Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i 8år nå, jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil være med han mer av forskjellige grunner. Han er nå permitert + har lavere lønn enn vanlig... Jeg synes det er veldig vondt og dra fra han når han er i den situasjonen i tillegg men jeg vil helst flytte så fort som mulig for å komme meg videre. Vi krangler ikke, han er glad i meg fortsatt og jeg glad i han, hvordan løser man dette? TAKK, setter pris på lignende erfaringer og tanker

Anonymkode: 14043...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du råd om hvordan dere finner to nye boliger? 

Anonymkode: e533e...5e7

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ønsker du råd om hvordan dere finner to nye boliger? 

Ønsker råd om hva som er lurt å gjøre 😊 Burde jeg vente litt med å flytte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og kjæresten har vært sammen i 8år nå, jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil være med han mer av forskjellige grunner. Han er nå permitert + har lavere lønn enn vanlig... Jeg synes det er veldig vondt og dra fra han når han er i den situasjonen i tillegg men jeg vil helst flytte så fort som mulig for å komme meg videre. Vi krangler ikke, han er glad i meg fortsatt og jeg glad i han, hvordan løser man dette? TAKK, setter pris på lignende erfaringer og tanker

Du er klar og tydelig på at du går fra han, det må du være i samtaler med han. Så han ikke tror at bare han ber på sine knær eller lover alt mulig, så blir du. Vær bestemt, og si at sånn blir det!

Du må bare stå i den vanskelige situasjonen, og stå i det at du vil gå. 

Du er ansvarlig for ditt liv, ikke hans, og du må finne ut av hvordan du skal gå videre,

Anonymkode: ea937...7ab

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har han en jobb å komme tilbake til senere? I så fall tror jeg at jeg ville forsøkt å vente litt, slik at han slipper å først flytte inn i noe dårlig og deretter flytte enda en gang når han har bedre råd. 

Anonymkode: 128df...101

Skrevet

Du er klar og tydelig på at du går fra han, det må du være i samtaler med han. Så han ikke tror at bare han ber på sine knær eller lover alt mulig, så blir du. Vær bestemt, og si at sånn blir det!

Du må bare stå i den vanskelige situasjonen, og stå i det at du vil gå. 

Du er ansvarlig for ditt liv, ikke hans, og du må finne ut av hvordan du skal gå videre,

Anonymkode: ea937...7ab

Du vet at når det gjelder konflikthåndtering så anbefales det å holde lavest mulig konfliktnivå, og kun eskalere ved behov?

TS har ikke gitt noen signaler om at hun tror han vil sette seg på tverke, slik du planlegger for her.

Det hun er opptatt av er om hun kan forlate han nå, mtp økonomien hans.

Anonymkode: 128df...101

• Liker 2
Skrevet

Hva med å snakke med han og si hva du føler? At du ikke lengre ønsker å bo sammen. Dere må melde flytting og det tar jo noen måneder, så da har han tid på å søke jobb.

Anonymkode: ec61d...047

Skrevet

Jeg antar at det ikke er barn involvert ettersom du ikke nevner det.

Jeg synes det mest reale å gjøre er å ta det med en gang (så fremt du uansett har bestemt det) det gjør at dere begge kan gå videre med livet raskest mulig.

• Liker 4
Skrevet

Golddigger

Anonymkode: 60c5f...4ac

• Liker 3
Skrevet

Er du samboer med hans yrke ? Eller hans status... Det er trist... 

Anonymkode: 37b36...fca

• Liker 2
Skrevet

Hjelpes. 

Uff du er ett dårlig menneske som nevner økonomi som grunn, da han er permittert.

Sånne som deg fortjener ikke kjærlighet. Dessverre men det mener jeg. Man støtter hverandre i tynt og tykt. 

Når mennesker som deg ikke forstår at livet er oppturer og nedturer. Så vil du aldri kunne ha ett forhold som varer. 

Anonymkode: 57d70...72a

• Liker 2
Skrevet

Er du bekymret for at han ikke klarer seg økonomisk? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hjelpes. 

Uff du er ett dårlig menneske som nevner økonomi som grunn, da han er permittert.

Sånne som deg fortjener ikke kjærlighet. Dessverre men det mener jeg. Man støtter hverandre i tynt og tykt. 

Når mennesker som deg ikke forstår at livet er oppturer og nedturer. Så vil du aldri kunne ha ett forhold som varer. 

Du kan å lese eller ikke? 

Anonymkode: eacd2...742

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hjelpes. 

Hjelpes. Her er det noen som har lest hva h*n ville lese...

TS skriver tydelig at det er forskjellige grunner til at hun ikke lenger vil være i forholdet, ikke at det er hans dårlige økonomi som er årsaken! Når hun nevner økonomi så handler det om hans økonomiske omstendigheter etter at hun har gjort det slutt - noe som mer enn noe annet vitner om empati fra hennes side!

Så det er sagt: Du kan ikke være sammen med han ene og alene fordi du synes synd på ham, det er ikke riktig mot noen!

• Liker 5
Skrevet

Menn elsker kvinner basert på kvinners utseende.

Kvinner elsker menn basert på menns (økonomiske) status.

Sundby og Wang viser til at forskning og statistikk har vist at heterofile kvinner trekkes mot menn med høy status. Dette tross at likestillingen er kommet langt og at norske kvinner ikke lenger har behov for å bli forsørget.
Menn på sin side legger mer vekt på utseendet fordi de biologisk sett ønsker en frisk og fruktbar kvinne som kan føde mange barn.

kilde: https://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=718625

Anonymkode: fe65c...b07

Skrevet

Du må gjerne fortelle litt mer av konsekvensene. Det er vel gjerne først og fremst bolig som er utfordringen

Leier dere sammen?
Er det aktuelt at du blir boende? (har du råd).
Er det aktuelt at han blir boende (har han råd?)

Finnes det noen plan B for ham? Har han familie han kan flytte inn til på ubestemt tid, midlertidig eller lignende?

Hvor flytter du?

Hvilke andre bekymringer har du?

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ønsker råd om hva som er lurt å gjøre 😊 Burde jeg vente litt med å flytte?

Jeg har vært i en litt lignende situasjon. Jeg var ærlig hva som kom til å bli utfallet, men var fleksibel på når og hvordan. Det var en vanskelig tid, men begge ser i dag at det var et nødvendig brudd.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hjelpes. 

Her har du misforstått å vridd på alt jeg har skrevet 🙂 

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Alterego666 said:

Jeg har vært i en litt lignende situasjon. Jeg var ærlig hva som kom til å bli utfallet, men var fleksibel på når og hvordan. Det var en vanskelig tid, men begge ser i dag at det var et nødvendig brudd.

Takk for svar!

Skrevet

For å nøste opp i misforståelser: Økonomi har ingenting med hvorfor jeg ikke ønsker å ha han i livet mitt mer. Jeg har god økonomi, 100% fast jobb gjennom hele pandemien og har aldri vært avhengi av noen siden jeg flyttet hjemmefra. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...