Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte vaginalt i helgen, og tisset rett etter fødsel. Har hatt grei kontroll på å gå på do siden, men i dag er det null kontroll. Klarer ikke holde meg hvis jeg venter litt for lenge og klarer ikke stoppe strålen mens jeg tisser... Kan dette repareres med trening??! 

Anonymkode: d0102...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det. Du må være flink til å trene bekkenbunnen. 

Anonymkode: ace34...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det kan det. Du må være flink til å trene bekkenbunnen. 

Anonymkode: ace34...a96

Men om man ikke oppnår kontakt med bekkenbunnsmuskulaturen en gang... Hvor skal man starte? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men om man ikke oppnår kontakt med bekkenbunnsmuskulaturen en gang... Hvor skal man starte? 

Gi det litt tid. Du har nettopp født, dette vil mye sannsynlig bedre seg snart. Så begynner du treningen da. Her var det null kontroll på blæra dagene etter andre fødsel, men det kom etterhvert. Ingen problemer i dag, med mindre jeg holder meg veldig lenge og blir skikkelig tisses trengt, da kan det skvette litt. Men det er svært sjelden jeg har opplevd. 

Anonymkode: 6a071...cb3

• Liker 1
Skrevet

Hadde det slik, og litt verre, med sistemann. Fikk tips på sykehuset om å legge meg på ryggen på senga, ta en pute under rompa, og slik ta knipeøvelser. Fikk raskt kontrollen tilbake da.

Ellers vil jeg anbefale hypopressiv trening.

• Liker 2
Skrevet

Ring føden, og krev å få komme inn og bli undersøkt! Det er et faresignal når kontrollen blir dårligere etter noen dager slik du beskriver; det kan tyde på at du har fått en skade som ikke ble oppdaget rett etter fødsel men som nå manifesterer seg fordi hevelsen i vevet i underlivet begynner å gå litt tilbake. 

IKKE slå deg til ro med det her. 

Anonymkode: aebc5...876

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...