AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #1 Skrevet 15. februar 2021 Strømmen ble nå i kveld stengt av. Etter å ha undersøkt så viser det seg at strømregningen ikke har blitt betalt på noen mnd, da automatisk trekk har gått bort når strømselskapet har slått seg sammen med et annet og fått nytt navn. Uansett. Er det noe man kan gjøre for å ordne dette nå i kveld? Eller må man bare vente til kundeservice åpner kl 8? Anonymkode: be488...9d1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #2 Skrevet 15. februar 2021 Har du ikke fått noen advarsler før strømmen ble tatt? Synes det er rart at strømmen kan stenges på kveldstid uten at det finnes en mulighet til å kontakte noen som kan gjøre noe med det, sikker på at de ikke har en døgnåpen vakttelefon? Anonymkode: 1ff2b...6a6 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #3 Skrevet 15. februar 2021 Må nok vente til de åpner imorgen. Har du mulighet til å betale alt/noe av det du skylder? Hvor mye er det snakk om? Må innrømme jeg trodde ikke det var lov å ta strømmen hos folk i vintermnd 🤔 Anonymkode: 4ab3d...dcd 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #4 Skrevet 15. februar 2021 Har du betalt nå da? De skal kanskje også ha gebyr for åpning av strømmen igjen. Uansett så har du vel fått en del brev om dette på forhånd, autogiro eller ei. Anonymkode: a503a...c9c 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #5 Skrevet 15. februar 2021 Du får mange varsler før de stenger strømmen, det skjer ikke helt plutselig. De sender e-post, vanlig brev og sms flere ganger før de stenger. Anonymkode: 9a5b0...20a 6
Gjest Føsleguri Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Du har ikke merket at det ikke er blitt trukket? Du har ikke fått purring eller annen beskjed om å betale? Du har ikke fått varsel om at de vil kutte strømmen? De kutter strømmen en kveld? Her er det endel som skurrer i mine ører.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Sjekk om de har en døgnåpen vakttelefon. Det skal egentlig ikke være mulig å ta strømmen uten at dere har fått adskillige muligheter til å ordne opp og betale for dere. Å stenge strømmen er absolutt siste utvei når alt annet er prøvd for å få inn pengene, spesielt nå i vintermånedene. Anonymkode: e50b1...25d 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #8 Skrevet 15. februar 2021 Trodde ikke at de stengte strømmen om vinteren, men at de ville satt deg over på ekstra dyr strøm istedet. Husker ikke hva det heter når de gjør det. Anonymkode: 34d90...cfc
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #9 Skrevet 15. februar 2021 ingen har tatt strømmen din. hovedsikringen har røket. Anonymkode: fcc6d...535 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #10 Skrevet 15. februar 2021 Ingen som stenger strømmen på vinteren. Du blir satt på såkalt leveringspliktig strøm som er svindyrt. Anonymkode: 1e5e6...03a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #11 Skrevet 15. februar 2021 Man får mange varsler før strømmen stenges - og det er heller ikke strømleverandøren som stenger strømmen, det er netteierselskapet. Da er det snakk om maaange ubetalte regninger som har gått til inkasso, ikke bare et par stykker. Dersom disse tingene ikke stemmer i din situasjon, så er det mest sannsynlig hovedsikringen som har gått, eventuelt strømbrudd på strømnettet. Det belastes et gebyr for å gjenåpne strømmen, samt at man må betale en viss mengde av gjelden før man får strømmen tilbake. Anonymkode: 06abc...11f 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2021 #12 Skrevet 15. februar 2021 Sitat Dette skjer enten ved at kunden ringer og avtaler ny betaling eller leverer bevis på at det er fare for liv, helse eller tingskade. Dette er praksis i alle Norges 120 nettselskaper, bekrefter arbeidslivsorganisasjonen Energi Norge. Men hva som vurderes til å kvalifisere som fare for liv og helse tolkes ikke nødvendigvis likt. Hafslund nett har en nedre grense for hvor kaldt det kan være før man lar være å stenge som ligger på -5 grader, samt en norm om ikke å stenge mellom midten av november og april, i påsken og i juli. Samtidig legger BKK, som er størst på Vestlandet med 245.000 nettkunder, grensen på 0 grader. Lyse Konsern, som er størst sør-vest i landet, har samme temperaturgrense som Hafslund, -5 grader, men tar også hensyn til om det er mye vind. De stenger dessuten ikke på fredager, dagen før helligdager eller i desember etter uke 49 https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/12/20/195635936/ulik-praksis-for-stenging-av-strom-dette-er-rettighetene-dine Anonymkode: 4ab3d...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #13 Skrevet 16. februar 2021 Fått ordenen på strømmen, TS? Anonymkode: a503a...c9c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #14 Skrevet 16. februar 2021 Husker jeg vr på besøk hos en for endel år siden da strømmen hans ble stengt. På den lappen de la igjen, så sto et døgnbemannet tlf nr. Det gjør ikke det på den lappen de la igjen hos deg? Anonymkode: fa460...7d1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #15 Skrevet 16. februar 2021 Dette må være tull! Når jeg hadde problemer med ar jeg ikke fikk utbetalt penger av NAV så fikk ikke jeg betalt strømmen. Fikk da mange påminnelser i posten før jeg fikk trussel om å slå av strømmen. Fikk heldigvis lånt meg penger så de slapp å slå av strømnen. Er veldig dyrt når de skal skru den på igjen. Anonymkode: fa138...88e
SelmaV Skrevet 16. februar 2021 #16 Skrevet 16. februar 2021 Dette tror jeg ikke er pga manglende betaling. Tror det er en feil på elektriskr anlehget ditt. Forhåpentligvis bare en sikring som har gått. I området jeg bor er jeg ganske sikker på ay strømmen ikke kan tas hvis det er nedi 4-5 plussgrader. Men at de praktiserer med sunn fornuft i vintermånedene. Ubetalte regninger skal ha gått ganske så langt, med MANGE påminnelser, før det blir stengt. Og da i nettselskapets åpningstider slik at du har sjans til å betale og komme innom med kvittering før stengetid. Da tror jeg det er en viss andel av totalgjeld som skal betales først og kvittering innleveres på. Sjekk sikringsskapet først du.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2021 #17 Skrevet 16. februar 2021 Er det ikke naboer som har sett seg lei på høy støy og annet da som har slått av strømmen ute i gangen? Anonymkode: f2991...5e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå