Gå til innhold

Hvor mye har du i forbrukslån og kredittlån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

225000 i forbrukslån, 150000 i kredittkort gjeld. Halvparten av det er renter, gebyrer osv fra inkasso selskap. Gjelden stammer fra 2012. Har vært ufør siden 2015, før det aap i 4 år. Har 16000 utbetalt i mnd, og har ingenting til å betale med. Driver og søker gjeldsordning.

Jeg havnet i gjeldsfella da ex samboer tok opp en del kreditt lån i mitt navn uten at jeg visste. Det var vanskelig å bevise i ettertid at det var han som tok det opp og ikke jeg. 

Anonymkode: 01e6d...730

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere år siden jeg sluttet å bruke kredittkort, men husker at jeg var kjempestresset over å skylde 40 000 og levde på stramt budsjett for å betale fortest mulig. 70 000 er mye.

Anonymkode: e4965...76e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 000 MasterCard og 3000 Klarna. Kjipe penger, men man må bruke slike kort innimellom, dessverre, er min erfaring. Har rett over 100 000,- på buffer, men lar de stå inntil videre pga kommende konfirmasjon blant annet. Alt vil være oppgjort innen sommeren, i følge mine beregninger :) 

Har ellers null i lån, utover huset, som det står igjen ca 2.3 mill på... 

Det er ei stri med dissa penga! 

Anonymkode: 4a13d...9f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

40 000 MasterCard og 3000 Klarna. Kjipe penger, men man må bruke slike kort innimellom, dessverre, er min erfaring. Har rett over 100 000,- på buffer, men lar de stå inntil videre pga kommende konfirmasjon blant annet. Alt vil være oppgjort innen sommeren, i følge mine beregninger :) 

Er det ikke bedre å betale de 43 000 fra bufferen og heller fylle bufferen mot sommeren? Da slipper du å betale renter og gebyrer! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kredittkort i stedet for debitkort til vanlig pga bonuser, og betaler regninga hver mnd. Akkurat nå ligger det vel på kanskje 20 000 kr.

Anonymkode: c807b...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det ikke bedre å betale de 43 000 fra bufferen og heller fylle bufferen mot sommeren? Da slipper du å betale renter og gebyrer! 

Det var min tanke også 

Anonymkode: 1a8a9...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ellers null i lån, utover huset, som det står igjen ca 2.3 mill på... 

Det er ei stri med dissa penga! 

Hvorfor i himmelens navn kaster du bort en masse på renter ved å ikke bruke av buffer en til å betale ned gjelda? Det du gjør er jo ren idioti.

Anonymkode: 8ca73...723

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 6000 på kredittkort. Bruker det gjennom måneden og betaler det ned ved hver lønning. 

Anonymkode: ac180...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 kr og stolt av det. 

Ikke noe billån, boliglån (enda) eller studielån (nedbetalt, var på i underkant av 100,000 kr) 

Anonymkode: c25fa...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 år. Har kredittkort med grense på 10 000 kr. Har aldri hatt lån på det, alltid betalt før forfall, bruker kortet kun i forbindelse med reiser eller rabatter. 

Anonymkode: e5706...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0 kr i forbrukslån

79 kr i kredittkortgjeld akkurat nå. Har to kort (70k grense), men bruker hovedsaklig bare ett.

Anonymkode: efed9...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (10 timer siden):

Null. 
Har aldri hatt forbrukslån. Det er en uting; høy rente og vil heller bruke penger jeg faktisk har. 

Du følte for å dele at du har 0 i kreditt gjeld samtidig som du belærer?

Anonymkode: 1896a...126

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

All logikk tilsier at det lønner seg å nedbetale med en gang. 40 000 kr med 20% rente i et halvt år er 4000 kr. Det blir riktignok ikke så mye mår man betaler ned gradvis, men dette er bortkastede penger.

Anonymkode: 43fd2...5ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mye. Sikkert det høyeste her inne. Har nærmere 350k i forbrukslån. Var på 500k. Unge og dumme, å levde over evne. Får svi for det i dag 😅 Heldigvis har inntektene økt, så betaler inn 10-15k på det hver mnd. 

Anonymkode: 5718d...9dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...