Gå til innhold

Dere som leier, hva gjør huseier som irriterer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hva bør en huseier ikke gjøre?

Anonymkode: 8b7b8...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke forvente så mye av meg som leietaker. Jeg vil selvfølgelig ta vare på boligen jeg leier men boligen er din eiendom. Det er eneste fordel med å leie: at jeg ikke har ansvar for boligen på samme måte. Så ikke bare er det slitsomt å få spørsmål om å gjøre ditt og datt, jeg syns ikke det legger opp til et positivt utleier-leietakerforhold. Det får meg til å ville lete etter et annet sted å bo i det lange løp.

• Liker 14
Skrevet

Ikke mase, bråke eller gjøre noe annet som virker negativt inn på hverdagen min. Jeg plager ikke deg, så ikke plag meg.

Ta ting på alvor og utbedre det som er feil når noe må repareres eller kjøpes nytt. Jeg betaler full leie, så da forventer jeg at leiligheten skal være i orden.

Det er noe med å være mot andre som du vil de skal være mot deg.

Anonymkode: 062b0...f6d

• Liker 12
Skrevet

Låse seg inn når jeg ikke er hjemme og roter rundt i skittentøykurven og undertøyet mitt.

Hvis du er utleier, ikke gjør det. 

Anonymkode: 83713...d9a

• Liker 16
Skrevet

Irriterer meg at han bruker ufaglærte og svart arbeid når ting skal fikses. 

Anonymkode: 131c0...ab1

• Liker 10
Skrevet

Husker fra tiden da jeg var ung og leide at det var irriterende med huseiere som stadig skulle inn for å inspisere. Den ene måneden var det vaktselskapet, den neste var det elektrisk kontroll, og neste gang han selv som skulle sjekke en kran. Det var noe hele tiden med enkelte, og det gjorde at jeg ikke greide å slappe av og føle at jeg hadde et hjem som var mitt. Det er positivt med godt vedlikehold av boligen, men det kan bli for mye hvis de skal inn ofte.

Anonymkode: a8240...06a

• Liker 15
Skrevet

Legge seg opp i hvordan jeg lever, hvem jeg har på besøk, om jeg har det ryddig eller rotete osv.

Anonymkode: ff488...603

• Liker 8
Skrevet

Følge opp på ting, når det er noe. Bodd på samme sted i ti år, og det er nesten ikke gjort noen utbedringer. Selv om jeg har informert om det. Måtte mase i et halvt år før doen sluttet å renne. Når er alt av pakninger råtne, og lekkasje i dusjen. Har sagt ifra men....

Bare jeg får råd skal jeg flytte fortere enn svint.

Anonymkode: 6333c...f91

• Liker 5
Skrevet

At de er for mye på "mitt område" og at de lar hunden bruke "mitt område" som do.

Anonymkode: f1f8e...b1f

• Liker 5
Skrevet

Faktisk ingenting.  Veldig fornøyd med huseierne her

• Liker 3
Skrevet

Dukker opp uanmeldt, bor på andre siden av landet. Hadde vært greit med en liten heads up på forhånd. Litt treig med å få reparert ting når noe går i stykker pga elde, normal slitasje. Men ellers er jeg fornøyd med husverten min. Ok å prate med, billig leie og stor plass 😀

Anonymkode: 16766...495

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At de er for mye på "mitt område" og at de lar hunden bruke "mitt område" som do.

Anonymkode: f1f8e...b1f

Bor du der jeg flykta fra? Der brukte den helsikes gneldrebikkja deres uteområdet og platten vår som do. Samme sted som ungen min løp barbeint om sommeren og bada i bassenget, som også huseier ødela. Han gikk inn i leiligheten mens vi var vekke, og både stjal og ødela ting samt etterhvert gjorde helt sinnsyke ting som jeg ikke kan skrive her pga fare for gjenkjennelse og for å ivareta dere som leser sin brekningsrefleks. Ble også seksuelt trakassert og ufrivillig tatt på og diskriminert med begrunnelse i at jeg er en singel alenemor. Han sa så grove ting og begynte å grine ut av det blå mens han fortalte at han var så trist fordi han ikke fikk sex av kona si. Alt dette mens den stakkars kona hans var hjemme og foreldrene hans i leiligheten ved siden av likeså. Gærning. De ropte og gaulet og var høylytte hele tida og tok parkeringsplassen vår om vi var vekke og stengte inn katta vår i garasjen med vilje. Heller ikke stå og fortell om slankeoperasjonen din eller din psykiske helse eller problemer du har med skole og barnevernet. Leietakeren er ikke psykologen din. 

Anonymkode: 46113...541

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Låse seg inn når jeg ikke er hjemme og roter rundt i skittentøykurven og undertøyet mitt.

Atte hæ?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor du der jeg flykta fra? Der brukte den helsikes gneldrebikkja deres uteområdet og platten vår som do. Samme sted som ungen min løp barbeint om sommeren og bada i bassenget, som også huseier ødela. Han gikk inn i leiligheten mens vi var vekke, og både stjal og ødela ting samt etterhvert gjorde helt sinnsyke ting som jeg ikke kan skrive her pga fare for gjenkjennelse og for å ivareta dere som leser sin brekningsrefleks. Ble også seksuelt trakassert og ufrivillig tatt på og diskriminert med begrunnelse i at jeg er en singel alenemor. Han sa så grove ting og begynte å grine ut av det blå mens han fortalte at han var så trist fordi han ikke fikk sex av kona si. Alt dette mens den stakkars kona hans var hjemme og foreldrene hans i leiligheten ved siden av likeså. Gærning. De ropte og gaulet og var høylytte hele tida og tok parkeringsplassen vår om vi var vekke og stengte inn katta vår i garasjen med vilje. Heller ikke stå og fortell om slankeoperasjonen din eller din psykiske helse eller problemer du har med skole og barnevernet. Leietakeren er ikke psykologen din. 

Enda mer atte hæ? 

Skjer virkelig slike ting?

Hvorfor skal stadig utleier inn i leiligheten til folk? Er det mistanke om rot/ødeleggelse/hærverk? Eller er det bare nysgjerrighet? Ser for meg at jeg aldri skal ha behov for det, unntatt ved bytte av leietager...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Atte hæ?

Enda mer atte hæ? 

Skjer virkelig slike ting?

Hvorfor skal stadig utleier inn i leiligheten til folk? Er det mistanke om rot/ødeleggelse/hærverk? Eller er det bare nysgjerrighet? Ser for meg at jeg aldri skal ha behov for det, unntatt ved bytte av leietager...

Han jeg leide hos er veldig psyk og slibrig. Så da er det vanskelig å forstå hvorfor han gikk inn i leiligheten med en gang vi var vekke, men han gjorde helt psycho ting som jeg ikke skal skrive her...

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, dette! Jeg har tidligere vært leietaker (er nå utleier) og må bare si at jeg også har opplevd dette. som 19  år gammel og aldri leid før så syntes jeg det var kjipt at vi kom hjem fra juleferie og fant aviser fra 1. juledag i papirkurven vår (huseier hadde låst seg inn mens vi ikke var der) og ikke minst den påsken jeg og kjæresten min ble «fersket» i sengen av utleieren som bare «skulle sjekke litt»😱 Jeg syntes det var ubehagelig, men visste liksom ikke hva jeg skulle gjøre. 

Nå et jeg selv utleier, i slutten av 30 årene, og de opplevelsene har vare blitt eklere med årene.Tanken på å gjøre noe sånt er bare helt vill! aldri, aldri, aldri om jeg hadde buset inn hos en leieboer og rotet rundt i tingene deres🤮 altså herlighet, så utrolig respektløst! Jeg blir sur på mine yngre dagers vegne når jeg tenker på det. Skulke ønske jeg var like bad ass som jeg er i dag og laget et helvete for han! 

Anonymkode: c1a4a...bf0

• Liker 8
Skrevet

Huseier har ikke lov til å låse seg inn i leiligheten uten å varsle først.  Godtar dere at de dere leier hos låser seg inn i hytt og vær?

• Liker 6
Skrevet
On 2/17/2021 at 10:37 PM, Peonjenta said:

Huseier har ikke lov til å låse seg inn i leiligheten uten å varsle først.  Godtar dere at de dere leier hos låser seg inn i hytt og vær?

Det er ikke så lett å skulle "angripe" noen man leier av. Greit nok, man betaler og har rett til privatliv. Men bor man alene for første gang, kanskje litt beskjeden og ydmyk  av seg, så er det f ikke lett å skulle si fra på den måten til huseier. Man skal også være 100% sikker før man anklager noen for noe slikt. 

Enklere å hete Børre 36 år og 195 høy når man skal ta den samtalen, enn Tina på 16 hvis du skjønner. 

Anonymkode: 886a8...f58

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2021 den 16.01):

Husker fra tiden da jeg var ung og leide at det var irriterende med huseiere som stadig skulle inn for å inspisere. Den ene måneden var det vaktselskapet, den neste var det elektrisk kontroll, og neste gang han selv som skulle sjekke en kran. Det var noe hele tiden med enkelte, og det gjorde at jeg ikke greide å slappe av og føle at jeg hadde et hjem som var mitt. Det er positivt med godt vedlikehold av boligen, men det kan bli for mye hvis de skal inn ofte.

Anonymkode: a8240...06a

Det er jo akkurat det man dessverre ikke har når man leier og det er en av de kjipe tingene med å leie. 

Hilsen en som leier selv. 

Anonymkode: b9990...160

• Liker 3
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Min huseier er verdens snilleste og gjør «alt» riktig. Dog syns jeg han burde pusse litt opp. Bad og kjøkken er falleferdig etter 25 år. Så her er det ikke noe han ikke skal gjøre men heller gjøre. Hold leiligheten i god stand! Eller betal meg/befri meg fra leie så jeg får gjort det. 

Anonymkode: bf540...a98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er så glad jeg slepper å leie... jeg hadde dødd på innsiden hvis jeg måtte leie imot min vilje. Er så mange rare utleiere som ikke ser sin egen nesetipp engang.

Anonymkode: 6f8fb...3ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...