grisefruen Skrevet 15. februar 2021 #1 Del Skrevet 15. februar 2021 Hei dere, Sliter med å legge inn foreldrepenger søknaden på Nav sine sider 🥴 Er det mulig at jeg (mor) avslutter min permisjon (15 uker kvote pluss 10 uker felles) med 4 uker ferie? Så skal far starte med sin ferie (4 uker) før han starter på sin pappaperm (15 uker pluss 6 uker) ? Dvs det skal ligge 8 uker ferie etter hverandre, 4 uker hver. Ser ikke ut som om det fungerer slik. Noen som kan dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Del Skrevet 15. februar 2021 33 minutter siden, grisefruen said: Hei dere, Sliter med å legge inn foreldrepenger søknaden på Nav sine sider 🥴 Er det mulig at jeg (mor) avslutter min permisjon (15 uker kvote pluss 10 uker felles) med 4 uker ferie? Så skal far starte med sin ferie (4 uker) før han starter på sin pappaperm (15 uker pluss 6 uker) ? Dvs det skal ligge 8 uker ferie etter hverandre, 4 uker hver. Ser ikke ut som om det fungerer slik. Noen som kan dette? Ja det kan du. Men da må far utsette sin permisjon med 8 uker. Skjønner ikke hvorfor det ikke går. Du lever bare inn dine uker og søker og etter fødsel søker han utsettelse. Anonymkode: a2516...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 16. februar 2021 #3 Del Skrevet 16. februar 2021 Ja det skulle gå fint.. Jeg har brukt planleggeren til nav og lagt inn min ferie innimellom permisjonen min, og da utsetter nav automatisk pappa permen i planleggeren iallefall.. Kanskje trikset et å ta ferien inni mellom permisjonen din, altså ikke etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grisefruen Skrevet 16. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 16. februar 2021 Ah okei, da prøver jeg å ta MIN ferie inni mellom mine kvoter slik at far starter med sin permisjon når jeg har brukt opp mine andeler. Men så er det viktig at far STARTER sin permisjon med ferie (i sommer) , altså utsetter sin perm med 4 uker. Dette fordi det er lettere for ham å få innvilget ferie i sommer enn i desember. Og et siste (dumt) spørsmål. Må far logge seg på nav selv og legge inn sine uker i foreldrepengeplanleggeren? Det ser nemlig ut som om jeg IKKE kan legge inn hans ferie/utsettelse, kun min egen. Har vi altså begge tilgang til samme "plan" på Nav hvis vi logger oss inn med hver vårt navn? Forvirret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #5 Del Skrevet 16. februar 2021 Du søker kun for deg selv. Far må søke om sin del innen slutten av fellesferien og da legge inn sitt uttak eller eventuell utsettelse (på bakgrunn av hva han selv gjør i utsettelsesperioden). Derfor kan du heller ikke legge inn noe om hva som skjer etter du er ferdig med fellesperioden. Det avtaler du med arbeidsgiver og det er ikke NAV interessert i å vite om. De vil kun vite hva far gjør.. Anonymkode: 06b5d...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå