AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Del Skrevet 16. februar 2021 Noen som har investert i ETC usdc og/eller har en mening om det? Anonymkode: 3a381...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. februar 2021 #2 Del Skrevet 16. februar 2021 Det viktigste er å alltid huske å kjøpe på topp, når man leser om slike ting i VG. Da veit man at det er korrekt tidspunkt for en god investering. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. februar 2021 #3 Del Skrevet 16. februar 2021 Enda bedre graf: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 16. februar 2021 #4 Del Skrevet 16. februar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Noen som har investert i ETC usdc og/eller har en mening om det? Anonymkode: 3a381...99a Jeg har investert i krypto, herunder ethereum, og det har vært en fantastisk investering. Ethereum har steget med 43 prosent bare i år, og på ett år har ethereum steget med 514 prosent. Personlig har jeg tro på at ethereum vil fortsette å stige i verdi, men man må være klar over at en investering i kryptovaluta, herunder ethereum, er veldig risikabel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Del Skrevet 16. februar 2021 TorTh skrev (31 minutter siden): Jeg har investert i krypto, herunder ethereum, og det har vært en fantastisk investering. Ethereum har steget med 43 prosent bare i år, og på ett år har ethereum steget med 514 prosent. Personlig har jeg tro på at ethereum vil fortsette å stige i verdi, men man må være klar over at en investering i kryptovaluta, herunder ethereum, er veldig risikabel. jeg er også interessert i den, men kan ingenting om krypto. hvordan er coinbase vs miraiEx som handelsplattform? hva er minstebeløp? er det dyr kurtasje? haha masse spørsmål🤭er redd for å miste den digitale walleten også🤪 Anonymkode: e5c06...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #6 Del Skrevet 17. februar 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: jeg er også interessert i den, men kan ingenting om krypto. hvordan er coinbase vs miraiEx som handelsplattform? hva er minstebeløp? er det dyr kurtasje? haha masse spørsmål🤭er redd for å miste den digitale walleten også🤪 Anonymkode: e5c06...d3e Jeg vet ingenting om miraiEx, men jeg har brukt Coinbase og Binance, og jeg synes de er bra. Jeg foretrekker Binance fordi de har lavest kurtasje, vanligvis 0,1%, mindre hvis du betaler med Binance Coin (BNB). Dersom du har en email-adresse og et kredittkort, kan du begynne å handle kryptovaluta på Binance i løpet av ti minutter. Jeg tror ikke det er noe minstebeløp på Binance. Jeg startet med 100 dollar (ca 850 kr). Advarsel: Å handel med kryptovaluta er MEGET risikabelt, og du må være forberedt på å miste hele investeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Del Skrevet 17. februar 2021 TorTh skrev (37 minutter siden): Jeg vet ingenting om miraiEx, men jeg har brukt Coinbase og Binance, og jeg synes de er bra. Jeg foretrekker Binance fordi de har lavest kurtasje, vanligvis 0,1%, mindre hvis du betaler med Binance Coin (BNB). Dersom du har en email-adresse og et kredittkort, kan du begynne å handle kryptovaluta på Binance i løpet av ti minutter. Jeg tror ikke det er noe minstebeløp på Binance. Jeg startet med 100 dollar (ca 850 kr). Advarsel: Å handel med kryptovaluta er MEGET risikabelt, og du må være forberedt på å miste hele investeringen. takk for svar☺️ja jeg vet det er risky business, og hovedinvesteringen min er i fond. så er forberedt på tap. det jeg frykter mest er å miste alt pga praktiske ting, som å miste den digitale walleten,evt at jeg overfører penger som forsvinner🤭ja jeg er ikke særlig digital av meg😬 det er litt derfor jeg tenker miraiEx, fordi de er en norsk handelsplattform godkjent av finanstilsynet. ang binance: den er ikke norsk? må du sende inn kopi av pass(eller annen id)? Anonymkode: e5c06...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #8 Del Skrevet 17. februar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: takk for svar☺️ja jeg vet det er risky business, og hovedinvesteringen min er i fond. så er forberedt på tap. det jeg frykter mest er å miste alt pga praktiske ting, som å miste den digitale walleten,evt at jeg overfører penger som forsvinner🤭ja jeg er ikke særlig digital av meg😬 det er litt derfor jeg tenker miraiEx, fordi de er en norsk handelsplattform godkjent av finanstilsynet. ang binance: den er ikke norsk? må du sende inn kopi av pass(eller annen id)? Anonymkode: e5c06...d3e Å miste den digitale walleten er det små sjanser for. Hvis du skriver opp passordet så burde du være sikret. Hvis du bruker 2-faktor autentisering (anbefales), f eks Google Authenticator, og har den på mobiltelefonen, så må du passse på at du ikke mister mobiltelefonen. Ellers går det også an å ta en backup av to-faktor autentisering. Jeg vil også tro at det går an å få igjen pengene selv om du mister passordet, dersom du identifiserer deg med pass f eks. At pengene forsvinner ved overføring har jeg aldri opplevd, og jeg har drevet med krypto siden 2013. Imidlertid går det tregt av og til før pengene er overført. At en norsk platform skulle være sikrere enn Binance, tviler jeg på. Den største risikoen er jo at kryptovaluta faller i verdi, evt. blir verdiløs, og det blir jo likt både for norske og utenlandske platformer. Når det gjelder identifikasjon med pass e.l. (KYC eller Know Your Customer), så krever ikke Binance dette i utgangspunktet, men det er noen restriksjoner på handelen dersom du ikke identifiserer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #9 Del Skrevet 17. februar 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Noen som har investert i ETC usdc og/eller har en mening om det? Anonymkode: 3a381...99a Snakker du om fond som kjøper Ethereum? Hva mener du når du skriver Ethereum og aksjer? Om du mener fond som kjøper Ethereum for deg, så er jo det en noe enklere måte gjøre det på. Du slipper ha en wallet, du slipper betale gebyr hver gang du sender og handler med krypto. Fondene tar gjerne en liten %, men tviler den er høyere enn gebyrene man betaler ved sending av Ethereum. Så dersom du vil ha en enkel måte å "kjøpe Ethereum på", der du ikke trenger styre med å skrive ned skatt på krypto (som er en knotete og kjedelig prosess), så kan du godt det. 1 hour ago, AnonymBruker said: takk for svar☺️ja jeg vet det er risky business, og hovedinvesteringen min er i fond. så er forberedt på tap. det jeg frykter mest er å miste alt pga praktiske ting, som å miste den digitale walleten,evt at jeg overfører penger som forsvinner🤭ja jeg er ikke særlig digital av meg😬 det er litt derfor jeg tenker miraiEx, fordi de er en norsk handelsplattform godkjent av finanstilsynet. ang binance: den er ikke norsk? må du sende inn kopi av pass(eller annen id)? Anonymkode: e5c06...d3e Så vidt jeg vet kan du ikke handle med norske kroner på Binance. Vet ikke om man kan det på Coinbase. Du kan sikkert kjøpe der via bankkort, men vet ikke hvordan det fungerer når du skal selge og få kroner på konto. Om Binance handler valuta for deg (USD til NOK), eller om du da må gjennom en exchange der du kan enten veksle USD/NOK eller ETH/NOK. En stor forskjell på Binance/ Coinbase og MiEx er trading volum; hvor mange som kjøper og selger. Det kan ha påvirkning på hvor raskt du får kjøpt og solgt, dersom du vil legge deg under eller over markedspris. Men dersom du tenker investere langsiktig har det ikke så mye å si. Så lenge du ikke har tenkt å kjøpe for 1 million så vil ikke det være noe problem på Mirai. (Skal sies at der er hvaler, folk som handler i store summer, også på Mirai) Du kan miste verdier om du skriver inn feil addresse, men det finnes en copy knapp omtrent alle steder som oppgir addresser, så det er vanskelig å gjøre feil der med mindre man gjør det så raskt at man ikke så man gjorde feil. Som en annen sa finnes det måter å gjenopprette walleten din om du mister for eks minnepinnen du har det på. Da har du noen koder du kan bruke til å gjenopprette den. Så eneste måten å miste det da er å ikke pugge kodene eller har dem skrevet et sted utenfor huset ditt og hele huset ditt brenner ned med minnepinnen og kodene i samme pust. Tar man det med ro og har kontroll på kodene, så går det helt fint. Du kan kjøpe brannsikker safe til det. Men det blir muligens noe en tyv stikker av med om det er innbrudd. Men da kan du fortsatt "logge deg inn på minnepinnen" (som du forhåpentligvis har et annet sted/ med deg), og sende pengene til en ny lommebok med nye koder. Så dersom du tenker gjenom disse tingene, så skal det mye til for å msite alt. Da må det være noen absurde tilfeldigheter involvert. 16 minutter siden, TorTh said: Å miste den digitale walleten er det små sjanser for. Hvis du skriver opp passordet så burde du være sikret. Hvis du bruker 2-faktor autentisering (anbefales), f eks Google Authenticator, og har den på mobiltelefonen, så må du passse på at du ikke mister mobiltelefonen. Ellers går det også an å ta en backup av to-faktor autentisering. Jeg vil også tro at det går an å få igjen pengene selv om du mister passordet, dersom du identifiserer deg med pass f eks. Du kan linke 2 factor på mobil og datamaskin. Om du mister mobilen har du fortsatt 2fa på datamaskinen, samt den som har mobilen din trenger også ditt passord for å komme seg inn på dine kontoer. Ville satt opp ny 2fa så raskt som mulig om man skulle miste mobilen. Hvilken tjeneste sikter du til når du sier "få igjen pengene om du identifiserer deg med pass"? Anonymkode: 4a226...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #10 Del Skrevet 17. februar 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken tjeneste sikter du til når du sier "få igjen pengene om du identifiserer deg med pass"? Anonymkode: 4a226...7e3 Jeg har ikke noen erfaring med det, men jeg ville tro at det går an å få igjen pengene selv om man mister alt av elektronisk informasjon, hvis man kan identifisere seg med pass f eks. Men man må nok regne med at dette kan ta tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #11 Del Skrevet 17. februar 2021 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker said: Så vidt jeg vet kan du ikke handle med norske kroner på Binance. Vet ikke om man kan det på Coinbase. Du kan sikkert kjøpe der via bankkort, men vet ikke hvordan det fungerer når du skal selge og få kroner på konto. Om Binance handler valuta for deg (USD til NOK), eller om du da må gjennom en exchange der du kan enten veksle USD/NOK eller ETH/NOK. Anonymkode: 4a226...7e3 Både Binance og Coinbase aksepterer norske kredittkort. Ellers har svenske First North Sweden en ETF på Bitcoin (Bitcoin XBT) og Ethereum (Ethereum XBT) som begge omsettes på Nordnet. Endret 17. februar 2021 av TorTh feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #12 Del Skrevet 17. februar 2021 5 minutter siden, TorTh said: Både Binance og Coinbase aksepterer norske kredittkort. Når man skal selge krypto for å sette inn kroner på konto? Hva tar de for å selge til norske kroner? Anonymkode: 4a226...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #13 Del Skrevet 17. februar 2021 sikkert dumt spørsmål(men synes krypto er forvirrende), men hvilke aksjer/fond kan man investere i om man ikke ønsker å handle krypto direkte? har funnet en svensk jeg vurderer å kjøpe i; de jobber blant annet med å få på plass bc som betalingsmiddel. arcane crypto. noen tips?? Anonymkode: e5c06...