Bysnupp Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Hei! Vi har bestemt oss for å kjøpe oss dachs som primært skal bli brukt til jakt, men også som familie hund. Jeg er dessverre allergisk mot hund og lurer derfor på om: - Noen har noe erfaring med disse to typene når det kommer til røyting. Røyter de like mye eller er det noen forskjell? - Det er noen betydelig forskjell på stihår og korthår når det kommer til jakt? Vi bor på et småbruk med en liten skog på 1500 mål hvor den vil bli brukt mest, men samboeren leier også flere steder via jaktlaget hans :-) Hva tenker dere er best match for oss? Eller er det det samme? Takk på forhånd for gode svar!!
Julie Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Spør i et jakthundforum og få erfaringsbaserte svar. Det lille jeg kjenner til rasen mht jakt er at strihåren dominerer. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Jeg ville ikke fått den om du er allergisk i alle fall. Dachser er jo ikke allergivennlige. Anonymkode: 82201...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå