Oida Skrevet 29. september 2021 #61 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir litt gammeldags og kvinnefiendtlig med en slik serie. Synd man ikke an lage noe nytt og oppdatert for barna. Å framstille det som at ei jente skal velges av en gutt og må pynte seg opp og være penere enn andre, blir for dumt. Nei, få inn noe som det er verdt å se på i årene framover. Dumt å videreføre slike tragiske "idealer". Har ingenting i det moderne samfunnet å gjøre! Tre nøtter til Askepott skulle forblitt et klenodie. Dumt at Astrid S er med på å gulpe opp dette, hun bidrar til å påvirke unge jenter negativt med å delta i et slikt utdatert konsept. Anonymkode: a9f69...12b Kanskje du skulle lese intervjuet med regissør Cecilie Mosli før du uttaler deg skråsikkert om hvor gammeldags og kvinnefiendtlig denne filmen er? Intervjuet finner du på Nrk.no sammen med noen klipp fra filmen. Men det er klart, om du oppdaterer deg litt faller dine argumenter og påstander om den negative påvirkningen Astrid S har på unge jenter. 6
Gjest Airman Skrevet 29. september 2021 #62 Skrevet 29. september 2021 NordicViking skrev (På 16.2.2021 den 12.50): Artisten Astrid S (24) debuterer som skuespiller i den norske nyversjonen av "Tre nøtter til Askepott". (VG) Den tysk-tsjekkiske klassikeren skal spilles inn i en ny, moderne og påkostet versjon. Storm Studios, selskapet bak filmene om Kaptein Sabeltann og Julekongen, står bak storsatsingen. Handlingen utspiller seg i norsk vinter, og filmen får premiere i november 2021. Hvem skal ha rollen som Knut Risan hadde? Aaaaaskepooooott! Skeptisk.. Typisk at tv /film kjendiser skal begynne å synge og artister spille inn filmer, ender som regel tragisk.. De bør holde seg til det de kan og er flink til. Menmen, åpent sinn..
font Skrevet 29. september 2021 #63 Skrevet 29. september 2021 Jeg får alltid følelsen av at det utelukkende er penga som rår når det gjelder sånne remakes. En velkjent historie, stjernespekket rolleliste = klingende mynt i kassa. Og det synes jeg ikke noe om Når det virker som de har kopiert estetikken/kostymer også, så blir jeg litt sånn "jaha? Dere prøvde ikke å gjøre den LITT annerledes engang?". Jeg sier ikke at det ER sånn eller at det er filmskapernes intensjon, men på MEG så virker denne filmen bare som en glossy, kommers utgave av originalen der "alle snakker norsk" 11
Entern Skrevet 29. september 2021 #64 Skrevet 29. september 2021 font skrev (2 minutter siden): Jeg får alltid følelsen av at det utelukkende er penga som rår når det gjelder sånne remakes. En velkjent historie, stjernespekket rolleliste = klingende mynt i kassa. Og det synes jeg ikke noe om Når det virker som de har kopiert estetikken/kostymer også, så blir jeg litt sånn "jaha? Dere prøvde ikke å gjøre den LITT annerledes engang?". Jeg sier ikke at det ER sånn eller at det er filmskapernes intensjon, men på MEG så virker denne filmen bare som en glossy, kommers utgave av originalen der "alle snakker norsk" Helt enig! Hollywood lager jo omtrent ikke noe annet enn remakes, så kanskje ikke så rart at norske regissører også har begynt med det...😬 Ingen vits i å remake en film hvis man ikke tilfører noe... 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #65 Skrevet 29. september 2021 Jeg gleder meg jeg. Er ikke vits å være så negativt til alt alltid. De siste årene er det jo alltid snakk om at NRK ikke har lisens til den originale og vært år så redder de jula når de får kjøpt filmen. Så om noen år går nok begge versjonene på tv, og sikkert samtidig så man kan se den gamle om man ønsker og den nye med barna. Til slutt så er det kun den nye igjen. Mine barn kommer ikke til å ha interesse i en 50 år gammel film som er dubbet av en mann, og det skjønner jeg godt. Anonymkode: 2db39...bd2 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #66 Skrevet 29. september 2021 Var litt skeptisk før jeg så traileren, men nå tenker jeg at dette blir et bra supplement til den gamle. Ser ut som en flott film. At skuespillerne snakker rart tror jeg bare har med at vi er så vant med engelsk og amerikansk på tv, at vi automatisk stusser litt når det er norsk tale. Men jeg tror faktisk dette kan bli en stor og godt likt film Anonymkode: 0a5ff...3bb 2
Smurfii Skrevet 29. september 2021 #67 Skrevet 29. september 2021 The one and only💛 Tradisjoner skal ikke tukles med..😇 9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #68 Skrevet 29. september 2021 Så lei av å se Astrid S overalt, holde seg til musikk 😄 Denne blir nok ikke sett, er alt for knyttet til den legendariske fortellerstemmen til Knut Risan, fantastisk flotte Libuse Safránková, husker jeg og mamma ofte satt å kommenterte hvor flott hun var 😄 denne filmen har til og med foreldrene mine vokst opp med. Lykke til, til Astrid S og resten av gjengen, men tror det skal mye til å fylle de skoene altså. Anonymkode: 2d1f1...1a7 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #69 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå ligger traileren ute! Skal innrømme at jeg gleder meg! Men jeg skulle også ønske at den kom rett på NRK i jula, men tipper at man må på kino for å se den, i hvertfall i år. Anonymkode: 0f71d...a05 NRK i jula? Det kan du drite i, tsjekkiske filmen fra 1973 skal sendes klokka 11 på julaften!!! Anonymkode: 2d1f1...1a7 7
Gjest På druen Skrevet 29. september 2021 #70 Skrevet 29. september 2021 Entern skrev (1 time siden): Nå har jo allerede P3-Morgen laget en helt fin nyversjon, med Ronny som stemoren...🤣 Grevinnen og hovmesteren også
Oida Skrevet 29. september 2021 #71 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): NRK i jula? Det kan du drite i, tsjekkiske filmen fra 1973 skal sendes klokka 11 på julaften!!! Anonymkode: 2d1f1...1a7 Du er klar over at nrk har tre kanaler? Reisen til julestjernen fra 1976 sendes på nrk1 mens nyinnspillingen fra 2012 går på NRK super samtidig på julaften. Jeg vil anta de vil gjøre det samme med Tre nøtter til Askepott om noen år. Fritt valg for folket. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #72 Skrevet 29. september 2021 Jeg er faktisk ikke sånn superglad i den gamle filmen og gleder meg til å se den nye. For meg så er julaften Reisen til julestjernen, da får jeg julestemning. Anonymkode: c766c...234
Flua Skrevet 29. september 2021 #73 Skrevet 29. september 2021 Astrid har forresten hatt hovedrollen i Sommer i Tyrol på ungdomsskolen, så litt erfaring har hun som skuespiller. 😊 Ja takk, begge deler. Ny og gammel versjon -det blir bra👍🏻 2
Entern Skrevet 29. september 2021 #74 Skrevet 29. september 2021 På druen skrev (36 minutter siden): Grevinnen og hovmesteren også Oi, den må jeg se! 😁
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #75 Skrevet 29. september 2021 Oida skrev (35 minutter siden): Du er klar over at nrk har tre kanaler? Reisen til julestjernen fra 1976 sendes på nrk1 mens nyinnspillingen fra 2012 går på NRK super samtidig på julaften. Jeg vil anta de vil gjøre det samme med Tre nøtter til Askepott om noen år. Fritt valg for folket. Helt greit det, men er vel dere brødhuer som støtter denne nyinnspillingen og begynner å jatte i vei om at det er på tide med en forandring som får det gjennom at den skal sendes på NRK1 også! Skammelig er det.. Anonymkode: 2d1f1...1a7 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #76 Skrevet 29. september 2021 Flua skrev (27 minutter siden): Astrid har forresten hatt hovedrollen i Sommer i Tyrol på ungdomsskolen, så litt erfaring har hun som skuespiller. 😊 Ja takk, begge deler. Ny og gammel versjon -det blir bra👍🏻 Hadde rolle i kardemommeby på barneskolen og var med i russerevyen, kaller meg søren ikke skuespiller av den grunn! haha Anonymkode: 2d1f1...1a7 10
Gjest Saph Skrevet 29. september 2021 #77 Skrevet 29. september 2021 Fint med en nyinnspilling så en flott historie kan fortsette å glede og leve videre i de yngre generasjonene så den ikke dør ut med oss gamliser. Og flott at nye folk får en sjanse i film (og TV) det er kjedelig å se de samme folkene i alle roller i alle filmer.
Amatariel Skrevet 29. september 2021 #78 Skrevet 29. september 2021 Entern skrev (1 time siden): Ingen vits i å remake en film hvis man ikke tilfører noe... Nja, de gjorde jo dette med Reisen til julestjernen. Da ble folk sinte for at filmen var så annerledes og ikke lignet på originalen... 4
Entern Skrevet 29. september 2021 #79 Skrevet 29. september 2021 Amatariel skrev (Akkurat nå): Nja, de gjorde jo dette med Reisen til julestjernen. Da ble folk sinte for at filmen var så annerledes og ikke lignet på originalen... Godt poeng!😊 Når det gjelder Julestjernen har jeg ikke sett remake'n, men likte overhodet ikke originalen...får jeg sjansen til å se remake'n slår jeg til, absolutt, og gir den en fair sjanse! ☺️ 2
Irja Skrevet 29. september 2021 #80 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde rolle i kardemommeby på barneskolen og var med i russerevyen, kaller meg søren ikke skuespiller av den grunn! haha Anonymkode: 2d1f1...1a7 En rolle må være den første? Hvorfor kan hun ikke være skuespiller? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå