AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #1 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har 50000 i kredittlån og 20000 på klarna. Er 35 år, fast jobb. Er det mye? Betaler ned hver måned. Ingen betalingsanmerkninger.. Hvor mye har du i slike lån? Anonymkode: f5447...871
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #2 Skrevet 16. februar 2021 Ca. 1 200,- kredittkortgjeld opptatt denne mnd som betales neste mnd. Ca. 1 000,- hos Klarna som ikke er forfalt, blir betalt på forfallsdato. Anonymkode: 81a92...967
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #3 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har null. Hadde 8000 forrige måned, men det ble betalt ned igjen med en gang (lønte seg å betale med kredittkort). Har gjeld på bil, studielån og bolig. Jeg tør rett og slett ikke ta opp slike lån med mindre jeg kan betale tilbake med en gang, livredd for å havne bakpå, eller betale i årevis. Xen min hadde 70 k, mareritt hver måned, da han strevde med å betale tilbake. Anonymkode: a9935...92e 2
Fru Uperfekt Skrevet 16. februar 2021 #4 Skrevet 16. februar 2021 0 på det private firmakortet har litt pga mye reise i det siste. Bruker det private mye men det nulles hver måned
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Skrevet 16. februar 2021 Det er litt mye ja, iallfall sånn at du må passe på at du betaler ned hver måned og ikke tar opp mer. Been there, done that!! At man egentlig har råd til å betale ned, men så har man ikke holdt budsjettene og bruker kreditt på slutten av måneden igjen og er like langt. Og så skal man "bare" på en ferie og så banker man enda mer ned i minus. Jeg fikk faktisk betalingsproblemer til slutt og måtte ha hjelp. Så bare hold budsjettene og betal ned i ro og mak, og ikke unn deg noe dyrt før det er nedbetalt, det er nå mitt råd. Jeg har vel sikkert 5000 utestående, jeg bruker stort sett kredittkort, klarna og Paypal til alt, så betaler jeg hele beløpet innen frist. Samler bonuspoeng og slikt. Men ligger ikke bakpå som jeg gjorde før, jeg har bufferkonto og dyre ting spares til Og så har jeg veldig lave rammer på kredittkortene da, for å ikke like lett havne i den der karusellen igjen. Anonymkode: 4f7be...f26 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #6 Skrevet 16. februar 2021 Har 53k på et forbrukslån. Det var 120k for et år siden, + 20k på kredittkortet (er 0 nå). Nedbetalt før året er omme. Har et budsjett som er satt opp for hele året. Har også fått en liten buffer. Den vokser også hver måned nå. 70k er ikke lite. Når planlegger du at det skal være nedbetalt? Betaler du mye ned i måneden? Anonymkode: 95fda...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #7 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har cirka 8000 kr, betaler ca. 6000 denne mnd og forhåpentligvis resten av det neste mnd. Har sklidd litt ut i det siste, er streng med meg selv for å ikke hente frem kredittkortet igjen. Anonymkode: cbbc0...54d
missLynch Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 Null. Har aldri hatt forbrukslån. Det er en uting; høy rente og vil heller bruke penger jeg faktisk har. 7
Gjest nocco Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 0. Aldri tatt opp forbrukslån eller brukt kredittkort
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #10 Skrevet 16. februar 2021 Ingenting, det hadde vært skikkelig dyp nød før jeg hadde brukt. Anonymkode: 24dbb...97e 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Bruker kredittkort til absolutt alt forbruk, men betaler alltid før forfall så regner ikke dette som gjeld. Har aldri hatt forbrukslån eller tilsvarende. - mann 35 Anonymkode: 3688f...635 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #12 Skrevet 16. februar 2021 O. Aldri hatt og skal aldri ha. Har kun huslån. Kjøpte billig bil kontant og. Orker ikke skylde penger. Man må bruke penger etter evne. Har man ikke så kan man ikke låne seg til ferier og luksus. Anonymkode: ce998...070 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 Hadde ca 20 000 kr i minus på mastercard i fjor på denne tiden. Det er nedbetalt og kortet klippet, konto avsluttet. Pr nå har jeg en kommende regning hos Klarna på ca 2000,- men jeg anser det ikke som gjeld da jeg har penger oppspart i buffer til det formålet. Har ingen gjeldt utenom huslånet. Tenkte veldig lenge på om jeg skulle kutte mastercard eller ikke pga mulige reiser og annet, men kom fram til at jeg klarte meg helt fint uten. Klarte å spare uendelig mye mer penger også viste det seg, uten å ha adgang til mastercard og bruke det kortet i butikkene hele tiden. Når lønna kommer går en fast sum til faste utgifter ( alle utgifter iløpet av 1 år delt på 12 mnd avrundet litt ekstra oppover i tilfelle uforutsett økning på noen regninger) deretter en fast sum til flere øremerkede kontoer som buffer, gaver, vedlikehold, reiser etc, og en fast sum står igjen på brukskontoen til mat og hygiene. Om jeg feks skal ha en ny sofa har jeg da allerede en egen oppfylt buffer for det formålet og enten betaler fra kontoen med Klarna eller overfører til brukskonto før jeg reiser og kjøper møbelet på møbelforretningen. Jeg har vennet meg til å gjøre det slik for alt av kjøp både i butikk og på nett, for da har jeg fullstendig oversikt over hva jeg har og kan bruke. Da jeg hadde 20 000 i minus på mastercard prioriterte jeg hard nedbetaling. Dvs feks 5000 kr i 2 mnd og brukte minimalt på mat og annet de månedene. Det ga en super følelse når det var betalt og jeg neste mnd plutselig hadde 5000 kr jeg faktisk ikke trengte å bruke til noe og kunne overføre det rett inn på en av bufferkontoene mine. Før jeg visste ordet av det sto det endel penger der. Anbefaler alle å prøve dette. Det gir skikkelig mestringsfølelse å få til dette. Anonymkode: e5704...076 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Skrevet 16. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde ca 20 000 kr i minus på mastercard i fjor på denne tiden. Det er nedbetalt og kortet klippet, konto avsluttet. Pr nå har jeg en kommende regning hos Klarna på ca 2000,- men jeg anser det ikke som gjeld da jeg har penger oppspart i buffer til det formålet. Har ingen gjeldt utenom huslånet. Tenkte veldig lenge på om jeg skulle kutte mastercard eller ikke pga mulige reiser og annet, men kom fram til at jeg klarte meg helt fint uten. Klarte å spare uendelig mye mer penger også viste det seg, uten å ha adgang til mastercard og bruke det kortet i butikkene hele tiden. Når lønna kommer går en fast sum til faste utgifter ( alle utgifter iløpet av 1 år delt på 12 mnd avrundet litt ekstra oppover i tilfelle uforutsett økning på noen regninger) deretter en fast sum til flere øremerkede kontoer som buffer, gaver, vedlikehold, reiser etc, og en fast sum står igjen på brukskontoen til mat og hygiene. Om jeg feks skal ha en ny sofa har jeg da allerede en egen oppfylt buffer for det formålet og enten betaler fra kontoen med Klarna eller overfører til brukskonto før jeg reiser og kjøper møbelet på møbelforretningen. Jeg har vennet meg til å gjøre det slik for alt av kjøp både i butikk og på nett, for da har jeg fullstendig oversikt over hva jeg har og kan bruke. Da jeg hadde 20 000 i minus på mastercard prioriterte jeg hard nedbetaling. Dvs feks 5000 kr i 2 mnd og brukte minimalt på mat og annet de månedene. Det ga en super følelse når det var betalt og jeg neste mnd plutselig hadde 5000 kr jeg faktisk ikke trengte å bruke til noe og kunne overføre det rett inn på en av bufferkontoene mine. Før jeg visste ordet av det sto det endel penger der. Anbefaler alle å prøve dette. Det gir skikkelig mestringsfølelse å få til dette. Anonymkode: e5704...076 Brukte 4 mnd på dette. Anonymkode: e5704...076
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #15 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Bruker kredittkort til absolutt alt forbruk, men betaler alltid før forfall så regner ikke dette som gjeld. Har aldri hatt forbrukslån eller tilsvarende. - mann 35 Anonymkode: 3688f...635 Samme -kvinne 50 Anonymkode: 8ca73...723
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 0,-. Aldri mer kredittkort og aldri mer forbrukslån. Aldri noe som helst slags lån igjen, for så vidt. Anonymkode: 66fda...453 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #18 Skrevet 16. februar 2021 0 kredittkort og 0 lån. Uten betalingsanmerkninger. Men har hatt gjeld og betalingsanmerkninger så har kommet meg ut av det. Anonymkode: f1235...792
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #19 Skrevet 16. februar 2021 Kroner 0. Bruker Mastercard kun til jobbreiser og betaler tilbake når reiseregningen er gjort opp. Anonymkode: fb5ae...ef6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #20 Skrevet 16. februar 2021 Aldri hatt forbrukslån, eller billån for den sags skyld. Har 30 000 - 80 000 i utestående kretittlån hver måned, da jeg utelukkende bruker kredittkort, og (vanligvis) er mye på reise privat og gjennom jobb. Men dette betales alltid ned på forfallsdato. Har aldri betalt en krone i rente på disse. Anonymkode: 27799...665 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå