Gå til innhold

Ventetid St.Olavs hospital

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Etter lang tid har vi endelig fått vite at vi kan få IVF. Har vært på utredning på lokalt sykehus og tatt blodprøver og mannen har også tatt sine prøver. Det jeg lurer på er hvor lang tid tar det før man får innkalling til St.Olavs? Har ventet i 2 måneder nå og ikke hørt noen ting. I følge helsenorge skulle d bare ta 4 uker før man får innkalling eller har jeg misforstått? Gleder oss veldig og har venta lenge nå.

Anonymkode: 47c6c...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring og hør, kan ha skjedd en glipp. Skjedde oss da vi ble henvist til lokalsykehuset. Fastlegen sa hun hadde sendt henvisning men da jeg ringte fordi det tok så lang tid så hadde ikke sykehuset mottatt noe. Viste seg at fastlegen hadde glemt å trykke på send.... De fleste sykehus har en frist på å svare på henvisninger på 10 virkedager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ofte innom gyn og fertilitetsklinikken, og det raskeste jeg har fått time er 5 måneder frem i tid. Dette er ventetid etter jeg har fått innvilget behandling/utredning. Jeg fikk beskjed sist gang om å søke om IVF etter 6 måneder med prøving, for da får jeg startet behandling ca. 1 år etter vi startet prøving. Med andre ord regnet de med at vi måtte vente i 6 måneder. St. Olavs har lite kapasitet.

Anonymkode: a0d6c...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er ofte innom gyn og fertilitetsklinikken, og det raskeste jeg har fått time er 5 måneder frem i tid. Dette er ventetid etter jeg har fått innvilget behandling/utredning. Jeg fikk beskjed sist gang om å søke om IVF etter 6 måneder med prøving, for da får jeg startet behandling ca. 1 år etter vi startet prøving. Med andre ord regnet de med at vi måtte vente i 6 måneder. St. Olavs har lite kapasitet.

Anonymkode: a0d6c...240

Ja ok skjønner. Vi har prøvd i 2 år nå uten hell så derfor vi skulle få IVF. Så jeg kan egentli forvente kanskje at vi får time om 4 mnd ca da? Siden vi har ventet 2 mnd nå siden vi tok prøvene og henvisningen skulle bli sendt. Ser noen også skriver at de kommer inn nesten med en gang hos St.Olavs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja ok skjønner. Vi har prøvd i 2 år nå uten hell så derfor vi skulle få IVF. Så jeg kan egentli forvente kanskje at vi får time om 4 mnd ca da? Siden vi har ventet 2 mnd nå siden vi tok prøvene og henvisningen skulle bli sendt. Ser noen også skriver at de kommer inn nesten med en gang hos St.Olavs.

Jeg ringte st olavs like etter jul for å høre om ventetider der vs riksen som vi skal til. Da sa de at vi sikkert fikk time til utredning innen 1 mnds tid og deretter ganske kort tid til IVF så synes 5 mnd som nevnt over her høres alt for mye ut, det går mye fortere enn det. For om dere nå er ferdig utredet og planen er IVF så skal det gå ganske fort ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (8 minutter siden):

Jeg ringte st olavs like etter jul for å høre om ventetider der vs riksen som vi skal til. Da sa de at vi sikkert fikk time til utredning innen 1 mnds tid og deretter ganske kort tid til IVF så synes 5 mnd som nevnt over her høres alt for mye ut, det går mye fortere enn det. For om dere nå er ferdig utredet og planen er IVF så skal det gå ganske fort ;)

Var det jeg også trodde egentlig. Vi har tatt blodprøver og sædprøve og jeg har vært hos gyn. Hadde for lite og halvmodne egg. Derfor skulle vi få IVF. Men da skal jeg ringe dem og høre siden vi har ventet en god stund nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...