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #14 Del Skrevet 17. februar 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Når man skal selge krypto for å sette inn kroner på konto? Hva tar de for å selge til norske kroner? Anonymkode: 4a226...7e3 Når man skal selge, er vanskelig. Ideelt bør man jo kjøpe når det er på bunn og selge når det er på topp, men jeg har funnet det vanskelig, for ikke å si umulig, å spå toppene og bunnene. Min strategi har vært "Buy and hold", og det har fungert veldig bra fram til nå. Coinbase tar en fee på 2,5% for å konvertere fra krypto til euro. Bankoverføring fra euro til en norsk konto er gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #15 Del Skrevet 17. februar 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: sikkert dumt spørsmål(men synes krypto er forvirrende), men hvilke aksjer/fond kan man investere i om man ikke ønsker å handle krypto direkte? har funnet en svensk jeg vurderer å kjøpe i; de jobber blant annet med å få på plass bc som betalingsmiddel. arcane crypto. noen tips?? Anonymkode: e5c06...d3e Du kan jo kjøpe Tesla-aksjer (TSLA). Etter at Tesla kjøpte bitcoin for $ 1,5 billion nylig, vil Tesla variere med bitcoin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorTh Skrevet 17. februar 2021 #16 Del Skrevet 17. februar 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Når man skal selge krypto for å sette inn kroner på konto? Hva tar de for å selge til norske kroner? Anonymkode: 4a226...7e3 Et tips for å overføre krypto til norske kroner, er å anskaffe seg krypto debetkort. Både Coinbase og Binance utsteder VISA debetkort som kan brukes over hele verden, selvsagt også i Norge. Jeg har VISA debetkort både fra Coinbase og Biinance, og etter mitt ringe skjønn så fungerer de veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #17 Del Skrevet 18. februar 2021 On 2/17/2021 at 11:31 AM, TorTh said: Du kan jo kjøpe Tesla-aksjer (TSLA). Etter at Tesla kjøpte bitcoin for $ 1,5 billion nylig, vil Tesla variere med bitcoin. Hva? nei. Skal sies at rapporten som avslørte at tesla kjøpte bitcoin kommer noen ganger i året. Tror det er hvert kvartal eller noe. Det kan godt være at tesla har solgt seg ut allerede, men det er ikke offentlig informasjon før neste rapport. On 2/17/2021 at 11:43 AM, TorTh said: Et tips for å overføre krypto til norske kroner, er å anskaffe seg krypto debetkort. Både Coinbase og Binance utsteder VISA debetkort som kan brukes over hele verden, selvsagt også i Norge. Jeg har VISA debetkort både fra Coinbase og Biinance, og etter mitt ringe skjønn så fungerer de veldig bra. Ok, jeg sender bare fra binance til mirai ex, selger til norske kroner og overfører til egen konto. Da har jeg full kontroll på gebyr for sending og hva jeg får når jeg selger til nok Anonymkode: 4a226...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #18 Del Skrevet 18. februar 2021 jeg går for miraiEx👍ønsker en trygg plattform. får heller koste litt ekstra. Anonymkode: e5c06...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeanette29 Skrevet 4. juni 2021 #19 Del Skrevet 4. juni 2021 Heisann:) Jeg har selv investert litt i ethereum da jeg har begynnt å få stor tro på kryptovaluta. Jeg opprettet bruker på MiraiEx og Binance etter å ha lest disse to anmeldelsene. Dette var to sider som tok vel i mot personer fra Norge. Vet ikke noe om siden jeg linker til men den dekker no basics i anmeldelsen. Masse lykke til, jeg legger ved linker av anmeldelsene jeg kom over av de to kryptofor handlerne jeg benytter meg av. MiraiEx anmeldelse og Binance anmeldse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 5. juni 2021 #20 Del Skrevet 5. juni 2021 Etheruem vil komme som en rakett når den oppgraderes til 2.0. Alle kjente kryptobørser er sikre som banken dersom man følger instruksene, men det er utrolig viktig at alle sikkerhetskoder, backup koder, passord ikke lagres digitalt. Aldri ta bilde av passord og ikke lagre noe på pc eller telefon. Alt sammen må noteres ned på papir, og gjerne to steder geografisk som du mener er veldig sikkert sted og oppholde kodene. Dette bør gjøres i tilfelle innbrudd eller brannskader. Mister du passordet og backup-key så kan man være så uheldig å sitte med enorme verdier i krypto som du ikke får ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå