AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Har vokst opp i kristent hjem. Alltid hørt at hor er veien til helvete. Redd jeg vil sitte igjen med en dårlig følelse etter samleie. Jeg er gutt og vil møte andre gutter. Noen erfaringer eller tips? Anonymkode: b0864...d44
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Jeg kan ikke så mye om kristendom, men er du redd for å føle skyld mot Gud eller mot din familie? Jeg syntes du skal gjøre det som føles riktig for deg uansett ❤️ Om du er redd for skyld følelse ovenfor familien din, så har ikke de noe med sexlivet ditt å gjøre. Så jeg syntes ikke du skal føle skyld der. Om du er redd for å føle skyld i forhold til Gud, så er vell disse reglene i boka veldig gamle og litt utgått? Det har jo i det siste også kommet fler og fler kvinnelige prester i Norge, selv om prester egentlig i følge boka skal være menn. Så jeg tror ting begynner å kanskje bli litt bedre? At kristendommen er på vei til å bli litt mer modernisert og passer litt etter litt mer inn i det moderne samfunnet. Og du er en stor del av det også, og det er kjempe bra! Jeg syntes ikke du skal føle skam! Vær stolt! Anonymkode: ae37d...968 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Terapi, er det et alternativ?❤ Det er dessverre MYE dritt i bagasjen som må pakkes ut etter en sånn oppvekst. Ellers kan jeg anbefale å lese deg opp på purity culture. Finnes også en Facebook-gruppe som heter Dismantling Purity Culture. Mye av det er myntet på kvinner, men purity culture er like skadelig for menn. Anonymkode: 1d251...811
Tradegy Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Påført skam er dessverre veldig vanlig. Klart det påvirker Jeg vil råde deg til å ta noen timer hos en sexolog. Der vil du få hjelp til å bearbeide og snakke om det du bærer på. Husk at hjernen ikke forstår forskjell på en tenkt tanke og en faktisk handling. Derfor er veien til dårlige følelser så veldig kort. Bare tanken på å vike fra hva du er innlært, gjør vondt. Dette er det fullt mulig å omgjøre, ved å knytte tankene til noe mer positivt. Her trengs først og fremst bearbeiding. Du er ditt eget individ og bør snakke med noen innen sexologisk rådgivning..
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan ikke så mye om kristendom, men er du redd for å føle skyld mot Gud eller mot din familie? Jeg syntes du skal gjøre det som føles riktig for deg uansett ❤️ Om du er redd for skyld følelse ovenfor familien din, så har ikke de noe med sexlivet ditt å gjøre. Så jeg syntes ikke du skal føle skyld der. Om du er redd for å føle skyld i forhold til Gud, så er vell disse reglene i boka veldig gamle og litt utgått? Det har jo i det siste også kommet fler og fler kvinnelige prester i Norge, selv om prester egentlig i følge boka skal være menn. Så jeg tror ting begynner å kanskje bli litt bedre? At kristendommen er på vei til å bli litt mer modernisert og passer litt etter litt mer inn i det moderne samfunnet. Og du er en stor del av det også, og det er kjempe bra! Jeg syntes ikke du skal føle skam! Vær stolt! Anonymkode: ae37d...968 Redd for skyld følelse ovenfor familie.. 😕 Tusen takk for fin melding ❤️ Anonymkode: b0864...d44
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Terapi, er det et alternativ?❤ Det er dessverre MYE dritt i bagasjen som må pakkes ut etter en sånn oppvekst. Ellers kan jeg anbefale å lese deg opp på purity culture. Finnes også en Facebook-gruppe som heter Dismantling Purity Culture. Mye av det er myntet på kvinner, men purity culture er like skadelig for menn. Anonymkode: 1d251...811 Jeg syntes jeg har hatt en fin oppvekst. Jeg liker mange av verdiene. Men blir litt vanskelig dette her 😮 Takk for svar! ❤️ Anonymkode: b0864...d44
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg syntes jeg har hatt en fin oppvekst. Jeg liker mange av verdiene. Men blir litt vanskelig dette her 😮 Takk for svar! ❤️ Anonymkode: b0864...d44 Ja, det er ikke nødvendigvis bare gode eller bare dårlige verdier man har fått med seg Utfordringen din nå er jo å sile ut de gode og kvitte deg med de dårlige. Ta vare på det som bygger deg opp og rydd bort det som gir deg skyld og skam. Anonymkode: 1d251...811
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Redd jeg vil sitte igjen med en dårlig følelse etter samleie. Jeg er gutt og vil møte andre gutter. Noen erfaringer eller tips? Anonymkode: b0864...d44 Vaselin! 👍 Anonymkode: 95522...be1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #9 Skrevet 16. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syntes jeg har hatt en fin oppvekst. Jeg liker mange av verdiene. Men blir litt vanskelig dette her 😮 Takk for svar! ❤️ Anonymkode: b0864...d44 Synes du bør ta vare på det som er godt. Når det gjelder ditt forhold til Gud, så er nok Han større en dine tanker. Tenk på Han som en kjærlig Gud som ønsker ditt beste. Mye av de anbefalinger som ligger i bibelen er for at vi skal ha det godt, elske, skape barn, ha trygge oppvekstvilkår og stabile forutsetninger i motgang og medgang. Gud blir heller ikke «skiplet» om du tar dine egne valg. Han har tross alt skapt deg med fri vilje, og du kan være trygg på at kjærligheten til deg er like konstant uansett hva du bestemmer deg for. Som ung er det påvirkninger fra alle kanter, samt sterke hormonsvingninger som gjør det ekstra vanskelig å finne ut av seg selv. Det er helt naturlig å dras mot både gutter og jenter. Som gutt er man oftes tryggest på gutter, og noen har man ekstra god kjemi med. Jeg kjente det slik i allefall. Har full forståelse for at tiltrekning kan skje mot samme kjønn. For min del kom det til et veiskille der jeg tok et valg om å leve som heterofil. Det ble også endring mentalt. Når man har blitt voksen, fått barn, ser gangen i generasjonene, er det virkelig en berikelse å leve i det perspektivet, som mann & kvinne. Dette ble nok et litt annet innspill, enn du får fra andre her på forumet, men ta det med i helhetsvurderingen.🤗 Anonymkode: 9398d...951 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #10 Skrevet 16. februar 2021 Les Arnfinn Nordbøs bok Betre død enn homofil. Det er en sterk bok som viser hvor fordømmende, foraktfulle og hatefulle mennesker kan være i møte med en som ikke har gjort noe annet galt enn å elske "feil" kjønn. Den vil forhåpentligvis hjelpe deg med å bli kvitt noe av skammen. Saken er jo at det er de fordømmende og foraktfulle menneskene som burde skamme seg. Anonymkode: bb7df...025 2
Fioljenta Skrevet 16. februar 2021 #11 Skrevet 16. februar 2021 Vær så snill, ikke kast Gud helt ut av livet ditt uansett hva du bestemmer deg for. Jeg tror at Han elsker oss alle. Uansett. Ja, det er vanskelig å være kristen og homofil, men dette kan dere finne ut av sammen, du og Gud. Tror jeg. Du kan også oppsøke andre kristne homofile. Du er ikke alene. 💜 2
Chantielle Skrevet 16. februar 2021 #12 Skrevet 16. februar 2021 Tråden er ryddet for avsporing. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Synes du bør ta vare på det som er godt. Når det gjelder ditt forhold til Gud, så er nok Han større en dine tanker. Tenk på Han som en kjærlig Gud som ønsker ditt beste. Mye av de anbefalinger som ligger i bibelen er for at vi skal ha det godt, elske, skape barn, ha trygge oppvekstvilkår og stabile forutsetninger i motgang og medgang. Gud blir heller ikke «skiplet» om du tar dine egne valg. Han har tross alt skapt deg med fri vilje, og du kan være trygg på at kjærligheten til deg er like konstant uansett hva du bestemmer deg for. Som ung er det påvirkninger fra alle kanter, samt sterke hormonsvingninger som gjør det ekstra vanskelig å finne ut av seg selv. Det er helt naturlig å dras mot både gutter og jenter. Som gutt er man oftes tryggest på gutter, og noen har man ekstra god kjemi med. Jeg kjente det slik i allefall. Har full forståelse for at tiltrekning kan skje mot samme kjønn. For min del kom det til et veiskille der jeg tok et valg om å leve som heterofil. Det ble også endring mentalt. Når man har blitt voksen, fått barn, ser gangen i generasjonene, er det virkelig en berikelse å leve i det perspektivet, som mann & kvinne. Dette ble nok et litt annet innspill, enn du får fra andre her på forumet, men ta det med i helhetsvurderingen.🤗 Anonymkode: 9398d...951 Takk for svar! Jeg tror på Gud og tror han elsker oss alle som vi er. Men å leve i et forhold med en jente er ikke noe jeg kan tvinge meg selv til. Det vil ikke være bra for hverken meg eller jenta, tror jeg.. Fint å høre du har det bra da ❤️ Anonymkode: b0864...d44
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Skrevet 16. februar 2021 3 hours ago, Fioljenta said: Vær så snill, ikke kast Gud helt ut av livet ditt uansett hva du bestemmer deg for. Jeg tror at Han elsker oss alle. Uansett. Ja, det er vanskelig å være kristen og homofil, men dette kan dere finne ut av sammen, du og Gud. Tror jeg. Du kan også oppsøke andre kristne homofile. Du er ikke alene. 💜 Nei da jeg har fortsatt troen på Gud Han gjør hverdagen min lettere. Nå liker ikke jeg å identifisere meg som homofil. Jeg syntes det er litt rart å si. Tuusen takk for svar!! Anonymkode: b0864...d44 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå