Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en snart 17 år gammel jente som hadde sex med en gutt fra klassen min for ca to uker siden. Vi brukte kondom som jeg tror satt riktig på, og han kom heller ikke når vi hadde sex. Det som er greia nå er at jeg er to dager over mensen som til vanlig er veldig punktlig og jeg begynner å bli redd for at jeg likevel kan være gravid. Jeg skjønner at jeg må ta en test for å vite, men synes det er flaut å kjøpe. Skal gjøre det hvis det går noen dager til. Men jeg har lest litt om pre cum, kan dette ha kommet ut av kondomet og gjort meg gravid, eller høres det veldig usannsynlig ut? 

Beklager kanskje for dumt spørsmål, men jeg er veldig redd. 

Anonymkode: 739dd...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en snart 17 år gammel jente som hadde sex med en gutt fra klassen min for ca to uker siden. Vi brukte kondom som jeg tror satt riktig på, og han kom heller ikke når vi hadde sex. Det som er greia nå er at jeg er to dager over mensen som til vanlig er veldig punktlig og jeg begynner å bli redd for at jeg likevel kan være gravid. Jeg skjønner at jeg må ta en test for å vite, men synes det er flaut å kjøpe. Skal gjøre det hvis det går noen dager til. Men jeg har lest litt om pre cum, kan dette ha kommet ut av kondomet og gjort meg gravid, eller høres det veldig usannsynlig ut? 

Beklager kanskje for dumt spørsmål, men jeg er veldig redd. 

Jeg tror sjansen for det er minimal, men høres lurt ut og kjøpe en test om et par dager dersom mensen ikke dukker opp :) Så bra dere brukte kondom forresten! 

Anonymkode: 816a1...824

• Liker 2
Skrevet

det er usansynlig, men det høres ut som om dere hadde sex på ganske riktig tidspunkt for å bli gravid. men er mest sannsynlig bare stress som gjør deg sein. vent en uke til så kjøper du en test:)

Anonymkode: 1af89...5ff

Skrevet

Du kan gå til helsesykepleier på skolen, så kan hun hjelpe deg med en test :)

• Liker 1
Skrevet

Stress litt ned, så skal du se at mensen trolig kommer. :)
Det er selvfølgelig alltid en sjanse for å bli gravid, men jeg hadde en veldig lik opplevelse som deg da jeg var på din alder - mensen kom ikke når den skulle, og jeg ble superstressa. Syntes det var sykt flaut å skulle kjøpe graviditetstest, men gjorde det allikevel noen dager etter at mensen skulle vært på plass. Den var negativ, og så snart jeg senka skuldrene igjen kom mensen også 😅

Dette går helt fint, skal du se! ❤️

Anonymkode: 4cd34...3a1

• Liker 2
Skrevet

Det er alltid en fare for å bli gravid når du har sex, spesielt rundt eggløsningen. Precum kan gjøre deg gravid men en kondom er 99% sikker ved riktig bruk. Ta en test om noen dager hvis du ikke har fått menstruasjon. 

Hvis du er gravid kan du ta abort. Jeg gjorde det da jeg var litt eldre enn deg. Det tok en halv dag og var ikke spesielt vondt eller ille på noen måte. 

Skrevet

Du kan også bestille test på nettet og få sendt i posten. De fleste apoteker har nettbutikk:

https://www.farmasiet.no/catalog/hjelpemidler-og-utstyr/selvtester/?productType=Graviditetstest&orderBy=6&gclid=Cj0KCQiA962BBhCzARIsAIpWEL3khkECSr_7aC1WRAJKe-Y3soFbnNvTweS5nQS4nlIA0LhMcLJRGrYaAnAeEALw_wcB

https://www.apotek1.no/produktkategorier/graviditetstester

https://www.vitusapotek.no/produkter/gravid%2C-baby-og-barn/gravid/graviditetstester-og-andre-tester/c/17001

Bare for å nevne noen. Ellers er jeg enig med de som skriver over her, det er mest sansynlig bare stress 😊 Slapp av, eller bestill en test på nettet. 

Skrevet

Tusen takk for at dere svarer meg. Jeg håper at det bare er stress eller noe annet som dere sier, og hvis jeg er gravid så må jeg ta abort fordi jeg kan virkelig ikke få barn nå. Men jeg blir lei meg over å tenke på det. Trodde virkelig at når vi brukte kondom at jeg var trygg liksom. Kjøper test om noen dager hvis mensen enda ikke har kommet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...