Gå til innhold

Dere som leier, hva gjør huseier som irriterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttedag i dag til en tomannsbolig, jippi!

Vi tenkte kanskje ikke så langt da vi bestemte oss for å leie hvor vi bor nå. Super hyggelige folk og fine mennesker, men i underetasjen av et hus. Med en 7 åring som løper og hopper og griner og herjer fra morgen til kveld, ufrivillig med i en feiring, hører fint at telefonen ringer hos dem og hva de skal ha til middag (taco i dag). Ting skal fikses, men blir ikke fikset, kaldt vann igjen når jeg skal dusje på kvelden/morgningen (å gud som jeg gleder meg til en varm dusj, tanken er alltid tom virker det som). Du har rånere på kvelden rett utenfor vinduet omtrent så det er aldri fred å få. 

Nå flytter vi til en rolig tomannsbolig med utsikt så langt øyet kan se. Vi har passet på å ta visning i "støysomme" tider, kontrakt i en tid hvor alle er hjemme etc for å sjekke etter lyd. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En tidligere huseier kunne plutselig stå i min hageflekk å luke bed og klippe gress. I og for seg ikke stort problem men hadde satt pris på et varsel, ikke alltid det passet like bra.

De bodde rett over, og hadde veranda over min. Tok gjerne å vaska verandaen uten varsku og. Der var den klesvaska eller annet jeg hadde på utsiden full av skittent vann.

Nåværende huseier har leid ut en del av boligen hvor alt er på et plan. Driver å hver eneste dag går gjennom hagen hvor jeg bor /min del av huset, så jeg har han frem of tilbake, istedet for å gå på andre siden. Alle besøkende reagerer også på det. Har ved flere tilfeller fått campingvogn eller barnas sykler parkert rett utenfor stuevinduet mitt. Eller oppdekket hageselskap..  så jeg kan ha øyekontakt med alle der, sitter 2m unna sofaen min. Meget spesielt.

Kan også finne på å klippe plenen mens jeg sitter å griller f.eks. eller soler meg.

Malt huset uten å gi beskjed,plutselig kunne jeg ikke bruke inngangsdør i par timer. 

Fikser aldri ting. Jeg har endt opp med å kjøpe og fikse ting selv til slutt..  

Irriterende med huseiere som bor over deg, men ikke tar hensyn for tramping og løping inne f.eks..

Anonymkode: 35027...6f7

Er det spesifisert at hagen det er snakk om tilhører deg? Hvis ikke kan du vel ikke klage på at utleier klipper plenen eller bruker hagen sin? Det er heller ikke uvanlig med innsyn. Folk bor trangt i dag, at man kan se sykler eller campingvogner, eller gående folk, utenfor vinduet er ikke uvanlig enten man eier eller leier.

Anonymkode: 8b7b8...4ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nåværende: oppfører seg eksemplarisk ved å aldri ta kontakt.

Vi betaler alltid punktlig, og tar kun kontakt om noe vesentlig er ødelagt. Småting fikser vi selv.

Forrige:

Hun var nabolagets skrekk. Virkelig.

Dekket til vesentlige feil, var helt ekstremt opphengt i små detaljer (som at gardin måtte henge helt i vater med hennes, at det ikke skulle være ett eneste bruksmerke i bolig osv). 

Vi prøvde å finne ny bolig fra første dag vi flyttet inn.

Hun fikk de tidligere leietakerne til å vaske vinduene(de hadde glemt det, greit nok), og DA fikk vi alle historiene som virket å stemme veldig godt med vårt inntrykk også.

Grøss. 

Vi har også leid ut selv, og synes det var slitsom med leietakere som ringte for ALT. Type «kan dere pusse opp badet, vi vil gjerne ha et fint bad». Eh.....nei? 

Anonymkode: 105f7...974

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.2.2021 den 22.24):

Altså, hva bør en huseier ikke gjøre?

Anonymkode: 8b7b8...4ae

Smelle med dører, klage når det ikke er noe å klage over, være nysgjerrig som faen....

Anonymkode: bcdd4...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...