Gå til innhold

Masekråke på Finn vil selge meg sykkel når jeg ønsker å kjøpe ski

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt ut en annonse på Finn om at jeg ønsker å kjøpe en spesiell type ski. Det er ikke så viktig hvorfor jeg er interessert i akkurat den typen ski, så please ikke heng dere opp i det. I annonsen står det tydelig hva jeg er interessert i og det er også et par bilder av slike ski. Burde ikke være så lett å misforstå.

Problemet er at i omtrent en uke nå er jeg blitt plaget av en masekråke som veldig gjerne vil selge meg en sykkel. Han tenker vel som så at jeg er på utkikk etter fritidsutstyr og at han har jo en gammel sykkel i garasjen så det kan han tilby meg. Fint tenkt, men nei takk. Men han skjønner ikke nei takk. Det er en utlending som skriver godt og forståelig norsk, og det virker ikke som om han har problemer med å forstå noe annet jeg skriver. Og det er jo egentlig hyggelig av ham å ville hjelpe meg, det bare blir litt feil. Så jeg vet ikke hvordan jeg kan takke nei men likevel få ham til å forstå at jeg ikke er interessert i sykkel. Har prøvd å skrive rett ut at jeg ønsker ski og ikke sykkel, men da tilbød han meg å kjøpe et lite fotballmål... 

Vet ikke hva jeg skal skrive til ham for å få ham til forstå. Han bombarderer meg med meldinger flere ganger om dagen med bilder av forskjellig fritidsutstyr og annet nips han prøver å selge meg. Skjønner at mannen åpenbart har store pengevansker, og at livet er vanskelig nå pga. Korona, men det må da vel finnes bedre måter å tjene litt penger på?

Anonymkode: d9dd0...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokker vedkommende. 

• Liker 21
Skrevet

Blokker 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Veldig snilt av deg å bruke såpass med energi og ressurser på en fremmed som tar kontakt via finn, men her er det nok best å blokkere, for å så ignorere situasjonen.

Du har ikke et ansvar for å hjelpe han økonomisk, og som regel er det ikke de som skriker høyest som trenger det mest. Vil du hjelpe noen i disse tider, så anbefaler jeg måter som blir mer rettferdig.

Endret av Jaybird
  • Liker 2
Skrevet

La være å svare eller blokker. 

Anonymkode: 09cab...902

• Liker 2
Skrevet

Ta screenshots og send til Ufinnsta på instagram. Så blokkerer du etterpå. Jeg trenger å se dette så jeg kan le kjenner jeg!

• Liker 6
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner at mannen åpenbart har store pengevansker, og at livet er vanskelig nå pga. Korona, men det må da vel finnes bedre måter å tjene litt penger på?

Dette er god kundeservice i enkelte deler av verden, så han er nok bare snill og hjelpsom. 🙂 

Men som andre sier; Blokker.

Skrevet

Altaå TS, denne sykkelen er neppe dyr, 1000 kr? Kjøp

Anonymkode: 5dde4...f91

Skrevet

Jeg har et par skøyter hvis du er interessert? 

Anonymkode: a2ac0...1df

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har et par skøyter hvis du er interessert? 

Anonymkode: a2ac0...1df

Og jeg har en gammel rokkering og en blå fjellanorakk i str L. 

Anonymkode: 8a129...ed3

• Liker 1
Skrevet

Du har svart han, han fortsetter. Da lar du være å svare, eller blokkerer.

Skrevet

LOL

Anonymkode: 7633b...62e

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen.

Jeg klarte å bli kvitt ham da jeg fulgte et råd jeg fikk fra en kollega, nemlig at jeg begynte å sende ham bilder av nips og skrot og tilbød ham å kjøpe det. Da ble det brått stille fra ham. :skya:

Men nå har jeg fått en ny melding fra ham!
Jeg tør ikke åpne, for gud vet hva for noe skrot han har klart å rote frem denne gangen? Kanskje han tilbyr meg å kjøpe tre hjulkapsler, mixmaster uten visp, en knust blomsterpotte, boksehanske med avrevet tommel, fjorårets juletre eller kanskje en kulegrill med et avbrukket bein slik at den står og vipper? ....

Må innrømme at det faktisk var litt moro å rote frem skrot og sende ham bilder av det. Men det var ikke så moro at dette blir min nye hobby, liksom... Tør ikke åpne meldingen fra ham, for nå er jeg tom for krutt. Jeg har ikke mer skrot å ta bilde av og sende til ham ... Men samtidig, det føles så slemt å bare blokkere ham, han virker jo egentlig veldig snill. :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump han

Anonymkode: 22a06...0a2

• Liker 1
Gjest førstedamen
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS her igjen.

Jeg klarte å bli kvitt ham da jeg fulgte et råd jeg fikk fra en kollega, nemlig at jeg begynte å sende ham bilder av nips og skrot og tilbød ham å kjøpe det. Da ble det brått stille fra ham. :skya:

Men nå har jeg fått en ny melding fra ham!
Jeg tør ikke åpne, for gud vet hva for noe skrot han har klart å rote frem denne gangen? Kanskje han tilbyr meg å kjøpe tre hjulkapsler, mixmaster uten visp, en knust blomsterpotte, boksehanske med avrevet tommel, fjorårets juletre eller kanskje en kulegrill med et avbrukket bein slik at den står og vipper? ....

Må innrømme at det faktisk var litt moro å rote frem skrot og sende ham bilder av det. Men det var ikke så moro at dette blir min nye hobby, liksom... Tør ikke åpne meldingen fra ham, for nå er jeg tom for krutt. Jeg har ikke mer skrot å ta bilde av og sende til ham ... Men samtidig, det føles så slemt å bare blokkere ham, han virker jo egentlig veldig snill. :vetikke:

Vær så snill å send screenshot til ufinnsta på Instagram 🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...