritidsaktivitetene er åpnet og at fritidsklubbene er åpnet. Personlig så håper jeg at de åpner butikkene igjen. Edit: Sitter nå og ser på pressekonferansen. Endret 17. februar 2021 av Sylveon
buksa di Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Jeg er veldig glad for at skolene har gått over til gult nivå, fritidsaktivitetene er åpnet og at fritidsklubbene er åpnet. Personlig så håper jeg at de åpner butikkene igjen. Mente for voksne
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 (endret) buksa di skrev (1 minutt siden): Mente for voksne Ja, men for meg som har barn så har jeg helt andre tanker i hodet. Han står bare og babler ennå på pressekonferansen. Endret 17. februar 2021 av Sylveon
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #9 Skrevet 17. februar 2021 - Det åpnes for trening og organiserte fritidsaktiviteter for ungdom opp til 19 år. Både innendørs og utendørs. Eneste som han har sagt frem til nå.
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #10 Skrevet 17. februar 2021 (endret) FY FAEN! Er så drittlei av politikerne nå. Det blir som før, bare at lesesalene er åpne og organisert fritidsaktiviteter for ungdom opp til 19 år. Endret 17. februar 2021 av Sylveon 1
buksa di Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (18 minutter siden): FY FAEN! Er så drittlei av politikerne nå. Det blir som før, bare at lesesalene er åpne og organisert fritidsaktiviteter for ungdom opp til 19 år. Det var forventet.
buksa di Skrevet 17. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2021 Sylveon skrev (22 minutter siden): - Det åpnes for trening og organiserte fritidsaktiviteter for ungdom opp til 19 år. Både innendørs og utendørs. Eneste som han har sagt frem til nå. Det er værtfall litt åpning, han har jo sagt at han skal ta det forsiktig og sakte, og det er jo fornuftig, Jeg bare håper han ikke gjør det i silefart.
Sylveon Skrevet 17. februar 2021 #13 Skrevet 17. februar 2021 buksa di skrev (1 minutt siden): Det er værtfall litt åpning, han har jo sagt at han skal ta det forsiktig og sakte, og det er jo fornuftig, Jeg bare håper han ikke gjør det i silefart. Det er jo det de gjør da.
Anbefalte innlegg