Gå til innhold

Lønn som webdesigner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på jobbintervju neste uke og lurer på hva jeg burde si om de nevner forventet lønn? Er utdannet grafisk designer men jobbet mye med webdesign. 4 års arbeidserfaring og bachelorgrad. Jobbet i et lite designbyrå tidligere og hadde veldig dårlig lønn. Nå jobber jeg frilans gjennom et bemanningsbyrå og har 210,- i timen. Det føles jo helt håpløst der ute mtp. lønn! 

Anonymkode: ceb90...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvor stort firma og hvor god du er. Jeg er designer og utvikler med ganske mye kompetanse innenfor begge felt og tjener 720k men så fyller jeg begge oppgavene og kan ta deler eller hele prosjektet på egenhånd. Etter min erfaring er ikke grafisk designere like gode på UX/UI men hvis du er god på dette så vil jeg tippe 550-600 er et godt utgangspunkt iaf. Nå jobber jeg i en storby i et stort byrå, så kan ingenting om lønnsnivå på mindre steder. Bare ikke si hva du tjener nå, da får du bare 50 000 slengt på. Si heller hva du forventer i lønn og ikke si fra-til. Hvis du sier du håper på noe mellom 500-600 så får du noe nær 500. Lykke til!

Anonymkode: c8a2d...05f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i tittelen webdesigner? Vil si det er et litt utdatert begrep, og er jo litt ulike definisjoner på hva det faktisk er. Kan du programmere? Har du jobbet med UX-design før? Min erfaring er at tidligere grafisk designere klarer å gå sånn greit over til UI-design, men er ganske svake på UX delen, som kan påvirke hvor mye du før i lønn. 

Er selv en UX-designer, som gjør mye UI og tjenestedesign. Har en master og litt under 4 års erfaring, og tjener 750-860k i året. Jobber inhouse i et techselskap i Oslo. Vet at man tjener litt mindre utenfor Oslo, så det har jo litt å si det og. Men ja, tenker noe mellom 500-600k avhengig av hva du er god på og andre faktorer. 

Anonymkode: fb74b...9dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tok dere utdanning dere som jobber med dette? Jobber dere mye selvstendig eller mest i team? 

Anonymkode: 7157e...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare ikke si hva du tjener nå, da får du bare 50 000 slengt på. Si heller hva du forventer i lønn og ikke si fra-til.

Anonymkode: c8a2d...05f

Vi spør alltid kandidater om hva de tjener nå og hva de forventer. Har aldri opplevd at noen nekter å si hva de tjener i dag.

Anonymkode: 38c8f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...