dancerchilli Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Jeg ga blod forrige tirsdag (09.02) for første gang. Dagene etter var jeg svimmel og litt små kvalm, men det er jo normalt. Men så fikk jeg dotter i ørene..noen andre som har opplevd dette? Eller er det bare tilfeldig kanskje at jeg fikk det? Jeg ringte til blodbanken for å dobbeltsjekke at svimmel og kvalm var normalt, men hun var rimelig lite interessert i å snakke med meg 🤪 Håper noen kan hjelpe!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Ja det er normalt å bli svimmel etter blodgiving. Har du begynt å ta jerntabelettene de gav deg? Anonymkode: d6481...301
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 Så rart at de ikke ville snakke med deg. Her har de alltid vært overstrømmendes imøtekommende, og særlig opptatt av at folk skal melde fra om de blir dårlige. (Dette for å sjekke om du er blitt syk, slik at de ikke kan gi blodet til en syk pasient.) Svimmelhet er vanlig. Ikke hørt om dotter i ørene. Ring en gang til du hvis det ikke har gitt seg. Anonymkode: 18ac5...735 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har alltid blitt kvalm hvis jeg leser samtidig som jeg gir blod. Blir som bilsyk. Svimmel er også vanlig, som regel får man noe drikke for å kompensere for blodtapet. Dotter i ørene? .. Hmm, ikke opplevd. Anonymkode: 8355a...105 1
Hemoglobin Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Du skal ikke bekymre deg for at dotter i ørene er en farlig bivirkning av å gi blod. Det skjer ganske mye i kroppen når du gir fra deg 450 mL med blod, og forbigående lettere plager er ikke uvanlig. Dotter i ørene kan ha noe med lavere blodtrykk, men vanskelig å si. Det kan også være du er lettere forkjølet (uten at du merker noe til det), og dette kan gi dotter i ørene. For mange kan det å gi blod være stressende, og da kan også sette i gang en del prosesser i kroppen (uten at jeg vet hvordan du forholder deg til blodgiving). Jeg ville ringt tilbake til blodbanken, og informert dem nok en gang om bivirkningene dine. Du kan ha en begynnende infeksjon, og da vil den eventuelt være i blodet. Da skal blodet du har gitt bli trukket tilbake. Men som nevnt, ikke bekymre deg for dotter i ørene. 1
dancerchilli Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja det er normalt å bli svimmel etter blodgiving. Har du begynt å ta jerntabelettene de gav deg? Anonymkode: d6481...301 Ja, skjønte at det var normalt, men tenkte mer på øredotten. Tar tablettene ja
dancerchilli Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så rart at de ikke ville snakke med deg. Her har de alltid vært overstrømmendes imøtekommende, og særlig opptatt av at folk skal melde fra om de blir dårlige. (Dette for å sjekke om du er blitt syk, slik at de ikke kan gi blodet til en syk pasient.) Svimmelhet er vanlig. Ikke hørt om dotter i ørene. Ring en gang til du hvis det ikke har gitt seg. Anonymkode: 18ac5...735 Opplevde de også sånn som du beskrev dem, veldig hyggelige på sykehuset men litt vel tafatt i telefon hehe...men takk! Prøver å ringe igjen om noen dager
dancerchilli Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2021 Hemoglobin skrev (7 timer siden): Du skal ikke bekymre deg for at dotter i ørene er en farlig bivirkning av å gi blod. Det skjer ganske mye i kroppen når du gir fra deg 450 mL med blod, og forbigående lettere plager er ikke uvanlig. Dotter i ørene kan ha noe med lavere blodtrykk, men vanskelig å si. Det kan også være du er lettere forkjølet (uten at du merker noe til det), og dette kan gi dotter i ørene. For mange kan det å gi blod være stressende, og da kan også sette i gang en del prosesser i kroppen (uten at jeg vet hvordan du forholder deg til blodgiving). Jeg ville ringt tilbake til blodbanken, og informert dem nok en gang om bivirkningene dine. Du kan ha en begynnende infeksjon, og da vil den eventuelt være i blodet. Da skal blodet du har gitt bli trukket tilbake. Men som nevnt, ikke bekymre deg for dotter i ørene. Tusen takk for kloke ord! Skal ringe og høre igjen! 1
Humle Brumle Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har aldri følt noe på kroppen etter jeg har gitt blod det eneste jeg har følt er jo det lille stikket man får. Kanskje ring igjen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå