NordicViking Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Artisten Astrid S (24) debuterer som skuespiller i den norske nyversjonen av "Tre nøtter til Askepott". (VG) Den tysk-tsjekkiske klassikeren skal spilles inn i en ny, moderne og påkostet versjon. Storm Studios, selskapet bak filmene om Kaptein Sabeltann og Julekongen, står bak storsatsingen. Handlingen utspiller seg i norsk vinter, og filmen får premiere i november 2021. Hvem skal ha rollen som Knut Risan hadde? Aaaaaskepooooott! 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til sånne re-makes av gamle "klassikere". Det blir nok ikke noe fortellerstemme siden jeg tror de satser på at skuespillerne sier replikkene sine selv Anonymkode: 77abd...81a 32
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 Astrid s er en flink artist, men her synes jeg virkelig at de burde velge en etablert (eller nyetablert ) skuespiller i rollen. Spesielt med tanke på hvor mange skuespillere som har mistet/fått jobber på vent under pandemien. Astrid s driver med musikk og kan fortsatt gi ut det under pandemi. Anonymkode: 865f0...e2d 30
Gjest Tun Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir nok ikke noe fortellerstemme siden jeg tror de satser på at skuespillerne sier replikkene sine selv Anonymkode: 77abd...81a Og den gamle klassikeren var jo en dubbet versjon av en film der skuespillerne hadde egne replikker. I den tyske versjonen hadde tyske skuespillere egne replikker, hvilket gjorde at man fikk med seg alt som skjedde. En fortellerstemme får ikke med seg halvparten en gang.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Astrid s er en flink artist, men her synes jeg virkelig at de burde velge en etablert (eller nyetablert ) skuespiller i rollen. Spesielt med tanke på hvor mange skuespillere som har mistet/fått jobber på vent under pandemien. Astrid s driver med musikk og kan fortsatt gi ut det under pandemi. Anonymkode: 865f0...e2d Hun er blond og pen vet du. 🤦🏼♀️ Anonymkode: ce219...734 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Skrevet 16. februar 2021 Det blir ingen kassasuksess. Anonymkode: 3be6f...a14 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun er blond og pen vet du. 🤦🏼♀️ Anonymkode: ce219...734 Joda. Men mange andre blonde og pene skuespillere også. Som også kan synge. Anonymkode: 865f0...e2d 3
blåbærpai Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har trua. Synes Astrid S er en utrolig flott artist, skal ikke se bort ifra at hun har det i seg som skuespiller også. Jeg venter i spenning 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 Bare tull. Det vil alltid kun være en tre nøtter til Askepott for meg:) Anonymkode: af4da...319 23
NordicViking Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det blir nok ikke noe fortellerstemme siden jeg tror de satser på at skuespillerne sier replikkene sine selv Anonymkode: 77abd...81a Nettopp! Jeg synes noe av sjarmen med NRK-versjonen er Knut Risans fortellerstemme. I en ny norskspråklig versjon vil det ikke være behov for en fortellerstemme, og da forsvinner liksom et av de sentrale elementene i filmen. Men for all del, det skal bli interessant å se hva som blir resultatet. 11
Isabella Moon Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Er litt dumt med en kopi...synes man skal la enkelte tradisjoner være som de er. Vi trenger ingen remake av Askepott, den er herlig nok den gamle versjonen, og kommer til å holde seg til evig tid ❤️ 19
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #12 Skrevet 16. februar 2021 Jeg tror fallhøyden er stor, og mange vil foretrekke orginalen. Kunne likespågodt laget en helt annen film isteden for en remake. Husker de skulle lage en remake av Reisen til Julestjernen også, det var jo ikke akkurat noen suksess.. Anonymkode: 0f71d...a05 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 Hun er da ingen skuespiller, merkelig valg.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Skrevet 16. februar 2021 Catalina Culès skrev (2 minutter siden): Hun er da ingen skuespiller, merkelig valg. Hun har nok vært på audition for rollen som alle andre Anonymkode: 0f71d...a05 5
Amatariel Skrevet 16. februar 2021 #15 Skrevet 16. februar 2021 NordicViking skrev (4 timer siden): Nettopp! Jeg synes noe av sjarmen med NRK-versjonen er Knut Risans fortellerstemme. Ja, for oss født før tusenårsskiftet så er det jo det. Men ikke de kommende generasjoner... Mine barn vil ikke se på Tre nøtter til askepott på julaften! Det er jeg og mannen som benker oss Og det kommer vi til å fortsette med. Men er jo gøy med en modernisering i tillegg! Og så norsk! AnonymBruker skrev (7 timer siden): Astrid s er en flink artist, men her synes jeg virkelig at de burde velge en etablert (eller nyetablert ) skuespiller i rollen. Anonymkode: 865f0...e2d Veldig uenig her. Nå tar jeg litt høyde for at hun faktisk er en OK skuespiller og ikke en elendig en. Men jeg syns det er kjempefint at det er en ukjent skuespiller! Noen vi ikke har sett på film før. 9
MiominMio Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 Vi i den "gamle" garden vil nok alltid foretrekke den gamle da det har en verdi fra barndommen, men hyggelig at neste generasjon får oppleve en nyere utgave av en herlig film 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #17 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror fallhøyden er stor, og mange vil foretrekke orginalen. Kunne likespågodt laget en helt annen film isteden for en remake. Husker de skulle lage en remake av Reisen til Julestjernen også, det var jo ikke akkurat noen suksess.. Anonymkode: 0f71d...a05 Hva baserer du det på at Reisen til julestjernen i nyinnspilling ikke er suksess? Jeg har barn i alderen 7-15 år, og ingen av de har noe forhold til gamle Reisen til julestjernen - det er den nye versjonen som har blitt juletradisjonen i alle de barnefamiliene jeg kjenner til. Anonymkode: 64887...6fc 6
Tradegy Skrevet 16. februar 2021 #18 Skrevet 16. februar 2021 Mulig det blir en samsending med Nrk 3/Super. De sender jo nyversjonen av "Reisen til julestjernen" der, mens den klassiske går på Nrk1. Tipper de blir å gjøre det med denne også De kan oppgradere og tukle til hva de vil. Det finnes bare ei Askepott og en Knut Risan for meg 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #19 Skrevet 16. februar 2021 Det blir nok bra! Selv liker jeg ikke den gamle versjonen, så jeg mener alt er bedre enn den! Anonymkode: 217df...27a 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #20 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til sånne re-makes av gamle "klassikere". Det blir nok ikke noe fortellerstemme siden jeg tror de satser på at skuespillerne sier replikkene sine selv Anonymkode: 77abd...81a Kommer jo an på om dette er en adapsjon av den originale Grimm fortellingen eller den kjedelige familie vennlige Disney versjonen. Anonymkode: 9401d...ecc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå