AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Vi har en glad og aktiv jente som snart blir 3 år. Hun er veldig kjærlig og omsorgsfull mot begge oss foreldre på dagtid. Men på natt er det kun far som gjelder. I flere måneder nå har det vært sånn at hun står opp fra sin egen seng om natten for å oppsøke far på vårt soverom. Det er kun far som får trøste og evt skifte bleie på natt, og det er kun ham hun vil dele seng med. Vi lar henne da sove i dobbeltsengen sammen med far, og jeg legger meg på gjesterommet. Å legge henne i egen seng igjen orker vi ikke, da det ofte tar flere timer før hun sovner. I de siste ukene har jeg bare lagt meg på gjesterommet med en gang da vi vet hun alltid oppsøker far på vårt soverom og vil sove videre med han der. Hvis jeg kommer blir hun rasende og hyler og skriker. Morgenen etter er alt som normalt igjen, og hun er blid og fornøyd. Noen som har opplevd lignende? Hvor lenge varer en slik fase? Far synes det var koselig i starten, men nå er han begynt å bli helt utslitt. Anonymkode: 26dce...ba4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Sånn er det her og, bare motsatt. Vi godtar det, og så står får opp med barnet om morgenen så jeg får senga alene en halvtimes tid - gjerne den halvtimen jeg sover best. Men ikke la barnet vræle deg utav felles seng, om hun skal sove med far så skal du også sove i sengen. Snakk med henne om dette på dagen og vær streng om natten. Et barn skal ikke bestemme over foreldrene på den måten. Det går over dette og 😊 Anonymkode: b9f1b...a67 8
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #3 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 9.56): Vi har en glad og aktiv jente som snart blir 3 år. Hun er veldig kjærlig og omsorgsfull mot begge oss foreldre på dagtid. Men på natt er det kun far som gjelder. I flere måneder nå har det vært sånn at hun står opp fra sin egen seng om natten for å oppsøke far på vårt soverom. Det er kun far som får trøste og evt skifte bleie på natt, og det er kun ham hun vil dele seng med. Vi lar henne da sove i dobbeltsengen sammen med far, og jeg legger meg på gjesterommet. Å legge henne i egen seng igjen orker vi ikke, da det ofte tar flere timer før hun sovner. I de siste ukene har jeg bare lagt meg på gjesterommet med en gang da vi vet hun alltid oppsøker far på vårt soverom og vil sove videre med han der. Hvis jeg kommer blir hun rasende og hyler og skriker. Morgenen etter er alt som normalt igjen, og hun er blid og fornøyd. Noen som har opplevd lignende? Hvor lenge varer en slik fase? Far synes det var koselig i starten, men nå er han begynt å bli helt utslitt. Anonymkode: 26dce...ba4 Kos deg med den ekstra søvnen dette gir. Hilsen mor som er oppe hver natt Anonymkode: 12258...73c 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #4 Skrevet 17. februar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kos deg med den ekstra søvnen dette gir. Hilsen mor som er oppe hver natt Anonymkode: 12258...73c Blir ikke noe ekstra søvn for min del da jeg sover lett, og alltid våkner når barnet står opp i rommet som sitt som ligger vegg i vegg. Min mann er blitt veldig søvndeprimert og sier han snart ikke makter dette mer. Blir veldig trøtt på dagtid og ineffektiv på jobb. Det samme gjelder meg, men prøver å hjelpe så godt jeg kan. Anonymkode: 26dce...ba4
Gjest Albbas Skrevet 17. februar 2021 #5 Skrevet 17. februar 2021 Mannen din blir søvndeprimert fordi han må samsove deler av natta? Min eldste hadde en sånn fase da han var 2-3 år, bare at det var mamma som gjaldt. Snudde da han fikk en lillesøster. Nå har det snudd igjen, han er 4 og igjen er det helst mamma på natt. Men han er lettere å snakke til fornuft nå da.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #6 Skrevet 17. februar 2021 Som alt annet vi har måttet gjøre for å få barnet vårt til å få gode vaner er å gå «hardt» til verks når vi kjenner grensen er nådd. Som at mor ikke skal forlate sengen når barnet kommer. Så må man natt etter natt bruke alle timene det tar å få barnet til å sove i egen seng. Det er forferdelig slitsomt når det blir slik med søvnen. Skal man gjennomført det må man ha bestemt seg og være klar for å gå all in flere netter. Anonymkode: 95532...ed2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #7 Skrevet 17. februar 2021 Sett tydelige grenser. Ikke la barnet bli sjefen, det er hun på vei til å bli. Anonymkode: cb63b...4e4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2021 #8 Skrevet 17. februar 2021 Albbas skrev (3 timer siden): Mannen din blir søvndeprimert fordi han må samsove deler av natta? Det hadde jeg også blitt. Hilse mor til en på 11 måneder . Anonymkode: a1fad...98d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå