kuksalamander Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Altså jeg følger en jente på insta og snap. Hun har en gutt på 3år med det fineste lange håret jeg noen gang har sett på et barn. Jeg begynte nylig og se på brad mondo videoer, der han var kjempe tydelig på at man burde bruke med den hetta som følger med til hårføner for og ikke skade håret. Hun legger ut en snap der hun føner ganske nærme uten den hetta, og siden jeg vet hun er like glad i håret hans, så tenker jeg at jeg kan jo bare si ifra så er det opp til hun hva hun gjør. Så jeg skriver en melding om at jeg nylig har begynt og se på brad mondo selv, og hadde lært meg dette ganske nylig, så har gjort samme greiene mange ganger selv, er bare og sjekke han ut så skjønner du hvorfor det lønner seg og ha den på. Og da er jeg "mammapoliti" virket det som. Altså? Dette kan skade håret hans, om man ikke har kunnskapen så er det jo nyttig kunnskap. Og er bare et tips, som er helt opp til en selv og følge. Så hvor går grensen på tips/råd og det og være mamma politi?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Det kommer ann på mottageren. Er det en besserwisser du møter på når du gir rår- er du mammapoliti. Er det en som er åpen for forslag er det ok. Så man vet aldri. Anonymkode: 07f08...086 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 Ønsker jeg råd så BER jeg om råd. Anonymkode: 99e57...1bb 21
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Jeg syns man er mammapoliti når man gir råd til fremmede UBEDT. Anonymkode: 70b7d...4d9 24
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 ganske creepy at du sitter å ser på en 3 åring som ikke er samtykkekompetent på insta og snap. Hårføner er vel det minste problemet den ungen har. Når det kommer til råd; så er det råd når noen har bedt om en mening. Anonymkode: 9bb7c...b04 19
kuksalamander Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ganske creepy at du sitter å ser på en 3 åring som ikke er samtykkekompetent på insta og snap. Hårføner er vel det minste problemet den ungen har. Når det kommer til råd; så er det råd når noen har bedt om en mening. Anonymkode: 9bb7c...b04 Hun er en influencer? Hvorfor er det så ekkelt at jeg som selv har en 3åring hjemme, velger og følge livet til noen andre med barn i samme alder? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 Hun vet det nokk allerede. Anonymkode: ab983...a3d 1
Frøyamor Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 (endret) Bare skriv til henne du, jeg hadde ikke blitt sur om det var tips og triks angående hår. Hverken mitt eget eller ungenes. Men som noen skriver over - det kommer ann på mennesket. Endret 16. februar 2021 av Frøyamor Skrivefeil. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 Frøyamor skrev (Akkurat nå): Bare skriv til henne du, jeg hadde ikke blitt sur om det har tips og triks angående hår. Hverken mitt eget eller ungenes. Men som noen skriver over - det kommer ann på mennesk kuksalamander skrev (3 minutter siden): Hun er en influencer? Hvorfor er det så ekkelt at jeg som selv har en 3åring hjemme, velger og følge livet til noen andre med barn i samme alder? Tafatt å «følge med» på livene til andre da. Er ditt eget så kjedlig? 😂 Hun vet det allerede uansett. Anonymkode: ab983...a3d 2
kuksalamander Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #10 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kommer ann på mottageren. Er det en besserwisser du møter på når du gir rår- er du mammapoliti. Er det en som er åpen for forslag er det ok. Så man vet aldri. Anonymkode: 07f08...086 Okei, har egentlig aldri vært noen person som kommenterer på ting. Men trodde hun kanskje satt pris på det da hun velger og klippe håret på barn nr 2 fordi hun ikke vil stjele identiteten til barn nr 1 som har langt hår. Som vil si at hun verdsetter jo håret til barnet med langt hår. Skjønner jo nå at det bare er best og la vær og kommentere utenom når folk spør.
