Gå til innhold

Bleke tenner med klor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd å bleke tenner med klorin? Går det ann? 

Anonymkode: 734e8...652

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og det må du ikke prøve på. Det kommet til å skade tenner og tannkjøtt. 

Om du har gule tenner har du for mye syre i kroppen og da hjelper det å kutte ut kaffe, kutte ned på søtsaker, spise mer frukt og grønt. 

Selv drikker jeg sitronvann hver morgen etterfulgt av sellerijuice, det har gjort tennene mine naturlig hvitere over tid, men også at jeg spiser mer sunt. Du kan søke etter sellerijuice og Anthony William. 

Anonymkode: 6047e...276

Skrevet (endret)

Så i stedet for å spare opp penger til tannlege bleking så vurderer du å smøre tennene dine med klorin? Høres amerikansk ut. 

Hjemme tannbleking fungerer ikke her i Norge da det ikke er lov å selge sterk nok blekemiddel for tennene i butikkene. Man får kjøpt blekemiddel (som funker) kun fra tannleger. 

Endret av Kenelz
  • Liker 1
Skrevet

Du tror ikke det er farlig å drikke klor da? Kanskje? 

Anonymkode: fbb4b...fed

• Liker 5
Skrevet

Herregud, eier du ikke sunn fornuft???

Anonymkode: 34923...537

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke vil risikere syreskader i munn, hals, spiserør og pusterør og i verste fall død, så lar du det være med tanken. 

Anonymkode: 6d8b0...ba2

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, og det må du ikke prøve på. Det kommet til å skade tenner og tannkjøtt. 

Om du har gule tenner har du for mye syre i kroppen og da hjelper det å kutte ut kaffe, kutte ned på søtsaker, spise mer frukt og grønt. 

Selv drikker jeg sitronvann hver morgen etterfulgt av sellerijuice, det har gjort tennene mine naturlig hvitere over tid, men også at jeg spiser mer sunt. Du kan søke etter sellerijuice og Anthony William. 

Anonymkode: 6047e...276

Nei, man har ikke for mye "syre i kroppen" om man har gule tenner. Dentin, som ligger under emaljen, er naturlig gul og vil vises tydeligere om man skader emaljen. Syreholdelig drikke som brus, juice, sitronvann og søtsaker m.m. vil skade emaljen. Kaffe og te setter misfarge på emaljen. Det er humbug at man det fungerer å drikke sellerijuice og sitronvann mot gule tenner, tvert imot så vil det gjøre mer skade.

Anonymkode: 6d8b0...ba2

• Liker 2
Skrevet

Håper du kødder? 😳

dette er grunnen til at det står at man ikke må drikke batterisyre... jeez 

Anonymkode: 8bd96...be0

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...