Gå til innhold

Muslimer krever egen eldreomsorg

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

Politikerne krever egen eldreomsorg for muslimer. Jaja får vel starte noe privat da.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106798

- En eldre, muslimsk innvandrerkvinne kan ikke bli kledd av av en mann. De lever i et kjønnssegregert samfunn. Hvis de skal havne på eldrehjem hvor det er mannlige sykepleiere som begynner å klå på dem, da vil de få traumer, sier Khan til VG.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

lurer på om jeg skal ta meg en tur til et ekstremt muslimt land og begynne å stille krav jeg... egen kristen kirke må være tilgjengelig i gangavstand, og jeg måå gå i miniskjørt og magekort topp offentlig (det er min kultur). jepp, lurer på hvor lang tid det hadde gått før jeg hadde kommet i fengsel jeg...

Skrevet
lurer på om jeg skal ta meg en tur til et ekstremt muslimt land og begynne å stille krav jeg... egen kristen kirke må være tilgjengelig i gangavstand, og jeg måå gå i miniskjørt og magekort topp offentlig (det er min kultur). jepp, lurer på hvor lang tid det hadde gått før jeg hadde kommet i fengsel jeg...

Du hadde ikke kommet i fengsel.

Skrevet

Enig i et utsagn her - start noe privat da vel!!!!!

Skrevet
Hvis de skal havne på eldrehjem hvor det er mannlige sykepleiere som begynner å klå på dem, da vil de få traumer, sier Khan til VG.

Jeg tror en hver som blir klådd på av pleiere på et gamlehjem, vil få traumer av det!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg tror en hver som blir klådd på av pleiere på et gamlehjem, vil få traumer av det!

:ler:

Gjest Gulltopp
Skrevet

Helt vanvittig. Det verste er at de sikkert får gjennomslag for kravet sitt også. Det er så frekt at jeg ikke finner ord. I et land hvor eldreomsorgen er så dårlig at mange sier de heller vil dø enn å komme på sykehjem, vil altså muslimer ha spesialbehandling og settes foran andre pleietrengende, kun fordi de er muslimer. Hvem spør om nordmenn får traumer av å bli stelt av en person av motsatt kjønn? Hvem spør om det er nedverdigende for en nordmann å ikke få dusje på mange dager, å ikke få komme på toalettet når det trengs, eller å ikke få den nødvendige mentale stimulans? Når ikke staten har råd til dette engang, hvorfor i alle dager skal muslimer ha et bedre tilbud enn de som faktisk har bygd opp dette landet? Hvorfor er det bare for dem å forlange og forlange? Om de hadde gått ut og kritisert norsk eldreomsorg generelt, istedetfor å bare fremheve egne behov, hadde det vært prisverdig, men dette er bare skammelig frekt. :frustrert:

Jeg beklager å måtte si dette, men det er ikke lenger rart at folk stemmer FrP.

Skrevet

Hva med pleierne som blir klådd på av de pleietrengende? Joda er enig med de som vil ha egne pleiehjem. Ikke nok med at endel av pleierne blir klådd på av utenlandske menn på byn, men nå risikerer de å bli det på jobb også..

Gjest Gammel mann
Skrevet

Snakk for deg sjæl :sjarmor:

Skrevet
Når ikke staten har råd til dette engang, hvorfor i alle dager skal muslimer ha et bedre tilbud enn de som faktisk har bygd opp dette landet?

Bare en liten detalj: Det er KOMMUNENE som er ansvarlig for eldretilbudet. Min bestemor bor i en kommune med super eldreomsorg. Det kommer mao ann på hva kommunen prioriterer å bruke pengene på hvordan eldreomsorg man får.

Muslimer som har bodd her i 30-40 år har forøvrig også vært med å bygge en god del av landet.

Men jeg er ikke enig i alle kravene, for å si det slik. Private sykehjem er en god øsning om man ikke er tilfreds med det kommunale tilbudet.

Skrevet

Det burde være fullt mulig å skaffe alle et tilbud de kan leve med uten å bygge egne hjem for muslimer, buddhister, jøder, katolikker osv.. Det er som sagt snakk om midlene til kommunene og hvordan de formidles..

Private hjem er jo goså en mulighet, men jeg vet ikke om jeg kan se for meg mange private hjem uten at det går utover de offentlige.. Og hvem sier at alle eldre har råd til å bo på private hjem?

Skrevet

Private hjem er jo goså en mulighet, men jeg vet ikke om jeg kan se for meg mange private hjem uten at det går utover de offentlige.. Og hvem sier at alle eldre har råd til å bo på private hjem?

Mange grupper har dette, bla jøder, sjømenn mfl.

Tror de får noe støtrte fra det offeltlige, noe støtte fra større legater, noe av beboerne, og noe av gruppen rundt dem (innsamlinger osv).

Skrevet
Politikerne krever egen eldreomsorg for muslimer. Jaja får vel starte noe privat da.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106798

- En eldre, muslimsk innvandrerkvinne kan ikke bli kledd av av en mann. De lever i et kjønnssegregert samfunn. Hvis de skal havne på eldrehjem hvor det er mannlige sykepleiere som begynner å klå på dem, da vil de få traumer, sier Khan til VG.

:ler: Ja så mange mannlige pleiere man finner på sykehjem så vil jo det bli et problem.

Men synes dette er å gå litt for langt. Da må jo katolikker, kristne, adventister, buddhister etc etc ha krav på akkurat det samme. Pleiehjem for buddhistiske munker hvor pleierne ikke har lov til å ta på munkene fordi en munk er hellig.

Skrevet

Jeg og andre begynner å bli lei av krav som blir stilt av innvandrere/flykninger.

Vi må si ifra uten å bli kalt rasister. Ikke er den Norske skolen bra nok,mange av de sender barna til hjemlandet for å gå på skolen. Ikke er Norske jenter/gutter ra nok.

mange kvinner får ikke gå ut å lære Norsk, dette er jo et forferdelig land. best å holde de ved kjøkkenbenken. De skal ha egne moskeer. De må ha eget kjøtt som er slaktet på deres vis.

de kan ikke ta opp vanlige lån på hus pga de skal helst ha det på en annen måte.

De kan ikke..vil ikke...forstår ikke....

hva de har flyktet fra det skjønner jeg ikke. De kommer til et fritt land, får det de trenger,men det er f meg ikke bra nok.

Ja, hva medoss da? Skal vi finne oss i å bli behandlet/stelt av muslimer på norske sykehus/sykehjem eller hvor det måtte være? Er det noen forskjell?

Hører ikke noen klage på det.

vi Nordmenn er så naive når det gjelder denne gruppen.

Nå er det nok.

Skrevet

Så mye for det multikulturelle fellesskapet, altså. :roll:

Skrevet
Så mye for det multikulturelle fellesskapet, altså.  :roll:

ja, og homofile bør få hjem med bare mannlige pleiere. likeledes lesbiske

Skrevet

Gjest:

*Ordet "norsk" er ikke noe egennavn, og skrives med liten n.

*Du er muligens ikke kjent med at pakistanere ikke har kommet til Norge som flyktninger, men det har de altså ikke. De kom da Norge ønsket arbeidsinnvandring. Dette er hovedgruppen av eldre muslimer i dag.

Skrevet (endret)
De kom da Norge ønsket arbeidsinnvandring.

Dette er helt feil. Norge har aldri ønsket arbeidsinnvandring. De første pakistanerne kom til Norge fordi de ble kasta ut av andre europeiske land, som hadde innført innvandringsstopp, og dro så til et Norge som ikke hadde en offisiell innvandringspolitikk, fordi vi aldri hadde hatt noen innvandring.

Så vandret de første pakistanerne viljeløst rundt i Oslos gater, i et Norge som var helt uforberedt på hva som var i ferd med å skje. Da ble det selvfølgelig masse ståk og støy, ledet an av den kulturradikale kretsen rundt Dagbladet, omkring de stakkars pakistanerne som vandret rundt i Oslos gater.

Slik begynte innvandringshistorien i Norge. Ikke fordi Norge ønsket arbeidsinnvandring, men fordi et tidligere fattig land var helt uforberedt på at store grupper mennesker hadde interesse av å flytte hit av økonomiske årsaker. Dette er historien om de første håndfull innvandrerne som tretti år senere utgjør ca. 300 000 mennesker, ca 8 % av befolkningen, og raskt voksende.

Så å si alle innvandrere i Norge har kommet hit enten som flyktninger eller på familiegjenforeningsgrunnlag, hvor det siste utgjøre det definitivt største bidraget. Så det at de eldre muslimene kom hit i en periode hvor Norge ønsket arbeidsinnvandring, er rett og slett bare sprøyt og propaganda.

Endret av Bønna
Skrevet (endret)
Jeg beklager å måtte si dette, men det er ikke lenger rart at folk stemmer FrP.

Hva er det du prater om? Hvis Frp hadde bestemt politikken her i landet, ville dette gått igjennom av seg selv. Frp er tilhenger av private løsninger. Det vil si private skoler, private barnehager og private sykehjem. Og da gjerne betalt av det offentlige.

Noe som har medført en eksplosiv vekst av private muslimske skoler og barnehager i Oslo, finansiet i stor grad av fellesskapets midler. Alt takket være Frp og Høyre.

Endret av Bønna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...