Frøyamor Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Jeg er mer nyskjerrig på hvilken hette og hva er brad mondo 6
kuksalamander Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tafatt å «følge med» på livene til andre da. Er ditt eget så kjedlig? 😂 Hun vet det allerede uansett. Anonymkode: ab983...a3d Ja livet mitt er så utrolig kjedelig at jeg følger flere mamma vloggere på snapchat og influencere på instagram 🙂 Du strikker kanskje eller ser på tv, jeg ser på tlf. Forskjellige interesser. Men når man følger mødre på sosiale medier, så er det ofte for og lære av de, produkter, inspo til barnerom, barnemat. Og egentlig handler det ikke så mye om barna for min del 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 Wait, hun klipper håret på yngste barnet for det er bare eldste barnet som skal få lov til å ha langt hår? 😳 Anonymkode: b8db7...448 8
kuksalamander Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #14 Skrevet 16. februar 2021 Frøyamor skrev (3 minutter siden): Jeg er mer nyskjerrig på hvilken hette og hva er brad mondo Blir kanskje feil og si hette, er den tuppen som følger med alle hårfønere. Det jeg har lært er at du alltid burde ha den på så du ikke påfører varmen så direkte på håret, gjør du dette ofte varmeskader du håret unødvendig. Brad mondo er bare en kjent fyr fordi har er kjempe flink med hår, søk ha opp på youtube eller facebook🙂 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #15 Skrevet 16. februar 2021 Mitt inntrykk er at folk generelt aldri vil ha råd om noe og alltid tenker de vet alt best selv. Dum holdning mener jeg da, man kan jo aldri lære noe på den måten. Men folk er sta og egne, og spesielt når det gjelder foreldrerollen, da er ALLE råd, innspill eller meninger "mammapoliti" Anonymkode: 5e109...f92 1
Illumi Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 (endret) Føler mammapoliti handler mer om når man leker besserwisser rundt andres barneoppdragelse og lignende. Et tips om å bruke hårføneren annerledes for å skåne håret er jo bare hyggelig syntes jeg? Hårsår er man om man blir sur for det. E:men legg det frem på en hyggelig måte. Skryt først av det flotte håret og hvor flink moren er som tar vare på det - også skriv rådet med et smilefjes på slutten Endret 16. februar 2021 av Lisanna 5
Frøyamor Skrevet 16. februar 2021 #17 Skrevet 16. februar 2021 kuksalamander skrev (1 minutt siden): Blir kanskje feil og si hette, er den tuppen som følger med alle hårfønere. Det jeg har lært er at du alltid burde ha den på så du ikke påfører varmen så direkte på håret, gjør du dette ofte varmeskader du håret unødvendig. Brad mondo er bare en kjent fyr fordi har er kjempe flink med hår, søk ha opp på youtube eller facebook🙂 Åja, den dingsen. Ja den har jeg. Trodde du faktisk mente ei hette 😂 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #18 Skrevet 16. februar 2021 kuksalamander skrev (6 minutter siden): Ja livet mitt er så utrolig kjedelig at jeg følger flere mamma vloggere på snapchat og influencere på instagram 🙂 Du strikker kanskje eller ser på tv, jeg ser på tlf. Forskjellige interesser. Men når man følger mødre på sosiale medier, så er det ofte for og lære av de, produkter, inspo til barnerom, barnemat. Og egentlig handler det ikke så mye om barna for min del 🙂 Inspo? Norsk takk. Anonymkode: ab983...a3d 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #19 Skrevet 16. februar 2021 Vet hvem du mener, og ALT er jo umiddelbart «mammapoliti» der i gården da. Tenker når du velger å være «influencer» og eksponere barna dine så til de grader får du tåle å få tilbakemeldinger. Selvsagt ikke greit med drittslenging, men om du ikke engang tåler et velment råd.. Så slutt da vel. Anonymkode: 58fd2...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #20 Skrevet 16. februar 2021 Datteren min har veldig langt hår, og jeg fletter det alltid før leggetid for å hindre slitasje på det. Hadde jeg ikke visst dette på forhånd og noen hadde sagt det til meg, hadde jeg satt stor pris på det. Det betyr jo ikke at jeg har vært dum som ikke fletter, men at noen der ute faktisk bryr seg om barnet mitt og håret hennes nok til å tørre å si noe. Man MÅ ikke ta alt i verste mening hele tida. Er så lei av at alle skal bli sure/krenka/fornærma så fort noen våger å si den minste ting. Anonymkode: 92510...8fe 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå