Gjest Lilleulv Skrevet 19. august 2005 #1 Skrevet 19. august 2005 De siste ukene har hunden min slutta og sove om natta... Det har aldri vært noe problem før, bare legge seg, slukke lyset, og så la hunden seg også og SOV hele natta. De siste ukene synes jeg hun har vært rastløs. I natt så våknet jeg flere ganger av at hun vandret rundt, var rastløs eller holdt på med et eller annet. så jeg sto opp og fikk henne til å legge seg, og hun er en lydigjente, så hun gikk på plassen sin og la seg, men neste gang jeg våknet så lå hun i gangen og gnagde på en sko!!! det har hun ikke gjort siden hun var valp!!! til slutt sovna vi, men jeg våkna kl 5 av at hun spratt opp i senga, hoppa på meg og ville leke.... Jeg er så trøtt!!! hva er det som skjer?? Oppdretter lurer på om det kan være noe løpetid på gang. Kanskje det, men jeg trodde det var minst 1 mnd til enda. uff, jeg håper det er noe sånt...
Gjest Lilleulv Skrevet 19. august 2005 #2 Skrevet 19. august 2005 PS: jeg må legge til at vi i går var på dressurkurs, og trente i halvannen time. Og før jeg la meg gikk jeg 3 kvarters tur der hun fikk løpt fra seg på et jorde. (hun sov ikke i det hele tatt på ettermiddagen) Det er ikke normalt å ha så mye energi vel...
Teddy Skrevet 19. august 2005 #3 Skrevet 19. august 2005 Hvis hun har litt hormoner å slite med iom at det nærmer seg løpetid, kan det hende at det ble litt mye aktivitet for henne. Kanskje hun ble stresset, slik at hun ikke klarte å slappe av. Selv om hun var utslitt.. Bare noen tanker altså, jeg har jo ikke sett hunden så jeg kan ikke si noe 100%.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2005 #4 Skrevet 19. august 2005 Helt enig med Teddy. Mine hunder har også vært mer urolig på natta når de har fått kjørt seg litt. Stress gjør det med en hundekropp. Hvis hunden din i tillegg ikke har fått sin første løpetid enda, ble det ALTFOR mye for henne med halvannen time trening og så nesten en time med tur.
Gjest Lilleulv Skrevet 19. august 2005 #5 Skrevet 19. august 2005 Joda hun har hatt løpetid før!! hun er 15 mnd gammel... Dette er en portugisisk vannhund med et enormt energinivå. hun trenger MYE mosjon! jeg klarer sjelden å slite henne ut.... mellom treninga og kveldsturen var det ca 3 timer med hvile... Jeg vet ikke hva jeg tror jeg altså. Synes ikke det virker som hun var stressa egentlig, bare ikke trøtt og kjeda seg. det har vært sånn i noen uker nå, at hun har vært urolig om natta.
LilleMy Skrevet 19. august 2005 #6 Skrevet 19. august 2005 Inbildt svangerskap, kanskje?? Det var ialle fall sånn omtrent min regaerte. Kjenn på pattene hennes, om du kjenner kjertler. Om de er litt avlange mener jeg dyrlegen sa, kan det i alle fall meget godt være det. En helt vanlig tilstand (i ny og ne) for tisper.....
Fiona87 Skrevet 19. august 2005 #7 Skrevet 19. august 2005 hei, når min stemor vart gravid, så hadde hunden innbilt svangerskap, hun fikk melkespreng og hun passet på hele tiden spesielt min stemor. Hvis det var noen som ringte på døren så knurret hun å stresset irundt. For hunden så gikk det over etter at lillebror kom ut. Men nå er hun som en mor for han. Hun passer på lillebror. Hun er en blandings hund. Jeg vet egentli ikke hvorfor jeg skrev dette. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå